Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De Omneo is nu van Alstom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Aha. Dat platform hoefde dus van de mededingingsautoriteit niet verkocht te worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat waren de Polyvalent en Talent 3, inderdaad geen dubbeldekkers.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vermoedelijk dus Civity Duo. Op de website van CAF vond ik deze foto.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Alleen is dat een volledige dubbeldekker, terwijl de NS deels enkeldeks wilde.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als dat een belangrijke aanbestedingseis is waarbij aanbieders zouden afvallen als zij er niet aan zouden voldoen, lijkt mij dat CAF er dan iets op heeft gevonden/verzonnen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik kan me voorstellen dat het iets van een Civity Duo wordt met enkele bakken Civity Max.
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Stadler heeft hetzelfde gedaan voor de voorstadtreinen rond Madrid, de endeldeksbakken combineren met dubbeldeksbakken: plaatje. Zoiets heeft CAF waarschijnlijk ook aangeboden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik sluit mij hier bij aan. Ook ik ben totaal geen fan van CAF treinen. Nog los van de stoelen die de NS voor de sng gekozen heeft. Hopelijk gaat één van de andere treinbouwers succesvol in beroep.reisthijs schreef: ↑wo 24 aug 2022, 10:26Ik duim alvast voor ze want ik zit niet te wachten op nog meer CAF-meuk. Zeker in een Intercity moet je een beetje fatsoenlijk kunnen zitten.De komende weken gaat een periode in waarbij de andere partijen, niet-zijnde de preferred bidder, in beroep kunnen gaan tegen de voorgenomen gunning.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ICNG proefritten over de HSL zijn begonnen, om 11:10 kwam er een stel langs de webcam bij Roelofarendsveen richting Rotterdam.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat is er dan volgens jou mis mee?Lange_Dre schreef: ↑wo 24 aug 2022, 20:51Ik sluit mij hier bij aan. Ook ik ben totaal geen fan van CAF treinen. Nog los van de stoelen die de NS voor de sng gekozen heeft. Hopelijk gaat één van de andere treinbouwers succesvol in beroep.reisthijs schreef: ↑wo 24 aug 2022, 10:26Ik duim alvast voor ze want ik zit niet te wachten op nog meer CAF-meuk. Zeker in een Intercity moet je een beetje fatsoenlijk kunnen zitten.De komende weken gaat een periode in waarbij de andere partijen, niet-zijnde de preferred bidder, in beroep kunnen gaan tegen de voorgenomen gunning.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS heeft 5.000 Chinese camera's besteld voor in de nieuwe Intercity's. Dit terwijl ProRail Chinese camera's weghaalt.
Bron en meer: Spoorpro
Bron en meer: Spoorpro
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat ProRail niet en NS wel Chinese camera's koopt kan ik mij wel iets bij voorstellen, omdat camerabeelden van het interieur van treinen nu eenmaal iets minder interessant zijn voor vijandige communistische regimes dan camerabeelden van kritieke infrastructuur.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS koopt zelf uiteraard niet de camera's. Dat doet Alstom, die een hele trein levert (inclusief de camera's). NS specificeert niet op dat soort macroniveau welk merk er gebruikt moet gaan worden. Dit zal waarschijnlijk wel de goedkoopste leverancier zijn geweest die aan de technische eisen voldeed.
Daarnaast zijn de camera's aangesloten op een intern netwerk op de trein en zijn niet direct met de buitenwereld verbonden. De beelden worden ter plekke verwerkt/opgeslagen. Het platform dat het verwerkt is het OBIS systeem van NS zelf en kan wel de beelden naar de meldkamer streamen, maar dat gebeurt door het platform, niet door de camera's. Er is dus geen beveilgingsrisico* waarbij de beelden bij partijen terecht komen die daar niks mee te maken hebben**.
* Ja, je kan gaan zeuren over mogelijke aanwezigheid van speciale chips die draadloos verbinding gaan maken en alle data doorsturen, maar de aanwezigheid daarvan is nog nooit vastgesteld bij deze camera's en is zo vergezocht dat het wat mij betreft onder complottheorieën valt.
** Tenzij natuurlijk iemand OBIS een keertje kraakt, maar dat is weer een heel ander verhaal
Blijft hooguit het ethische dilemma over.
Daarnaast zijn de camera's aangesloten op een intern netwerk op de trein en zijn niet direct met de buitenwereld verbonden. De beelden worden ter plekke verwerkt/opgeslagen. Het platform dat het verwerkt is het OBIS systeem van NS zelf en kan wel de beelden naar de meldkamer streamen, maar dat gebeurt door het platform, niet door de camera's. Er is dus geen beveilgingsrisico* waarbij de beelden bij partijen terecht komen die daar niks mee te maken hebben**.
* Ja, je kan gaan zeuren over mogelijke aanwezigheid van speciale chips die draadloos verbinding gaan maken en alle data doorsturen, maar de aanwezigheid daarvan is nog nooit vastgesteld bij deze camera's en is zo vergezocht dat het wat mij betreft onder complottheorieën valt.
** Tenzij natuurlijk iemand OBIS een keertje kraakt, maar dat is weer een heel ander verhaal
Blijft hooguit het ethische dilemma over.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gisterenochtend een 5-baks ICNG gespot op de HSL tussen Amsterdam en Rotterdam, mooi ding
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens dit artikel van Treinenweb zet NS de ICR-rijtuigen in de verkoop.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mja, wat met de Wadlopers kan, is natuurlijk ook mogelijk met de ICR's.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bij VIRM 8637 is de grijze band tot vlak onder de frontruit ingekort, in lijn met VIRMm2/3. Het schijnt voor de zichtbaarheid te moeten, maar ik denk niet dat het heel veel zoden aan de dijk zet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Want?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Vandaag kwam ik voor de tweede keer een VIRM in de nieuwe NS Flow kleurstelling tegen. Maar deze had een donkergrijs dak en grijze roosters in plaats van blauw. De blauwe kap voorop ging met kleurverloop over in het grijs. Is dit weer nieuwe aanpassing op de originele kleurstelling met blauwe roosters en dak?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
8741 heeft niet de NS Flow huisstijl maar dezelfde kleurstelling als de VIRMs in de 86/94 serie
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Daarom vraag ik ook naar die.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mij lijkt het frontaanzicht vooral relevant voor de zichtbaarheid, maar evengoed bedankt voor de foto. Je punt wordt er helaas niet echt mee onderbouwd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten