Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op 30 oktober 2014 maakte NS bekend dat de Spaanse treinenbouwer CAF de aanbesteding voor de bouw van de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) gewonnen had. CAF bouwt in totaal 118 treinstellen die vanaf 2018 bij NS in dienst moeten komen.
Op de testbaan in het Tsjechische Velim is SNG-treinstel 2704 de afgelopen weken uitvoerig getest. Na afloop van deze testritten is het stel overgebracht naar Hannover-Hainholz, om op zaterdag 10 maart 2018 doorgevoerd te worden naar Amsterdam. Tot grensstation Bad Bentheim werd het transport gereden door een 139 van RailAdventure, van wie ook de wagens aan weerszijden van het Sprinter-treinstel zijn.
Vanaf Bad Bentheim tot Amsterdam Lijnwerkplaats is Railexperts verantwoordelijk. Met de fraaie 1251 op kop werd rond de klok van 15:00 uit het grensstation vertrokken. Een klein kwartier later reed het geheel als trein 13470 door de recent vrijgemaakte ingraving bij Oldenzaal.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Leuk plaatje! *O*
Ik wist helemaal niet dat we daar op 't platteland bergen hadden joh :o
Ik wist helemaal niet dat we daar op 't platteland bergen hadden joh :o
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mooie foto inderdaad. :pos:
Hoewel het om de SNG gaat, is de 1251 natuurlijk de ster van de foto.
Hoewel het om de SNG gaat, is de 1251 natuurlijk de ster van de foto.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Oh er hing een tram achter die machtige 1200?
Die was me ontgaan (A)
Die was me ontgaan (A)
Laatst gewijzigd door Aking op za 10 mar 2018, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dikke vinger, Aking? Ik denk namelijk dat je tram bedoelt.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is wel een heel team aan wagens achter die trein. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Jazeker! De trdl moet ook goed plannen, net na Oldenzaal ligt een behoorlijke berg. Erg zware goederentreinen moeten direct door kunnen, als ze moeten stoppen in Oldenzaal komen ze die bult niet op.Aking schreef:Leuk plaatje! *O*
Ik wist helemaal niet dat we daar op 't platteland bergen hadden joh :o
Daarom staan er ook L en H-seinen een eindje voor Oldenzaal.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zeker, maar Aking kennende bedoelde hij iets Naars, Kwetsends en Lelijks te zeggen over die prachtige SNG. Maar als we het toch over de 1200's hebben: hebben die machines nog hun originele aandrijving met weerstanden en zo, of zit daar ondertussen hippe draaistroomrommel in?dylanwild94 schreef:Het is wel een heel team aan wagens achter die trein. (A)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zo leren we nog es wat over het prachtige spoorwegennet in ons kikkerlandje :o *O*marvinkok schreef:Jazeker! De trdl moet ook goed plannen, net na Oldenzaal ligt een behoorlijke berg. Erg zware goederentreinen moeten direct door kunnen, als ze moeten stoppen in Oldenzaal komen ze die bult niet op.Aking schreef:Ik wist helemaal niet dat we daar op 't platteland bergen hadden joh :o
Daarom staan er ook L en H-seinen een eindje voor Oldenzaal.
Ik krijg nooit klachten van m'n meisje maar m'n Touchscreen op m'n telefoon doet inderdaad wel eens moeilijk.trolly schreef:Dikke vinger, Aking? Ik denk namelijk dat je tram bedoelt.
Maar gelukkig heb ik jou in dat soort gevallen *O*
(Maaruh, moet dit niet in dat mooie neuqtopique van je? (A) )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat een mal idee, wat moet zo'n degelijke machine met die moderne rommel? Er is nooit iets wezenlijks aan veranderd, en dat lijkt me ook de verklaring waarom er nog altijd een paar rondrijden: gewoon niet stuk te krijgen.trolly schreef:Maar als we het toch over de 1200's hebben: hebben die machines nog hun originele aandrijving met weerstanden en zo, of zit daar ondertussen hippe draaistroomrommel in?
(In tegenstelling overigens tot de 1300's, de herintroductie daarvan in de commerciële dienst enkele jaren geleden was geen groot succes te noemen)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Helemaal mee eens dat het geweldige apparaten zijn, hoor, maar ik kon me zo voorstellen dat ze er wat nieuws in hadden gedaan. Hoewel Heemaf er ongetwijfeld prima spul in heeft gesoldeerd, vreet die ouwe troep wel stroom.
Dat ik jou nou het verschil tussen neuken en vingeren moet gaan zitten lopen staan uitleggen :XAking schreef:(Maaruh, moet dit niet in dat mooie neuqtopique van je? (A) )
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geheel offtopic verder, maar er van uit gaande dat je de 1304 van destijds HSL bedoelt...reisthijs schreef: (In tegenstelling overigens tot de 1300's, de herintroductie daarvan in de commerciële dienst enkele jaren geleden was geen groot succes te noemen)
Op de Facebookpagina van Fairtrains (die sinds januari voertuighouder van deze loc is) stond vandaag een filmpje van het opbouwen van de 1304: KLIK
Idee is dus wel dat die weer in dienst gaat komen.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 01:01
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wanneer start de serieproductie van de SNG nou eigenlijk?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als de eerste serie goedgekeurd is.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is er al zicht op wanneer de eerste serie wordt goedgekeurd?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vlak voordat de serieproductie start.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De planning is dat de eerste serie in april wordt toegelaten.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Edit: laat maar.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bedankt voor het antwoord :pos: .Lijn 45 schreef:De planning is dat de eerste serie in april wordt toegelaten.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hier een impressie van de WC's in de SLT. Foto komt van FB. Betreft stel 2424.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daar is de ergonomie al een stuk beter als in de FLIRT. :pos:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Handig, nu kan niemand er meer langs. Konden ze de wc's niet iets minder breed maken? Of lijkt het alleen zo op de foto?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Niet breder of smaller dan in de Flirt toch?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het kan nog breder... Zoals bij de toiletten in de Keolis Blauwnet treinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De maten van wc's en de gangpaden ernaast zijn vastgelegd in Europese regels omtrent de toegankelijkheid voor rolstoelgebruikers, dus een rolstoelgebruiker kan van het wc gebruik maken, en langs het wc voortbewegen. Dat lijkt mij ruim genoeg.luka23 schreef:Handig, nu kan niemand er meer langs. Konden ze de wc's niet iets minder breed maken? Of lijkt het alleen zo op de foto?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten