Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De acceptatietesten rijden vanaf Utrecht, de proefritten vanaf Den Haag HS en Watergraafsmeer.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die stellen in Duitsland staan daar omdat ze nog niet af zijn en de terreinen van Alstom te vol staan.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De 3121 staat in elk geval bij Den Haag Hollands Spoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op 16 augustus start de NS met een proefbedrijf van de Airportsprinter tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp: https://nieuws.ns.nl/start-testritten-airport-sprinter/
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Noem me blond, Maar doen regional vervoerders dat AL niet? Dat vertrekken met alleen machinist?
- AppleMoose
- Berichten: 6033
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als ik me niet vergis, heeft NS dit zelf ook al gedaan op de Zoetermeerstadslijn.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
En op de Hofpleinlijn.
Ook ooit meegemaakt dat de 2029+2866:op de IC 1900 den haag - Venlo kwam en dat er geen conducteur was vanaf Eindhoven. De machinist is toen ook solo gegaan.
Ook ooit meegemaakt dat de 2029+2866:op de IC 1900 den haag - Venlo kwam en dat er geen conducteur was vanaf Eindhoven. De machinist is toen ook solo gegaan.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Doen andere vervoerders het ook via een camera?
Ik heb geen onderschrift
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb een keer meegemaakt dat er geen HC was en de machinist bij elk station uit zijn 1700 moest klimmen om de deuren van DDAR te sluiten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Maar Keolis heeft volgens mij wel iets langere halteertijden dan de NS wil met de Airportsprinter. Het lijkt me dan ook niet zo zeer het doel van de proef om te zien of de machinist in staat is de deuren te sluiten, maar of de gewenste halteertijden gehaald kunnen worden. Op de Zoetermeerlijn was de frequentie niet zo hoog als op de Schiphollijn en was eenmansbediening dus meer een bezuiniging dan een maatregel om de opvolgtijd te verkorten.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tja langere halteertijden zijn ook niet zo gek met minder deuren. Korste halteringen zijn voor mijn gevoel altijd op Zwolle Stadshagen, Almelo de Riet, Borne en Enschede Kennispark. Op de rest van de stations sta je vaak wel wat langer.
Al heb ik het gevoel dat het op het ATB NG gedeelte zeker in Raalte en Heino zeker een minuut duurt nadat de tegentrein binnen is voordat de ander pas kan vertrekken (overweg moet eerst weer volledig geopend zijn voor x aantal seconden).
Al heb ik het gevoel dat het op het ATB NG gedeelte zeker in Raalte en Heino zeker een minuut duurt nadat de tegentrein binnen is voordat de ander pas kan vertrekken (overweg moet eerst weer volledig geopend zijn voor x aantal seconden).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
CAF is de preferred bidder voor de DDNG: https://nieuws.ns.nl/volgende-stap-aans ... eldekkers/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik duim alvast voor ze want ik zit niet te wachten op nog meer CAF-meuk. Zeker in een Intercity moet je een beetje fatsoenlijk kunnen zitten.De komende weken gaat een periode in waarbij de andere partijen, niet-zijnde de preferred bidder, in beroep kunnen gaan tegen de voorgenomen gunning.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De stoelen en het interieur zijn de verantwoordelijkheid van de koper, niet van de aanbieder. Als de koper er andere stoelen in wil hebben, dan kan dat gewoon. Daar is de hele design fase voor.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heeft CAF al eerdere orders voor een dergelijk treintype of is NS de eerste die ze krijgt?
Alstom lijkt me wat dat betreft al wat verder met de HC versie van de Coradia. En Siemens met de Desiro.
Edit: Desiro van Siemens
Alstom lijkt me wat dat betreft al wat verder met de HC versie van de Coradia. En Siemens met de Desiro.
Edit: Desiro van Siemens
Laatst gewijzigd door Dennenboom op wo 24 aug 2022, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De Desiro is van Siemens
Ik weet verder ook niet zo goed wat ik moet verwachten. CAF heeft platformen overgenomen van Alstom en Bombardier bij de fusie, maar niet iets met dubbeldekkers dacht ik.
Ik weet verder ook niet zo goed wat ik moet verwachten. CAF heeft platformen overgenomen van Alstom en Bombardier bij de fusie, maar niet iets met dubbeldekkers dacht ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom denken toch zoveel mensen dat de stoelen van dezelfde fabriek komen als de trein? In moderne treinen kiest de afnemer van de treinen ook welke stoelen daarin komen. Dat staat echt volledig los van bij welke fabriek de treinstellen zelf vandaan komen...reisthijs schreef: ↑wo 24 aug 2022, 10:26Ik duim alvast voor ze want ik zit niet te wachten op nog meer CAF-meuk. Zeker in een Intercity moet je een beetje fatsoenlijk kunnen zitten.De komende weken gaat een periode in waarbij de andere partijen, niet-zijnde de preferred bidder, in beroep kunnen gaan tegen de voorgenomen gunning.
F.k.a. Bollenstad
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Over wel platform van CAF zou dit gaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tsja, dat is een goede vraag. De enige dubbeldekstreinen die CAF heeft gemaakt zijn regionale treinen voor RENFE en CP. Maar misschien dat CAF juist de polyvalent van Alstom heeft overgenomen omdat er daarvan een nog onbekende dubbeldeksversie in ontwikkeling is.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op de website van CAF wordt wel een dubbeldekstrein genoemd, Civity Duo, onderdeel van dezelfde familie als de SNG. Maar die hebben ze dus nog niet gebouwd.
CAF heeft vorig jaar wel een contract gewonnen voor dubbeldekkers voor de Parijse RER B maar ik kan nergens vinden welk platform dat betreft.
CAF heeft vorig jaar wel een contract gewonnen voor dubbeldekkers voor de Parijse RER B maar ik kan nergens vinden welk platform dat betreft.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Van wie is de Omneo tegenwoordig, nu dat Bombardier eigendom is van Alstom?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten