Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

ArrivaBas schreef: zo 10 jul 2022, 19:35 Alpha Trains is begonnen met het omschilderen van zijn TRAXX-locomotieven. Het gebruik van een zonnebril bij het openen van de link is aan te raden: https://mobile.twitter.com/jandekroon2/ ... 7886086147
Lieve help :shock:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hainje »

Valt wel lekker op! :lol:
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jef400 »

BLS groen. Ik heb ze wel eens lelijker gezien 8-)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door tjoektjoek »

ArrivaBas schreef: zo 10 jul 2022, 19:35 Alpha Trains is begonnen met het omschilderen van zijn TRAXX-locomotieven. Het gebruik van een zonnebril bij het openen van de link is aan te raden: https://mobile.twitter.com/jandekroon2/ ... 7886086147
Waarom is er een NS logo te zien? Worden ze niet geleaset door de NS?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lijn 45 »

Ze worden wel door NS geleased, maar NS wil gewoon laten zien dat zij met die locs rijden. :p
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

jossevb schreef: zo 10 jul 2022, 15:03 Eventuele DDNG is volgens mij vooral bedoeld ter vervanging van DDZ en, misschien een deel ICM en eventuele capaciteits uitbreiding. Die allemaal nog een stuk ontoegankelijk zijn als een eventuele DDNG.
NS lijkt er wel rekening mee te houden dat VIRM-1 mogelijk vervangen kan worden door DDNG. Dit omdat ze opties willen voor levering tot 2036, tegen die tijd is VIRM-1 aan vervanging toe.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Durashift »

Jef400 schreef: zo 10 jul 2022, 23:11 BLS groen. Ik heb ze wel eens lelijker gezien 8-)
Ik ben kleurenblind, dus voor mij is het gewoon een lekker fel, geel getint, kleurtje zo op de foto. :p
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

Jij boft maar.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Er staan toch zeker drie ICNG's in de tuin van Braunschweig Hbf. Ze glimmen nog zo mooi :Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Viel mij vorige week ook op. Daarover kreeg ik te horen dat ze daar al maanden niets staan te doen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

Ik weet zomaar toevallig dat NS de treinstellen heel erg graag zou willen hebben, maar ja, zolang ze nog niet klaar/afgebouwd zijn gaat NS ze niet accepteren
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Heeft iemand het overzicht hoeveel stellen er momenteel in Nederland zijn en hoeveel er hoeveel er over de grens staan te wachten om hierheen te komen?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Tis dat ik weekend heb anders had ik het kunnen zien (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Een beginsel, hopelijk klopt het enigsinds:

3110 Watergraafsmeer
3113 Gorzów (Polen)
3114 Aschersleben (of omgeving)
3116 Watergraafsmeer
3119 Watergraafsmeer
3121 Watergraafsmeer
3122 Amersfoort Wagenwerkplaats
3149 Aschersleben (of omgeving)

3204 Amersfoort Wagenwerkplaats
3207 Utrecht Cartesiusweg
3208 Utrecht Cartesiusweg

3302 Braunschweig
3303 Chorzów (Polen)
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Op Railwiki een overzicht van al bestaande stellen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Er staan in het bericht van MetroRET stellen die niet op Railwiki staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Uh, het was als aanvulling bedoeld zodat MetroRet zijn lijst compleet kan maken.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Eerder andersom, railwiki bevat volgens mij ook stellen die weer teruggegaan zijn en geeft dus geen overzicht van welke stellen er nu in NL zijn.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Maar wel van welke er (ook) bestaan. Dus dan zou daarvan de locatie achterhaald kunnen worden.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

https://nieuws.ns.nl/ns-start-aanbested ... sprinters/

Er is al een overschot !?
Moet dus dan de "DDNG" gaan voorstellen. :|
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Wat bedoel je nou met “Moet DDNG gaan voorstellen”?
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

Verrassend, had niet verwacht dat de NS alweer nieuwe sprinters zou gaan bestellen. Heb hier ook niet eerder over gehoord.

Met de DDNG lijkt dit niets te maken te hebben; dat zijn immers dubbeldekkers voor uitsluitend intercitydiensten.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

De aanbesteding van de DDNG is bijna afgerond, dus daar komt ook snel nieuws van. Nee, dit zijn echt nieuwe sprinters, hoewel je het misschien als interregiotreinen zou kunnen zien met de woorden 'comfortabel', mogelijke inzet als intercity en de mogelijkheid tot bestelling voor treinen naar België en Duitsland.
Ik ben benieuwd wat daar werkelijk van over blijft.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Visgraatmodel »

Is het niet efficiënter om een vervolgbestelling CAF SNG te doen met een andere zitplaatsindeling en de buitenland-modificaties?
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

Ik heb geen inhoudelijke kennis over het waarom, maar volgens mij is dit vooral een strategische aanbesteding.
De CAF aanbesteding heeft voor zover ik weet geen of nauwelijks opties die nog gelicht mogen worden, dus als er nu door wijzigingen in de reizigersvraag snel nieuwe treinen bij moeten, dan kan dat op dit moment sowieso al niet meer zonder een aanbesteding te starten.
Door dit nu al te doen - ook al is er nu op dit specifieke moment nog geen behoefte aan - heeft NS straks de beschikking over een al toegelaten treinstel dat zowel Sprinter- als Intercitydiensten kan rijden. Dat verkort de introductietijd werkelijk enorm als het er op aankomt.
Daarmee voorkom je ook dat je weer een spoedbestelling moet plaatsen zoals de FLIRT, waarbij je volledig overgeleverd bent aan de genade en nukken van de fabrikanten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten