Waar staat dit voor? En vooral waar kan ik de lijst met alle omlopen vinden?
Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ziedaar!
De letters staan (als ik het wel heb) voor het materieel van de omloop, waarbij de eerste letter het materieeltype (DDZ, SNG, SGM...) aanduidt en de tweede letter de lengtevariant (is het een drietje, viertje, zesje...) Welke letters bij welk materieel horen, heb ik echter zo gauw niet op een rijtje.
De letters staan (als ik het wel heb) voor het materieel van de omloop, waarbij de eerste letter het materieeltype (DDZ, SNG, SGM...) aanduidt en de tweede letter de lengtevariant (is het een drietje, viertje, zesje...) Welke letters bij welk materieel horen, heb ik echter zo gauw niet op een rijtje.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De eerste letter van een omloop staat voor de werkplaats waar het materieel onderhouden wordt:
O voor Onnen
M voor Maastricht
A voor Amsterdam (Watergraafsmeer)
L voor Leidschendam.
De tweede letter staat voor de lengte van het materieel (ICM-III is bijvoorbeeld OH, een IV is OC).
LG56 en LG60 staat dus voor:
Materieel dat in Leidschendam wordt onderhouden, LG56 is de 56e omloop van een 3, LF60 de 60e omloop van een 4. Die unieke combinatie van eerste en tweede letter maakt dat het om SNG gaat.
O voor Onnen
M voor Maastricht
A voor Amsterdam (Watergraafsmeer)
L voor Leidschendam.
De tweede letter staat voor de lengte van het materieel (ICM-III is bijvoorbeeld OH, een IV is OC).
LG56 en LG60 staat dus voor:
Materieel dat in Leidschendam wordt onderhouden, LG56 is de 56e omloop van een 3, LF60 de 60e omloop van een 4. Die unieke combinatie van eerste en tweede letter maakt dat het om SNG gaat.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En als het een Sandite omloop is krijg je er nog een Z bij voor het cijfer.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Omlopen van DDZ waren tot de buitendienststelling eind vorig jaar echter niet aangepast naar het nieuwe onderkomen in On, ipv Ldd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zijn dat BD omlopen of gewoon met reizigers?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
https://treinposities.nl/omlopen/20211208/SGMS-3
In dienst, buitendienstritten worden ook niet openbaar getoond in de omlopen.
In dienst, buitendienstritten worden ook niet openbaar getoond in de omlopen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Voor de liefhebbers van SGM: volgens treinposities gaat het materieel in zijn laatste twee dagen nog in zeer veel series rijden, ik zie onder meer de 2100, 4600, 5000, 5100, 6300, 8100, 9000 en 14600 langskomen in de lijst.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En als afsluiter 7 bakken SGM in de 4000 zaterdagmiddag en -avond.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS bericht dat het SLT-project is afgerond, nu zijn alle 131 stellen voorzien van een toilet en uitschuiftreden.
Dat betekent, in combinatie met het afscheid van SGM, dat met ingang van de nieuwe dienstregeling alle NS-sprinters gelijkvloers toegankelijk zijn en voorzien van een toilet.
Per dienstregeling 2022 alle NS Sprinters toegankelijk en voorzien van toilet
Dat betekent, in combinatie met het afscheid van SGM, dat met ingang van de nieuwe dienstregeling alle NS-sprinters gelijkvloers toegankelijk zijn en voorzien van een toilet.
Per dienstregeling 2022 alle NS Sprinters toegankelijk en voorzien van toilet
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zag ook in het filmpje van NS Weekly dat de SLT nu voelbare bordjes hebben voor blinden en slechtzienden. Heeft iemand enig idee waar die zijn, en wat ze aanduiden?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Afgelopen donderdagavond hoorde ik op Schiphol een DDZ stoppen, die in de 11600 reed. Hoe ver is NS al met de reparaties?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Best ver: vandaag zijn er 17 stellen DDZ in dienst.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Van de DDZ-6. Stellen heeft de 7647 als enige nog niet met reizigers gereden. Van de DDZ-4 stellen zijn er nog een stuk of 20 niet in dienst.
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 14 feb 2022, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
*4. En ik bedoelde dat er vandaag 17 stellen ingezet worden in de commerciële dienst, al is er nu ééntje extra verschenen. Er rijden 5 viertjes en 13 zesjes rond op dit moment.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik reageerde ook op virm, op de vraag hoe ver men is met terug brengen van DDZ in de reizigersdienst.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb de DDZ ook al weer aardig wat gezien, laatst zelfs op de 3500!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ook de vierde en laatste generatie VIRM zal gemoderniseerd worden. Werkzaamheden aan het prototype starten in 2023 met aflevering eind 2025. In de periode 2026-2028 zullen de overige stellen dan gemoderniseerd worden.
https://nieuws.ns.nl/ns-investeert-opni ... eldekkers/
https://nieuws.ns.nl/ns-investeert-opni ... eldekkers/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik hoop dat ze dezelfde stoelen krijgen als de VIRMm-2/3, maar dan met iets meer ruimte tussen de stoelen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind juist dat de ruimte echt te ruim is (verschilt per rij ook heb ik het idee). Het werken op die klaptafels is echt onmogelijk.
Ook zijn de eersteklasstoelen in de VIRM2/3 veel slechter dan die in de VIRMm.
Ook zijn de eersteklasstoelen in de VIRM2/3 veel slechter dan die in de VIRMm.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Beenruimte in de gerenoveerde VIRM's is prima. Probleem is de breedte van de stoelen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De breedte van de stoelen zelf vind ik nog wel prima, maar de stoelen staan in de breedte te dicht naast elkaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind de stoelen, zowel de breedte, de been ruimte als het zit conform in de VIRMm 2/3 (naast IMCm) juist een van de fijnere stoelen in de treinen van de NS.
Al had ik liever gezien dat de NS er voor had gekozen om de laatste serie VIRM niet te moderniseren, maar gewoon te vervangen door treinen die door iedereen zelfstandig gebruikt kunnen worden. Het is niet meer van deze tijd dat mensen die (tijdelijk, langdurig of permanent) mindervalide zijn, niet zelfstandig met alle treinen in Nederland kunnen reizen. En ja dat kost wat, maar treinen met een verhoogde instap (met een trap bij het instappen van de treinen) zijn gewoon niet meer van deze tijd.
Al had ik liever gezien dat de NS er voor had gekozen om de laatste serie VIRM niet te moderniseren, maar gewoon te vervangen door treinen die door iedereen zelfstandig gebruikt kunnen worden. Het is niet meer van deze tijd dat mensen die (tijdelijk, langdurig of permanent) mindervalide zijn, niet zelfstandig met alle treinen in Nederland kunnen reizen. En ja dat kost wat, maar treinen met een verhoogde instap (met een trap bij het instappen van de treinen) zijn gewoon niet meer van deze tijd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volmondig mee eens. Als ik comfortabel in m'n stoel zit, moet ik m'n armen helemaal uitstrekken om überhaupt bij het klaptafeltje te kunnen, laat staan dat ik er fatsoenlijk op kan werken zonder voorovergebogen op 't puntje van m'n stoel te moeten gaan zitten, met alle protesten uit m'n rug van dien. Bij ICM, ICR en oude VIRMs vind ik de beenruimte en afstand tot klaptafel perfect, DDZ gaat nog wel, maar die nieuwe VIRMs (ook VIRM-1) zijn een verschrikking en ik vrees nu al voor het interieur van ICNG.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten