Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zullen we hier even geen coronadiscussie starten? Dank u.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nu DDZ nog steeds niet terug in dienst is, zal het SGM toch nog wel langer in dienst blijven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom? Er is SNG in overvloed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het plan is nog steeds om SGM in december aan de kant te zetten, maar niet voor er een een afscheidsrit is geweest:
https://www.nvbs.com/nieuws/afscheidsri ... -dec-2021/Op zaterdag 18 december 2021 neemt NS afscheid van het Stadsgewestelijk materieel SGM
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Moet je lid zijn, of zijn de afscheidsritten voor iedereen boekbaar?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar dat moet nu (net als SLT) deels invallen in Intercity's. Dan moet er nog wel voldoende materieel beschikbaar zijn voor de Sprinters.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als ik het goed heb is een deel van de SNG's besteld om de groei van het vervoer op te vangen. Die groei doet zich alleen voorlopig niet voor. Lijkt me dat DDZ niet nodig is zolang we nog niet eens op het niveau van voor corona zitten.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als niet-lid ben ik toen gewoon meegegaan na aanmelding
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SNG wordt nu wel in een behoorlijk hoog tempo afgeleverd, elk week komt er een nieuwe bij. Er zijn er nu 133 in dienst van de 206 die zijn besteld.
Er zijn volgens treinposities.nl op dit moment nog 22 stellen SGM in dienst, een groot deel daarvan hoofdzakelijk vanwege de sandite-installatie. Ik ben nu vooral benieuwd welk materieel die functie over gaat nemen van SGM.
Er zijn volgens treinposities.nl op dit moment nog 22 stellen SGM in dienst, een groot deel daarvan hoofdzakelijk vanwege de sandite-installatie. Ik ben nu vooral benieuwd welk materieel die functie over gaat nemen van SGM.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens mij zijn tegenwoordig alle wit/blauwe FLIRT-treinstellen al uitgerust met een sproei-installatie waarbij ze een emulsie tegen gladheid en geluidsoverlast op de rails kunnen sproeien. Als die proef succesvol is kunnen andere materieelseries dat ook krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Klopt dat is Wiel Rail Conditionering (WRC). Die proef eindigt na deze herfst zodat ze twee keer een herfst mee hebben kunnen pakken. De vaste installaties langs het spoor die de conditionering op het spoor aanbrengen en vervolgens uitgereden word door treinen zijn vanwege deze proef uitgezet.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En er wordt in ieder geval een SLT-VI voorzien van een Sandite-installatie.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een video waarin het interieur van de ICNG te zien is:
https://youtu.be/20S6jG3ntI4
https://youtu.be/20S6jG3ntI4
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Na een jaar zonder is het binnenkort dan toch zover: DDZ-treinen vanaf 6 december weer terug op het spoor
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Trilprobleem opgelost (?), nu nog het comfort voor de reizigers....
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is uiteraard subjectief. Ik vind DDZ en ICMm/ICRm de meest comfortabele treinstellen die NS heeft.aadvannijen schreef: ↑wo 24 nov 2021, 16:38 Trilprobleem opgelost (?), nu nog het comfort voor de reizigers....
F.k.a. Bollenstad
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dan vermoed ik dat men vanaf 6 december bezig gaat om de SNG weer uit de 3600 te halen en daarna de SLT uit de 2800 te halen.reisthijs schreef: ↑wo 24 nov 2021, 15:25 Na een jaar zonder is het binnenkort dan toch zover: DDZ-treinen vanaf 6 december weer terug op het spoor
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat het subjectief is, ben ik met je eens, maar er zit toch wel een behoorlijk verschil in comfort tussen ICM en ICRm.Bollenstad schreef: ↑wo 24 nov 2021, 16:53Dat is uiteraard subjectief. Ik vind DDZ en ICMm/ICRm de meest comfortabele treinstellen die NS heeft.aadvannijen schreef: ↑wo 24 nov 2021, 16:38 Trilprobleem opgelost (?), nu nog het comfort voor de reizigers....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ja, DDZ gaat als eerste naar de 3600, 1700 en 11700.cassie127 schreef:Dan vermoed ik dat men vanaf 6 december bezig gaat om de SNG weer uit de 3600 te halen en daarna de SLT uit de 2800 te halen.reisthijs schreef: ↑wo 24 nov 2021, 15:25 Na een jaar zonder is het binnenkort dan toch zover: DDZ-treinen vanaf 6 december weer terug op het spoor
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dan kan men met het SNG dat uit de 3600 komt weer een deel van de SGM vloot overnemen vanaf de nieuwe dienstregeling
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vandaag rijden twee van de zes omlopen die gepland waren met SNG met DDZ-treinstellen in de 3600. Treinstellen 7632 en 7639 mogen het spits afbijten in respectievelijk omlopen LG56 en LF60.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zijn dus wel SNG omlopen waarin ze rijden. Overigens staat de 7639 alweer aan de kant.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten