Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er gaat in elk geval wel flink wat aan moeten gebeuren. Daarnaast hebben ze ook nog eens een betrekkelijk lage maximum snelheid.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoezo? 160 lijkt me voor een nachttrein meer dan voldoende.Commendatore schreef: ↑di 22 aug 2023, 17:30 Er gaat in elk geval wel flink wat aan moeten gebeuren. Daarnaast hebben ze ook nog eens een betrekkelijk lage maximum snelheid.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als supereconomy zitrijtuig kunnen ze zo de baan op. Voor meer comfort zal aan de binnenkant alles verbouwd moeten worden: hokjes, stopcontacten, aircokanaal, eventueel toilet etc.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daarvoor zijn ze inmiddels toch al wel wat te afgeragd naar mijn idee: bekleding in slechte staat, zeker in de eerste klasse, slechte vloeren die deels met metalen platen zijn opgelapt en de rest van het interieur ziet er ook niet meer al te fris uit eigenlijk.
En 160 km/h is wel wat aan de langzame kant voor langeafstands dagtreinen die door Duitsland moeten. Toelating moeten ze dan trouwens ook nog gaan regelen.
En 160 km/h is wel wat aan de langzame kant voor langeafstands dagtreinen die door Duitsland moeten. Toelating moeten ze dan trouwens ook nog gaan regelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Elektrische installaties voor over de grens ook, want met 166 buurlandrijtuigen (NL, B, LU, DE) en 59 Benelux-rijtuigen (NL, B, LU) haal je de 250 niet. In die optie zullen dus ook rijtuigen zitten die nu alleen in Nederland kunnen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De bekleding van de 1e klasse is inderdaad gek genoeg niet vervangen bij de laatste 'revisie', maar de bekleding in de 2e klasse ziet er meestal nog prima uit, toch?Commendatore schreef: ↑di 22 aug 2023, 18:52 Daarvoor zijn ze inmiddels toch al wel wat te afgeragd naar mijn idee: bekleding in slechte staat, zeker in de eerste klasse, slechte vloeren die deels met metalen platen zijn opgelapt en de rest van het interieur ziet er ook niet meer al te fris uit eigenlijk.
En 160 km/h is wel wat aan de langzame kant voor langeafstands dagtreinen die door Duitsland moeten. Toelating moeten ze dan trouwens ook nog gaan regelen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In de IC Brussel ziet het er in de tweede klas vaak genoeg ook wel echt versleten uit, met duidelijke barsten in de bovenste laag, rafelrandjes en versleten plekken.
請勿靠近車門
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ah, die vermijd ik doorgaans ook vanwege het intensieve gebruik van die trein door anderen Da's dan trouwens wel snel gegaan.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Lusten ze momenteel eigenlijk nog 1000 V 16,7 Hz?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Alle rijtuigen hebben sinds ze geschikt zijn gemaakt voor de HSL een vierspanningsomzetter.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik neem aan dat je 14000V meer bedoeltCommendatore schreef: ↑di 22 aug 2023, 19:52Lusten ze momenteel eigenlijk nog 1000 V 16,7 Hz?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee. Onder 15 kV wordt de boordspanning voor rijtuigen in locomotieven omgezet naar 1000 V 16 2/3 Hertz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dank je wel. Die wist ik nog niet.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Oftewel, ze zijn geschikt voor:
1000 V 16 2/3 Hertz (boordspanning bij 15 kV bovenleiding)
1500 V 50 Hertz (boordspanning bij 25 kV bovenleiding)
1500 V =
3000 V =
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is me opgevallen dat bij de ICNG de bestemmingsdisplays aangaan zodra ze een station binnenrijden en weer uitgaan bij het uitrijden van een station. Is dit iets nieuws?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat was bij SGM ook het geval, heeft namelijk weinig nut om de bestemming van de trein te tonen als je op topsnelheid door de weilanden scheurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom is dat dan niet bij elk type trein het geval? Niet dat het iets uitmaakt dat het niet bij alle type treinen gebeurd maar ben wel benieuwd of er een reden is waarom dat dan niet het geval is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bij SGM is me dat anders nooit opgevallen, bij ICNG wel. Waarbij ze zelfs al zo snel uit gaan dat je niet eens kunt zien welke trein je gemist hebt als hij voor je neus wegrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik meen dat bij Arriva GTW's de lijnfilm helder oplicht bij het binnen rijden, en weer uitdooft als de trein het perron verlaat.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
https://raildagen.nl/locatie/alstom-mai ... rotterdam/
De ICNG gaat voor het eerst op de havenspoorlijn voor de Raildagen. Zal deze trein op eigen kracht naar het depot gaan?
De ICNG gaat voor het eerst op de havenspoorlijn voor de Raildagen. Zal deze trein op eigen kracht naar het depot gaan?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het lijkt er niet op, ik heb vandaag een mail ontvangen van de stichting 2454 Crew waarin staat dat de ICNG wordt gesleept door de 2454. Beiden zijn vrijdag en zaterdag te bekijken in de Waalhaven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat de 2454 zelfstandig op de Havenspoorlijn kan rijden lijkt mij ook wel een broodje aap. Die loc heeft geen ETCS aan boord in tegenstelling tot de ICNG. Ongetwijfeld kan die wel een handje helpen als de ICNG over een dieselstukje moet.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor zo ver ik weet mag de 2454 zelfstandig rangeren op emplacementen en rijden op raccordementen, maar niet zelfstandig de hoofdbaan op.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten