Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SNG is veel blauwer aan de voorkant dan de andere series. Dat is goed te zien op deze foto van de Sprinter-show in 2018:
https://nieuws.ns.nl/iconisch-beeld-vie ... sprinters/
https://nieuws.ns.nl/iconisch-beeld-vie ... sprinters/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En vergeet niet de waxinelichtjes die voor frontseinen moeten doorgaan....
Niet woor niks rijden ze met sng met de schijnwerpers deels aan....
Niet woor niks rijden ze met sng met de schijnwerpers deels aan....
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is men eigenlijk van plan om die frontseinen nog aan te passen? Zo ingewikkeld lijkt mij dat niet, maar misschien vergis ik me...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind de frontseinen van SNG behoorlijk fel.
Wel had ik gisteren voor het eerst dat ik de stoelen oncomfortabel vond. Nu weet ik dat 75% van dit forum dat al langer vond, maar ik had er eerder geen last van.
Wel had ik gisteren voor het eerst dat ik de stoelen oncomfortabel vond. Nu weet ik dat 75% van dit forum dat al langer vond, maar ik had er eerder geen last van.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is dat niet omdat SNG nu voortdurend met groot licht rijdt?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SNG rijdt te allen tijde met groot licht aan naar aanleiding van de slechte zichtbaarheid in donkere omstandigheden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tenzij er tegenliggers zijn.
Althans, dat is het voorschrift...
Althans, dat is het voorschrift...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien vinden ze jou wel een dwarsligger in plaats van een tegenligger.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Sprinters: van stoptrein tot sneltram in vier generaties
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
@Machiniststefan heeft laatst op Instagram Stories aangegeven dat de huidige generatie sprinters bij een eventuele modernisering teruggaan naar de dominante gele huisstijl. Is dit echt gaande?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Alle types krijgen bij een volgende grote revisie de flow stijl zoals op de laatste VIRMm's.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Duurt nog wel even, SLT zal het eerste aan de beurt zijn voor revisie en aangezien die net hun eerste tussentijdse beurt hebben gehad verwacht ik pas over een jaar of zeven actie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er is een kamerbrief verschenen met wat informatie over de ICNG.
Kort samengevat, naast de productievertraging (door COVID-19) zijn er naar aanleiding van de eerste testen softwareaanpassingen nodig, die vervolgens weer getest moeten worden, voordat de toelating geregeld kan worden. Wat betekent dat we in 2021 nog geen ritten met reizigers hoeven te verwachten. Introductie van ICNG op Amsterdam-Breda wordt in de loop van 2022 verwacht.
Meer lezen: Bijlage 3 Brief NS ICNG stand van zaken
Kort samengevat, naast de productievertraging (door COVID-19) zijn er naar aanleiding van de eerste testen softwareaanpassingen nodig, die vervolgens weer getest moeten worden, voordat de toelating geregeld kan worden. Wat betekent dat we in 2021 nog geen ritten met reizigers hoeven te verwachten. Introductie van ICNG op Amsterdam-Breda wordt in de loop van 2022 verwacht.
Meer lezen: Bijlage 3 Brief NS ICNG stand van zaken
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En gaat dit nog gevolg hebben voor de onderjandse gunning van het hoofdrailnet per 2025?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee, want dit is overmacht ontstaan door de pandemie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
^^^ qua levering dan.. dat er 'iets met de software verbeterd moet worden' kan je onderhand wel standaard in calculeren in zo'n testtraject.
-
- Donateur
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een vriend van mij zag vandaag in Namen (België) ICNG 3301 op eigen kracht rondrijden. Zijn dat dan al toelatingsritten voor België?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoe staat het met de herindienststelling van het DDZ? De vakantie is langzamerhand voorbij, de extra capaciteit zal zeker welkom zijn.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op Somda weet iemand te vertellen, dat men de DDZ nog niet gepland gaat inzetten in het aankomende wijzigingsblad, ingangsdatum 6 september.
Echter kan het wel voorkomen, dat het dus ingezet zal gaan worden tbv vrijspeling van ander materieel, beoogd wordt op de inzet in de 3600.
https://www.somda.nl/forum/24310/p74185 ... mber-2021/
Echter kan het wel voorkomen, dat het dus ingezet zal gaan worden tbv vrijspeling van ander materieel, beoogd wordt op de inzet in de 3600.
https://www.somda.nl/forum/24310/p74185 ... mber-2021/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zit nu voor het eerst in een VIRMm-2/3 en ik vind de stoelen best comfortabel. Alleen is er in de tweede klas geen ruimte tussen de stoelen, waardoor ik denk dat het best krap is als twee mensen naast elkaar zitten (en dan met name bij de armen/schouders).
Ik begin me serieus af te vragen of ze de stoelen alleen met armloze dummy's getest hebben.
In de eerste klas is de ruimte tussen de stoelen veel beter, maar vind ik de stoelen zelf opvallend genoeg minder comfortabel.
Ik begin me serieus af te vragen of ze de stoelen alleen met armloze dummy's getest hebben.
In de eerste klas is de ruimte tussen de stoelen veel beter, maar vind ik de stoelen zelf opvallend genoeg minder comfortabel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zat maandag met mijn stagebegeleider in de VIRMm2/3. Twee mensen naast elkaar past, maar alleen met niet al te brede posturen en dan nog houdt het niet echt over.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat valt mij sowieso op aan de VIRM's ja. Al is het in de SNG natuurlijk veel knusser.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Interessant hoe de coronaregels hier samenkomen. Kennelijk ziet de NS het als een evenement, dus eisen ze een coronatoegangsbewijs en legitimatie - terwijl je ook zou kunnen zeggen dat het gewoon openbaar vervoer is, de trein staat immers gewoon langs het perron op Rotterdam Centraal. Sterker nog, volgens NS moeten de mondkapjes opblijven, want openbaar vervoer. Maar als er een coronatoegangsbewijs wordt vereist, dan geldt er juist geen mondkapjesplicht meer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten