Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Kleine correctie: het ging om de rit van 15.41.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8725
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Helaas vielen daarna alle geplande ritten uit.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
"Schuld van de treinspotters" hoorde ik net iemand op YouTube zeggen. Die hadden met de deuren zitten rommelen?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee hoor, de deuren zelf werkten naar behoren.
Alleen een onderdeel in het controlesysteem dat aangeeft of de deuren wel of niet op slot zitten wilde niet meewerken waardoor de machinist geen tractievrijgave kreeg. Dat kan uiteraard overbrugd worden, maar in dat geval mag er niet met reizigers gereden worden. Er is dus eerst geprobeerd om het systeem te resetten, maar helaas mocht het niet baten. De treinstellen zijn daarom leeg naar de Watergraafsmeer gebracht voor uitwisseling/herstelling van het betreffende onderdeel.
Shit happens dat het precies op de eerste dag gebeurde, maar dit had met elke trein kunnen gebeuren. Verder niet bijster bijzonder dus en als het goed is moet er morgen gewoon weer gereden worden na de reparatie (uiteraard zoals altijd onder voorbehoud, het kan altijd zijn dat ze toch nog een verdere analyse willen doen en daarom toch nog even de treinstellen een dagje binnenhouden daarvoor).
Alleen een onderdeel in het controlesysteem dat aangeeft of de deuren wel of niet op slot zitten wilde niet meewerken waardoor de machinist geen tractievrijgave kreeg. Dat kan uiteraard overbrugd worden, maar in dat geval mag er niet met reizigers gereden worden. Er is dus eerst geprobeerd om het systeem te resetten, maar helaas mocht het niet baten. De treinstellen zijn daarom leeg naar de Watergraafsmeer gebracht voor uitwisseling/herstelling van het betreffende onderdeel.
Shit happens dat het precies op de eerste dag gebeurde, maar dit had met elke trein kunnen gebeuren. Verder niet bijster bijzonder dus en als het goed is moet er morgen gewoon weer gereden worden na de reparatie (uiteraard zoals altijd onder voorbehoud, het kan altijd zijn dat ze toch nog een verdere analyse willen doen en daarom toch nog even de treinstellen een dagje binnenhouden daarvoor).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nadat men on 17.41 nog wel een nieuwe poging gedaan heeft om de laatste 3 ritten te rijden. Daarna zijn alle ritten vervallen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De omloop die men voor zaterdag had voorzien, heeft men weggedraaid voor een SW7 helaas.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarschijnlijk stuurde de reisinformatie een oude planning uit, in eerste instantie stond ICNG inderdaad ook in het weekend ingevoerd maar dat is er voor de eerste twee weekenden weer uitgehaald.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Klopt, dat is het ding met de leveringen van materieelplanning. Die zijn van maandag t/m woensdag online al,eerder beschikbaar terwijl men het definiteve plan pas tussen 12:00 en 16:00 afsluit. In die tussentijd kan alles dus nog veranderen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nou, als de ritten van deze omloop bereikt, kan je zien dat deze was ingeladen met ICNG, maar nu dus is veranderd naar een SW7.
https://treinposities.nl/omloop/IDB7/20230422
https://treinposities.nl/omloop/IDB7/20230422
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
I see all the colors in you
Multicolor
Genomen terwijl de trein door de tunnelbak van Lansingerland reed, vanochtend bij de allereerste rit van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal.
Multicolor
Genomen terwijl de trein door de tunnelbak van Lansingerland reed, vanochtend bij de allereerste rit van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal.
- Spoiler: show
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik mis het even.MetroRET schreef: ↑wo 19 apr 2023, 22:26 Nou, als de ritten van deze omloop bereikt, kan je zien dat deze was ingeladen met ICNG, maar nu dus is veranderd naar een SW7.
https://treinposities.nl/omloop/IDB7/20230422
Wat is een SW7?
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ICR stam, 7 bakken. Het equivalent bestaat voor SW9. En er is nog SWB7, dat is volgens mij de stammen die extra bagageplekken hebben.
Ik weet eigenlijk niet waar de letters voor staan. SandWich misschien? En de B voor bagage, of België.
Ik weet eigenlijk niet waar de letters voor staan. SandWich misschien? En de B voor bagage, of België.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
België.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
@Suus mooi he? Blauw is werkcoupe, paars is stiltecoupe en oranje is zone ontmoeten.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Staat dat ook ergens uitgelegd? Anders snapt niemand het. Ik werd laatst al uitgekafferd dat ik zat te bellen in de stiltecoupé terwijl ik niet in een stiltecoupé-zat. Pas bij navraag bij Suus (dank) kwam ik achter het verschil tussen werkcoupés en "oefen-op-je-tuba"-coupés (dixit Suus).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De stiltecoupé wordt met de gebruikelijke icoontjes aangegeven, de andere coupés zijn te herkennen aan de stoelopstelling, maar zijn niet meer expliciet als zodanig aangegeven.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik had ook al van Suus begrepenbegrpeen dat er voor blinden en slechtzienden bij elke coupé in relief staat weergegeven of het de eerste of tweede klas is, en de letter S als het om een stiltecoupé gaat.IIVQ schreef: ↑do 20 apr 2023, 07:05 Staat dat ook ergens uitgelegd? Anders snapt niemand het. Ik werd laatst al uitgekafferd dat ik zat te bellen in de stiltecoupé terwijl ik niet in een stiltecoupé-zat. Pas bij navraag bij Suus (dank) kwam ik achter het verschil tussen werkcoupés en "oefen-op-je-tuba"-coupés (dixit Suus).
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ben eigenlijk benieuwd waarom er voor elektrische glazen deuren is gekozen in plaats van de meer gebruikelijke klapdeuren.
Ik heb geen onderschrift
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heeft dat niet iets met de HSL te maken?
De Thalys en Eurostar hebben volgens mij ook elektrische deuren bij de bakovergangen.
De Thalys en Eurostar hebben volgens mij ook elektrische deuren bij de bakovergangen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is een voor mij nog onbegrepen mengeling. Want bij de 1e klas heb je klapdeuren.
Dat er elektrische deuren bij de bakovergangen worden voorgeschreven kan ik nog wel begrijpen, maar je hebt die ook naar de voorste (2e klas) coupe, en volgens mij ook aan de andere kant naar de reizigersruimte.
Is het misschien dat alle deuren naar een "open" verbinding (bakovergang, deur) elektrisch zijn?
Dat er elektrische deuren bij de bakovergangen worden voorgeschreven kan ik nog wel begrijpen, maar je hebt die ook naar de voorste (2e klas) coupe, en volgens mij ook aan de andere kant naar de reizigersruimte.
Is het misschien dat alle deuren naar een "open" verbinding (bakovergang, deur) elektrisch zijn?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Schuifdeuren bij de deuren lijken mij in ieder geval logisch om het binnenklimaat van de trein te reguleren tegen kou en warmte van buiten. Ik heb de klapdeuren eigenlijk alleen binnen de eerste klas gezien, die lijken duidelijk bedoeld om het geluid tussen de verschillende zones te dempen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar even. Naast de stiltecoupé en niet-stiltecoupé nu nog een derde zone er bij? Dat met nog onbegrijpelijkere aanduidingen wordt aangegeven? Ik vind die stickers in de DDZ al lastig (met koptelefoontje en laptop en zo). Die dikke vette S op het raam was tenminste duidelijk, vooral voor net instappende mensen die zo meteen zien dat ze daar niet gezellig kunnen zitten te beppen.
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De drie zones bestaan al sinds de DDZ. Het is eigenlijk heel simpel (ook bij DDZ): Zie je op de ramen 'Stilte' staan en/of is het icoontje van een persoon met een vinger voor de lippen aanwezig, dan zit je in de stiltecoupé. In alle andere coupés mag gewoon gepraat worden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is die derde zone: de "werken en rustzone". Zie pagina 4 van dit document.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten