Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door gpvos »

Kleine correctie: het ging om de rit van 15.41.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Milco »

Helaas vielen daarna alle geplande ritten uit.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Dennenboom »

"Schuld van de treinspotters" hoorde ik net iemand op YouTube zeggen. Die hadden met de deuren zitten rommelen?
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

Nee hoor, de deuren zelf werkten naar behoren.
Alleen een onderdeel in het controlesysteem dat aangeeft of de deuren wel of niet op slot zitten wilde niet meewerken waardoor de machinist geen tractievrijgave kreeg. Dat kan uiteraard overbrugd worden, maar in dat geval mag er niet met reizigers gereden worden. Er is dus eerst geprobeerd om het systeem te resetten, maar helaas mocht het niet baten. De treinstellen zijn daarom leeg naar de Watergraafsmeer gebracht voor uitwisseling/herstelling van het betreffende onderdeel.
Shit happens dat het precies op de eerste dag gebeurde, maar dit had met elke trein kunnen gebeuren. Verder niet bijster bijzonder dus en als het goed is moet er morgen gewoon weer gereden worden na de reparatie (uiteraard zoals altijd onder voorbehoud, het kan altijd zijn dat ze toch nog een verdere analyse willen doen en daarom toch nog even de treinstellen een dagje binnenhouden daarvoor).

cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Milco schreef: wo 19 apr 2023, 19:04 Helaas vielen daarna alle geplande ritten uit.
Nadat men on 17.41 nog wel een nieuwe poging gedaan heeft om de laatste 3 ritten te rijden. Daarna zijn alle ritten vervallen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

De omloop die men voor zaterdag had voorzien, heeft men weggedraaid voor een SW7 helaas.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Waarschijnlijk stuurde de reisinformatie een oude planning uit, in eerste instantie stond ICNG inderdaad ook in het weekend ingevoerd maar dat is er voor de eerste twee weekenden weer uitgehaald.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Klopt, dat is het ding met de leveringen van materieelplanning. Die zijn van maandag t/m woensdag online al,eerder beschikbaar terwijl men het definiteve plan pas tussen 12:00 en 16:00 afsluit. In die tussentijd kan alles dus nog veranderen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door IIVQ »

MetroRET schreef: wo 19 apr 2023, 21:23 De omloop die men voor zaterdag had voorzien, heeft men weggedraaid voor een SW7 helaas.
Wat bedoel je met "weggedraaid voor een SW7"?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Nou, als de ritten van deze omloop bereikt, kan je zien dat deze was ingeladen met ICNG, maar nu dus is veranderd naar een SW7.
https://treinposities.nl/omloop/IDB7/20230422
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

I see all the colors in you
Multicolor *O*
Afbeelding

Genomen terwijl de trein door de tunnelbak van Lansingerland reed, vanochtend bij de allereerste rit van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal.
Spoiler: show
Ik ben nu nog steeds Twitter-notificaties aan het wegklikken van berichten van vanochtend trouwens :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door IIVQ »

MetroRET schreef: wo 19 apr 2023, 22:26 Nou, als de ritten van deze omloop bereikt, kan je zien dat deze was ingeladen met ICNG, maar nu dus is veranderd naar een SW7.
https://treinposities.nl/omloop/IDB7/20230422
Ik mis het even.
Wat is een SW7?
Dionysusnu
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Dionysusnu »

ICR stam, 7 bakken. Het equivalent bestaat voor SW9. En er is nog SWB7, dat is volgens mij de stammen die extra bagageplekken hebben.
Ik weet eigenlijk niet waar de letters voor staan. SandWich misschien? En de B voor bagage, of België.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

België.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Matt5154 »

@Suus mooi he? Blauw is werkcoupe, paars is stiltecoupe en oranje is zone ontmoeten.
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door IIVQ »

Staat dat ook ergens uitgelegd? Anders snapt niemand het. Ik werd laatst al uitgekafferd dat ik zat te bellen in de stiltecoupé terwijl ik niet in een stiltecoupé-zat. Pas bij navraag bij Suus (dank) kwam ik achter het verschil tussen werkcoupés en "oefen-op-je-tuba"-coupés (dixit Suus).
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

De stiltecoupé wordt met de gebruikelijke icoontjes aangegeven, de andere coupés zijn te herkennen aan de stoelopstelling, maar zijn niet meer expliciet als zodanig aangegeven.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

IIVQ schreef: do 20 apr 2023, 07:05 Staat dat ook ergens uitgelegd? Anders snapt niemand het. Ik werd laatst al uitgekafferd dat ik zat te bellen in de stiltecoupé terwijl ik niet in een stiltecoupé-zat. Pas bij navraag bij Suus (dank) kwam ik achter het verschil tussen werkcoupés en "oefen-op-je-tuba"-coupés (dixit Suus).
Ik had ook al van Suus begrepenbegrpeen dat er voor blinden en slechtzienden bij elke coupé in relief staat weergegeven of het de eerste of tweede klas is, en de letter S als het om een stiltecoupé gaat. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door sirvinniei »

Ben eigenlijk benieuwd waarom er voor elektrische glazen deuren is gekozen in plaats van de meer gebruikelijke klapdeuren.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Heeft dat niet iets met de HSL te maken?
De Thalys en Eurostar hebben volgens mij ook elektrische deuren bij de bakovergangen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MaartenD »

Het is een voor mij nog onbegrepen mengeling. Want bij de 1e klas heb je klapdeuren.
Dat er elektrische deuren bij de bakovergangen worden voorgeschreven kan ik nog wel begrijpen, maar je hebt die ook naar de voorste (2e klas) coupe, en volgens mij ook aan de andere kant naar de reizigersruimte.

Is het misschien dat alle deuren naar een "open" verbinding (bakovergang, deur) elektrisch zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Schuifdeuren bij de deuren lijken mij in ieder geval logisch om het binnenklimaat van de trein te reguleren tegen kou en warmte van buiten. Ik heb de klapdeuren eigenlijk alleen binnen de eerste klas gezien, die lijken duidelijk bedoeld om het geluid tussen de verschillende zones te dempen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Matt5154 schreef: do 20 apr 2023, 05:59 @Suus mooi he? Blauw is werkcoupe, paars is stiltecoupe en oranje is zone ontmoeten.
Maar even. Naast de stiltecoupé en niet-stiltecoupé nu nog een derde zone er bij? Dat met nog onbegrijpelijkere aanduidingen wordt aangegeven? Ik vind die stickers in de DDZ al lastig (met koptelefoontje en laptop en zo). Die dikke vette S op het raam was tenminste duidelijk, vooral voor net instappende mensen die zo meteen zien dat ze daar niet gezellig kunnen zitten te beppen.
Ik doe ook maar wat
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

De drie zones bestaan al sinds de DDZ. Het is eigenlijk heel simpel (ook bij DDZ): Zie je op de ramen 'Stilte' staan en/of is het icoontje van een persoon met een vinger voor de lippen aanwezig, dan zit je in de stiltecoupé. In alle andere coupés mag gewoon gepraat worden.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Tochjo »

Ardan schreef: do 20 apr 2023, 12:37 Ik vind die stickers in de DDZ al lastig (met koptelefoontje en laptop en zo).
Dat is die derde zone: de "werken en rustzone". Zie pagina 4 van dit document.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten