Volgens jouw verhaal zijn het er maar twee? Zoals het in de praktijk ook is. Stiltecoupé of geen stiltecoupé (en dat is voor sommige reizigers al moeilijk genoeg).
Diverse materieelprojecten bij NS
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In de werken en rustzone is er inderdaad geen verplichting tot stil zijn, dus in de praktijk is er dus stilte of praten, meer smaken zijn er niet.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In het buitenland, oa in Tsjechië heb je speciale zones voor gezinnen met kinderen. Waar ondergetekende helaas geen rekening mee gehouden had met zijn reservering
Misschien ook een idee voor de NS?
Misschien ook een idee voor de NS?
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gaat er over twee weken dan wel in de weekenden gereden worden of is dat nog niet bekend?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Planning kan wellicht een keer afwijken (in het weekend), maar voorlopig wil men eerst de hele 900 serie met ICNG gaan rijden voordat de 1100 en 1000 aan de beurt zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En laat de 900 dus in het weekend niet rijden (maar volgens mij dat weekend dus weer wel als extra .
-
- Berichten: 580
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik neem aan de 9200, en volgens mij op wat langere termijn dan de 700 en 1800.
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat is de planning voor de verdere introductie van de ICNG?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Huidige planning: 900, 1000, 1100, 9200 (in die volgorde) in 2023/2024
Vanaf 2025, of later, volgen IC's naar Groningen, Leeuwarden Enschede. Oftewel de huidige 700, 1600/11600, 1800 (die aan de 900/1000 gekoppeld worden). Dat is afhankelijk van de vertraagde levering van ICNG's die nog een 'retrofit' moeten krijgen.
Voor meer informatie zie https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -op-de-hsl
Vanaf 2025, of later, volgen IC's naar Groningen, Leeuwarden Enschede. Oftewel de huidige 700, 1600/11600, 1800 (die aan de 900/1000 gekoppeld worden). Dat is afhankelijk van de vertraagde levering van ICNG's die nog een 'retrofit' moeten krijgen.
Voor meer informatie zie https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -op-de-hsl
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er is een verschil tussen de wijzigingen in de dienstregeling en de instroom van de ICNG in de huidige dienstregeling. Inderdaad eerst de 900/1000 en dan vanaf september in mindere mate de 1100, maar vanaf eind dit jaar/begin volgend jaar stromen er ook al een paar stellen in in de huidige 700/1800 in een korte CVT periode (zoals nu bezig is in de 900).
Dit omdat vanaf dit najaar de opleidingen voor niet-HSL bevoegde machinisten van start moet gaan. Zo krijgen ook de niet-HSL machinisten ervaring op het ding. Daarom duurt de instroom van de ICNG op de 1100 ook langer, tot in Q2 2024.
Dit omdat vanaf dit najaar de opleidingen voor niet-HSL bevoegde machinisten van start moet gaan. Zo krijgen ook de niet-HSL machinisten ervaring op het ding. Daarom duurt de instroom van de ICNG op de 1100 ook langer, tot in Q2 2024.
Laatst gewijzigd door Jultar op ma 24 apr 2023, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Inderdaad volgorde is 900, 1000, dan de 1100 en dan de eerste enkele ritten op de 700/1800 en 9200.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
CVT-periode is iets van een proeftijd in reizigersbedrijf, lijkt me dan?
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Commerciële ValidatieTest(en). Dus inderdaad testen met reizigers.
Even voor alle zekerheid, je bedoelt dat als NS de 1100 snel zou vullen, HRN-machinisten niet kunnen beginnen aan hun opleiding/ervaring kunnen blijven houden?Jultar schreef: ↑ma 24 apr 2023, 10:16 Er is een verschil tussen de wijzigingen in de dienstregeling en de instroom van de ICNG in de huidige dienstregeling. Inderdaad eerst de 900/1000 en dan vanaf september in mindere mate de 1100, maar vanaf eind dit jaar/begin volgend jaar stromen er ook al een paar stellen in in de huidige 700/1800 in een korte CVT periode (zoals nu bezig is in de 900).
Dit omdat vanaf dit najaar de opleidingen voor niet-HSL bevoegde machinisten van start moet gaan. Zo krijgen ook de niet-HSL machinisten ervaring op het ding. Daarom duurt de instroom van de ICNG op de 1100 ook langer, tot in Q2 2024.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Klopt. Het papiertje van de training/instructie voor een treintype mag dan wel 3 jaar geldig zijn, maar als je er verder nooit op rijdt, dan zal alle kennis al snel vervagen.
Nu zullen de meeste machinisten wel wegkomen met de trein (zo spannend is dat nou ook niet meer, en er zijn genoeg hulpmiddelen/handleidingen beschikbaar), maar ook voor de machinist zelf is het nooit prettig rijden als je alleen een keer een instructie hebt gehad en pas een jaar of zelfs anderhalf jaar later een keer op het materieel rijdt. Er wordt uiteraard geprobeerd om dat zoveel mogelijk te voorkomen (hoewel het uiteraard nooit helemaal te voorkomen is).
Uitstellen van de opleidingen voor HRN-machinisten wordt ook lastig, omdat eind dit jaar ook begonnen moet worden aan de opleidingen voor ERTMS/ETCS, wat ook capaciteit gaat vreten.
Nu zullen de meeste machinisten wel wegkomen met de trein (zo spannend is dat nou ook niet meer, en er zijn genoeg hulpmiddelen/handleidingen beschikbaar), maar ook voor de machinist zelf is het nooit prettig rijden als je alleen een keer een instructie hebt gehad en pas een jaar of zelfs anderhalf jaar later een keer op het materieel rijdt. Er wordt uiteraard geprobeerd om dat zoveel mogelijk te voorkomen (hoewel het uiteraard nooit helemaal te voorkomen is).
Uitstellen van de opleidingen voor HRN-machinisten wordt ook lastig, omdat eind dit jaar ook begonnen moet worden aan de opleidingen voor ERTMS/ETCS, wat ook capaciteit gaat vreten.
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik wilde vandaag een ritje gaan maken met de ICNG, maar ik zie dat hij vandaag niet wordt ingezet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Idem hier. Hij stond wel in de geplande inzet, maar helaas worden de ritten zo'n vier uur vooraf omgezet naar ander materieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die omloop zal de rest van de dag gereden worden door ICR stam 16507 omdat beide ICNG stellen (ICNG-5 en ICNG-8) zijn afgekeurd voor de treindienst.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Men lijkt de weekend-inzet toch nog niet aan te durven, de eerder geplande inzet van zaterdag is er toch weer uitgehaald: https://treinposities.nl/ritinfo/20230506/920
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vanaf morgen rijdt er ook een ICNG omloop in het weekend en vanaf maandag rijdt een tweede omloop met 2x ICNG-5.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heeft tweemaal ICNG5 meer stoelen dan ICR7?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ICR heeft iets meer klapzittingen geloof ik, maar 2xICNG5 heeft meer reguliere zitplaatsen.
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
2x ICNG5 heeft 2 x 258 = 516 zitplaatsen, aldus Wikipedia. ICR-7 heeft volgens de NS website 487 zitplaatsen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten