Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat wil je juist wel deze winter testen, want nu is TRAXX+ICR er nog als backup. Als het volgend jaar voor het eerst getest wordt met passagiers en het blijkt niet te werken is je backup weg. Testen zonder passagiers is toch anders, je kunt wel het rijden door de sneeuw testen maar sneeuw die zich ophoopt in de treeplanken doordat reizigers met natte en vieze schoenen in- en uitstappen mis je bijvoorbeeld.
- AppleMoose
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het ging over je aanname dat NS niet genoeg zou willen betalen...PHS schreef: ↑wo 30 nov 2022, 20:00 Het is geen aanname, maar een keihard feit dat bij verder uitstel van de ICNG de NS onvoldoende treinen heeft om de (reeds afgeschaalde) dienstregeling op de HSL-Zuid te kunnen rijden. Dat zegt de NS zelf, ik citeer uit het artikel op Treinreiziger.nl:
“Vanaf september 2023 bouwt de backup voor ICNG geleidelijk af. Als er op dat moment sprake is van groepsuitval van ICNG, kunnen we niet meer de volledige dienstregeling rijden met back-up” schrijft het spoorbedrijf aan het ministerie.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Op de bres voor Vites!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wauw, die kleurstelling staat echt goed op ICNG.
Ik vind de "originele" kleurstelling voor ICNG nog al blokkerig (vooral boven de ramen). Dit is een stuk vloeiender.
Ik vind de "originele" kleurstelling voor ICNG nog al blokkerig (vooral boven de ramen). Dit is een stuk vloeiender.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Toch vloeit de flow hier een stuk beter dan bij de VIRMm... Het scheelt een hoop als de kleurstelling goed is afgestemd op de vorm van de trein. Met name bij de kop.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Je mag mij uitleggen waar de flow is afgestemd op de kop. Oke, onderkant zijramen, maar daar houdt het op.
- AppleMoose
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Deze flow-stijl vind ik juist helemaal niet mooi bij deze trein (bij de Virm ook niet). Het geeft deze trein het uiterlijk van een goedkoop speelgoedtreintje.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Op de bres voor Vites!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Krijgt alleen de ICNG-B de flow? Of ook alle andere ICNGs die vanaf nu uit de fabriek komen?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Alleen ICNGB
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En misschien ook eventuele vervolgbestellingen? In de uitvraag had men het over opties die tot 2030 af te nemen zouden zijn, afhankelijk van de ontwikkelingen van de concessie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind juist dat de "huidige" kleurstelling van ICNG de trein heel erg op een LEGO-trein doet lijken.AppleMoose schreef: ↑vr 02 dec 2022, 22:25 Deze flow-stijl vind ik juist helemaal niet mooi bij deze trein (bij de Virm ook niet). Het geeft deze trein het uiterlijk van een goedkoop speelgoedtreintje.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
I'll see myself out.
🍉
- AppleMoose
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dus dat
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Op de bres voor Vites!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ow, men had nog niet genoeg lessen geleerd van het Fyra-debacle? Zoals de les "zorg dat je een alternatief hebt als inzet van je nieuwe materieel niet mogelijk is"?
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Scroll en lees deze en de vorige pagina even na.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De nieuwe flow uitmonstering gezien van de nieuwe ICNG naar Brussel.. wat een beauty.. zo mogen ze allemaal er uit gaan zien ...
Ik vind deze blauwoog veel beter uitzien dan de wesp/wasp
Ik vind deze blauwoog veel beter uitzien dan de wesp/wasp
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
https://nieuws.ns.nl/ns-bestelt-60-nieu ... r-stoelen/
NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers bij CAF. De trein bestaat uit zowel enkeldeks- als dubbeldeksrijtuigen.
NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers bij CAF. De trein bestaat uit zowel enkeldeks- als dubbeldeksrijtuigen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mooi nieuws!
Hoeveel bakken zijn dan met gelijkvloerse instap per treinstel, en waar in het treinstel bevindt die bak zich?
Hoeveel bakken zijn dan met gelijkvloerse instap per treinstel, en waar in het treinstel bevindt die bak zich?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Twee per treinstel, de kopbakken.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ah, ik vroeg mij af hoe je anders zou moeten weten waar de gelijkvloerse bak zou uitkomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik ben vooral enorm benieuwd hoe dit er van binnen uit gaat zien, ik neem aan dat de instap helaas niet gelijkvloers zal zijn in de middenbakken (zoals dat bijvoorbeeld in België wel kan)?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het precieze ontwerp moet nog gemaakt worden, maar het bericht heeft het over een gelijkvloerse instap in de enkeldeks bakken.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De schermen direct naast de eerste deur trekken mijn aandacht, zoiets heb ik nog niet eerder gezien. Wat is het? Ook opvallend vind ik dat de trein maar 160 km/h kan en niet 200. Dat kan handig zijn op de Hanzelijn, HSL en Utrecht-Amsterdan en als back-up voor de ICNG.
Deze DDNG gaat dus (deels) de DDZ vervangen, alleen heb je dan niet minder zitplaatsen? Van de 4 of 6 bakken DDNG, zijn er maar 2 of 4 dubbeldeks en bij een DDZ zijn dat er 3 of 5.
Deze DDNG gaat dus (deels) de DDZ vervangen, alleen heb je dan niet minder zitplaatsen? Van de 4 of 6 bakken DDNG, zijn er maar 2 of 4 dubbeldeks en bij een DDZ zijn dat er 3 of 5.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten