Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

reisthijs schreef: zo 24 jul 2022, 15:00 Klopt. Tevens kijkt een vervoerder naar zaken als de baangesteldheid, vervoersvraag, perronlengtes, rijtijden, koppellingen op doorstroomstations aan andere series...
Waarna bijvoorbeeld blijkt dat SLT het best geschikt is voor een specifieke serie zoals de 8800
Op dit moment wel, maar er zijn (ook nog andere) redenen waarom NS dat dus niet meer wil in de toekomst.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

Wát wil NS dus niet meer wil in de toekomst?
Te slappe bodem? Te veel reizigers? Te korte perrons? Gebrek aan keermogelijkheden in Utrecht?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

SLT in de 8800.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Casper »

En al dat andere ook niet, neem ik aan.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Daan! schreef: za 23 jul 2022, 12:14 Daar hebben we SNG en SLT voor. S5G moet juist een trein worden die de rijkarakterstieken van een sprinter heeft, maar de interieurkenmerken van een intercity. Daar zijn series als de 8800 zeer geschikt voor.
Of de 2000 of 2800 daar ook onder gaat vallen weet ik niet. Ik weet ook niet wat de reizigersaantallen doen op dat stuk.
Ik vroeg mij al een hele poos af waarom NS voor Sprintertrajecten waar reizigers gemiddeld langer in zitten geen Sprintermaterieel heeft met meer comfort.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

FLIRT zou daar qua zitcomfort uitermate geschikt voor kunnen zijn, maar voor de lange afstand mis ik wel bruikbare tafeltjes, zowel bij de tweezitters als de vierzitters.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

FLIRT zou er geschikt voor kunnen zijn, maar niet met de stoelen die de NS heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Milco »

Wat iemand comfortabel vind is natuurlijk persoonlijk, maar ik kan het in een Flirt van NS prima uithouden tijdens een langere rit, beter dan in een SNG of SLT in ieder geval.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

In mijn ogen heeft de flirt momenteel het comfortabelere interieur van alle op dit moment rijdende NS sprinters
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door waldo79 »

Inderdaad, dat is ook mijn beleving. SNG is echt een tegenvaller, dat zit niet lekker en ergonomisch niet best - SLT schiet tekort op beenruimte - zitcomfort wel aardig, Flirt is wel de betere van de drie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

De stoelen van de FLIRT stonden notabene óók tussen de stoelkeuzes op Rotterdam Centraal destijds, dus hoe men ooit op deze heeft kunnen komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

De stoelen van SNG zitten echt meer dan prima, zijn jullie soms die ene gozer die ik ooit in een trein op de stoel voor mij aantrof waarvan zijn voeten boven de rugleuning uitstaken, of hoe zitten jullie in de trein? :|

De blauwe verlichting en de donkere ramen van SNG zijn mijn enige minpuntjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Ik zou eerder niet weten hoe jij er dan comfortabel in zit, al maakt het nogal een verschil of je 1e of 2e klas zit. De tweede klas heeft een rugleuning die minder onprettig zit . Nederland is ook niet het enige land waar ik opmerkingen over de Fainsa Sophia stoelen gelezen heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Z2N »

Comfort gaat wel over meer dan alleen de stoelen: in de NS-sprinters zitten nauwelijks tafeltjes waardoor je niet eens goed een kop koffie neer kan zetten. Maar tegenover IC-materieel zitten de huidige sprinters beduidend minder comfortabel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door waldo79 »

De meeste kilometers heb ik versleten in SLT (volgens mij al tienduizenden), Flirt zo'n 1.000 en SNG een enkele rit. En van die enkele rit ben ik niet enthousiast over SNG.

@Z2N: eens
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

@Z2N: Dat ook inderdaad, waarbij de tafeltjes die er zijn in SNG ook nog eens echt mini exemplaren zijn. Daar een kop koffie op zetten is gewoon gevaarlijk: moest laatst al m'n flesje drinken opvangen toen de trein optrok, want het is ook nog glad dus alles schuift er zo af.
In SLT hebben de tafeltjes die er zijn tenminste nog een redelijke maat en kan je elders in de trein nog wel iets op de prullenbakjes kwijt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

Van de stoelen in SNG krijg je behoorlijk last van je onderrug als je niet precies zit zoals de stoelen gevormd zijn. Dat laten de stoelen in de FLIRT wel oogluikend toe. Omdat ik in de trein bij voorkeur ietwat onderuit zit krijg ik geheid enkele uren tot dagen last van mijn rug als een SNG weer eens FLIRT vervangt in de 6600.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lange_Dre »

Suus schreef: di 26 jul 2022, 17:05 De stoelen van SNG zitten echt meer dan prima, zijn jullie soms die ene gozer die ik ooit in een trein op de stoel voor mij aantrof waarvan zijn voeten boven de rugleuning uitstaken, of hoe zitten jullie in de trein? :|

De blauwe verlichting en de donkere ramen van SNG zijn mijn enige minpuntjes.
Ik denk dat het een groot verschil is of je voor een korte of een langere tijd in een SNG zit. Voor afstanden als Groningen- Zwolle of Leeuwarden Zwolle is het zit comfort van een SNG niet al te comfortabel. Zeker wanneer je lang of juist kleiner dan middels bent. Op die trajecten zit er tussen sprinter stations namelijk meer kilometers dan bij een gemiddeld sprinter traject.

Zelf vind ook ik dat de Flirt het meest comfortabele sprinter type is dat de NS nu heeft. Al mis je ook in een flirt een klein tafeltje voor een beker koffie of je telefoon.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Nou. Je gooit er comfortabele stoelen in, met veel meer tweezitters met grote tafels. Stekker en USB-aansluiting. Wifi. 2-1 opstelling in de eerste klas. Pratende WC die je ook herinnert door te trekken en je handen te wassen. Voila, goede inrichting van de nieuwe Sprinter. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

Is het niet beter als die WC je ook meteen vertelt dat je je billen moet vegen, de bril omhoog moet doen en/of je tampon niet door mag spoelen? Als je toch aan het innoveren bent kan je het maar beter gelijk goed doen, toch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Nee gewoon zoals in Italië dat de bril altijd vanzelg omhoog wil :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Je hebt ook toiletten die uit zichzelf doorspoelen. Dat is toch veel praktischer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Zeker. Ik loop elke keer weer te zoeken in een treintoilet...
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Het proefbedrijf van ICNG wordt voorzichtig opgestart, men reed vandaag de Den Haag - Vlissingen route, trein kwam net om 21:00 langs de webcam van Delft Campus terug naar Den Haag HS.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door sirvinniei »

Waar worden de ICNGs eigenlijk gestald? Ik heb ze recentelijk zowel in Duitsland als in Utrecht gezien.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten