Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En waarom zo dit niet meer kunnen? Omdat ze gemoderniseerd zijn?
Als dit zo is houd de ns voorlopig wel op de een of de andere manier een materieel tekort.
Als dit zo is houd de ns voorlopig wel op de een of de andere manier een materieel tekort.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoezo? Kwestie van zoeken naar een omloop waarin ze rustig hun baantjes kunnen trekken zonder dat ze gecombineerd hoeven te worden onderweg. In de huidige [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] / [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] zou zoiets prima kunnen, daarin zit nauwelijks uitwisseling met andere treinseries.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ze kunnen gewoon gekoppeld rijden en dat zal dan ook gewoon gebeuren.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dan zullen ze dus ook niet op een specifieke plek worden ingezet maar gewoon door heel Nederland. Weten we dat ook weer.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tot er ergens een verstoring is, dan ben je toch maar wat blij als je VIRM en VIRMm met elkaar kunt combineren als dat zo uitkomt.Wubbo schreef:Hoezo? Kwestie van zoeken naar een omloop waarin ze rustig hun baantjes kunnen trekken zonder dat ze gecombineerd hoeven te worden onderweg. In de huidige [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] / [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] zou zoiets prima kunnen, daarin zit nauwelijks uitwisseling met andere treinseries.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Natuurlijk is het makkelijker als je ze kan combineren. Maar het is niet onoverkomelijk als het niet kan.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als je goed plant zal het niet vaker voor hoeven te komen dat er een VIRMm tegenover een VIRM staan dan het aantal keren dat er een DDZ tegenover een VIRM staat. Maar goed, daar zou dus geen sprake van zijn, ICM en ICMm reden ook gewoon samen, lang niet elke modernisering staat dus voor het niet langer compatibel zijn met het origineel.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja maar ICM en ICMm zit zeer weinig tot geen software in. En bij een VIRM weet ik niet of de software ook aangepast gaat worden bij ombouw naar een VIRMm.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het kan natuurlijk wel dat ze de VIRMm in het begin nog even op één traject willen houden ivm eventuele kinderziektes. Dat gebeurde met ICMm ook. Maar dat is dan een tijdelijke situatie.
Dat leek me vanzelfsprekend. Als dat niet zo was dan hadden ze nieuwe nummers moeten krijgen ter onderscheid.Jultar schreef:Ze kunnen gewoon gekoppeld rijden en dat zal dan ook gewoon gebeuren.
Laatst gewijzigd door reisthijs op ma 31 okt 2016, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ICMm mocht eerst ook niet in een trein langer dan 9 bakken rijden... Eerste ritten waren ook samen (4011+4012)samen in de 1500 (toen slechts Deventer-Amsterdam Centraal, in plaats van een ICL-stam)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Eerlijk gezegd hoop ik het wel, de software van VIRM draait nog op Windows 95... :')KM46 schreef:Ja maar ICM en ICMm zit zeer weinig tot geen software in. En bij een VIRM weet ik niet of de software ook aangepast gaat worden bij ombouw naar een VIRMm.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De luchthaven Paris Orly gebruikt nog Windows 3.1 voor hun infosystemen voor passagiers en bemanning.
Dus dan valt windows 95 nog wel mee :')
Dus dan valt windows 95 nog wel mee :')
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De Russen laten volgens mij nog astronauten lanceren met een oude IBM pc.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En de Amerikaanse nucleaire raketsystemen draaien nog op floppydiscs.
Hoeveel VIRMms komen op 11 december in dienst?
Hoeveel VIRMms komen op 11 december in dienst?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat heeft weinig met de nieuwe dienstregeling te maken: er is er eentje klaar, die staat nu in Onnen. Als ze er daar klaar mee zijn gaat die in principe de dienst op, gewoon in een dienst van een VIRM-IV.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vandaag heeft een testgroep de stoelen voor de ICNG getest.
http://nos.nl/artikel/2140781-tweede-kl ... lasse.html
http://nos.nl/artikel/2140781-tweede-kl ... lasse.html
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SGM en SGMm mocht toch ook niet samen? Niet zozeer vanwege software, maar omdat de luchtleidingen van de SGMm helemaal schoon gemaakt waren en je dan met koppelen weer zooi in krijgt. Zo vanzelfsprekend vind ik het niet dat je 'oude' en 'nieuwe' generaties mag koppelen. Het komt vaak genoeg voor dat het niet kan.
Het is een spectrum.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Was dat niet vanwege de turbostand waar het oude sgm-spul niet meer overweg kon?
ICM en ICMm ging in het begin ook niet zo lekker staat mij nog bij.
ICM en ICMm ging in het begin ook niet zo lekker staat mij nog bij.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens mij ook.Ronaldussen schreef:ICM en ICMm ging in het begin ook niet zo lekker staat mij nog bij.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bij SGMm en DDZ speelde mee dat het materieel na modernisering onder een andere productformule ging vallen, en dat is een belangrijk reden om ze niet meer met de oude versie te willen koppelen. Of dat nu technisch mogelijk is of niet.
In het begin reed SGMm inderdaad strikt gescheiden van de 'oude' versie omdat men geen combinatie van 'sprinter' en 'stoptrein' wenste. Later deed men niet meer zo moeilijk en hebben de SGMm-drietjes nog een tijdje samen met SGM-tweetjes gereden.
Bij ICMm en VIRMm speelde of speelt dat geen rol en is het juist wenselijk dat alle varianten onderling gekoppeld kunnen worden.
In het begin reed SGMm inderdaad strikt gescheiden van de 'oude' versie omdat men geen combinatie van 'sprinter' en 'stoptrein' wenste. Later deed men niet meer zo moeilijk en hebben de SGMm-drietjes nog een tijdje samen met SGM-tweetjes gereden.
Bij ICMm en VIRMm speelde of speelt dat geen rol en is het juist wenselijk dat alle varianten onderling gekoppeld kunnen worden.
Ik vind het dus wel vanzelfsprekend, omdat het komt zelden voor komt dat het niet kan.Karl schreef:Zo vanzelfsprekend vind ik het niet dat je 'oude' en 'nieuwe' generaties mag koppelen. Het komt vaak genoeg voor dat het niet kan.
Laatst gewijzigd door reisthijs op di 08 nov 2016, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SGMm werd toen vlaflip genoemd en gekoppeld met SGM bananenvlaflip.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De CityPendels werden bananen genoemd, maar ongereviseerd SGM-III was dat niet, want dat had blauwe strepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ongereviseerd SGM-III was dat uiteraard niet, want dat bestond toen al niet meer. (A)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vanmiddag voor het eerst een 9-delige ICR HSL stam zien rijden te Rotterdam *O* Het heeft even geduurd, maar eigenlijk heeft men HSL treinen van fatsoenlijke lengte.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 gasten