Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Het is ook gedaan om uitval van een DB trein op te kunnen vangen. Als ICM straks niet meer in dienst is, is er voor de IC(E) Berlijn geen vervangende materieel meer. Daarvoor zijn dan o.a. Die ICNG's nog beschikbaar, die je dan ook zou kunnen inzetten voor uitval van een ICE van/naar Frankfurt.

Tegelijkertijd zijn de ICNG-D stellen ook besteld om de 200km/h te rijden wat straks mogelijk is vanaf Zevenaar Oost tot Oberhausen Sterkrade als de verbouwing/vernieuwing van Oberhausen - Emmerich volledig opgeleverd is. Daarnaast kan men kijken naar bijvoorbeeld een directe trein NL - Hamburg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Benieuwd wat je bron hiervoor is.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door hauptbahnhof »

Cassie127 werkt er en zit daardoor dicht bij het vuur. Indirect aangeven dat het ongeloofwaardig is en je zelf wilt inzien is nergens voor nodig.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door en-es »

Vind ik niet, vragen om een bron is gewoon legitiem.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door hauptbahnhof »

Jazeker... Maar als het al bekend is dat hij daar werkt, en zeker met zijn functie, dan kun je ervan uitgaan dat hij meer weet dan ergens online (externe websites) te vinden is.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Ik vraag het des te meer omdat het volgens mijn info niet (helemaal) klopt. Daarbij is het ook onlogisch. Denkt er hier iemand echt dat NS materieel gaat bestellen om op te treden als vervangende trein voor een andere trein?

Net als dat ze 200km/u kunnen rijden tussen Zevenaar en Oberhausen. Daar bestel je geen treinen voor. Die bestel je wel omdat een bedrijf een dienst wil gaan aanbieden tussen A en B.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door hauptbahnhof »

En zo geeft het een compleet andere toon aan je bericht en kan er dieper op in worden gegaan door anderen :pos:
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door T-hijs »

Daan! schreef: za 01 apr 2023, 14:19 Ik vraag het des te meer omdat het volgens mijn info niet (helemaal) klopt. Daarbij is het ook onlogisch. Denkt er hier iemand echt dat NS materieel gaat bestellen om op te treden als vervangende trein voor een andere trein?

Net als dat ze 200km/u kunnen rijden tussen Zevenaar en Oberhausen. Daar bestel je geen treinen voor. Die bestel je wel omdat een bedrijf een dienst wil gaan aanbieden tussen A en B.
NS zet al geregeld een ICMm tot Bad Bentheim in als de pimpel uitvalt. Datzelfde wordt met een ICNG misschien ook mogelijk tot bijvoorbeeld Oberhausen? Dat klinkt op zich niet vreemd...
F.k.a. Bollenstad
Dionysusnu
Berichten: 484
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Dionysusnu »

Hoezo is de ICM daar speciaal in? Op zich kan toch iedere NS trein op die manier naar Bh (maar uiteraard niet verder) rijden?
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

Bij mijn weten heeft (van het gewone materieel) alleen ICM toelating voor Duitsland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Alleen ICM heeft toelating om in Bad Bentheim te komen.

Daarnaast heeft NS International de laatste tijd toch vrij duidelijk groei ambities aangegeven voor nieuwe bestemmingen die ze met directe treinen vanuit Nederland in de toekomst willen aanbieden. En verder zijn het gewoon geluiden die hier voorbij komen maar nergens zwart op wit terug te vinden zijn.

Daarnaast heb je de ambitie voor de Intercity naar Aken nog en staat er in de Deutschlandtakt dat DB ieder uur een snelle trein van Amsterdam richting Düsseldorf wil laten rijden. Dat kun je met een ICE doen, maar als je maximale snelheid op de route 200km/h is kun je ook ander materieel inzetten. (Maar dit is puur een denkrichting van mijn kant)

Binnenkort volgt zoals aangegeven in het Rover advies, meer informatie over maatregelen die NS International wil nemen om de drukte in de zomerperiode bij de ICE te beheersen. Daar zit ook een aspect in die wellicht die ICNG-D stellen in een ander daglicht kunnen zetten (zonder verder in te gaan op wat die maatregelen zijn).
Laatst gewijzigd door cassie127 op za 01 apr 2023, 16:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Ik heb niets gelezen over nieuwe bestemmingen. Wel dat ze vaker naar Londen willen, maar het zijn geen wereldschokkende ambities en het hangt allemaal af van andere partijen.

De zomermaatregelen zijn al te vinden op Somda. Er zou een stam Duitse rijtuigen met een NS Vectron gaan rijden.
De ICNG-D is er op zijn vroegst in 2025. Dan zijn de ICE3neo er al. Dus er zal echt niet zoveel in het Rover-advies staan waarop voort te borduren valt.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door en-es »

Een getrokken trein naar Oberhausen-Keulen. Lijkt me wel gaaf. Kijken of ik er ook in kan zitten. Om maar te zwijgen over een ICNG :trein:
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door sirvinniei »

Daan! schreef: za 01 apr 2023, 16:19 De zomermaatregelen zijn al te vinden op Somda. Er zou een stam Duitse rijtuigen met een NS Vectron gaan rijden.
In aanvulling op de huidige ICE? In uursdienst?
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Nee, ter vervanging van een ICE als er een uitvalt door defect of te weinig materieel.

Verder zijn er ook andere maatregelen zoals een ICE 225 en 224 in het pad van de 105 en 104 in Nederland. Die laatste twee rijden vanaf eind mei alleen nog binnen Duitsland met ICE-4 stellen. ICE 225 en 224 rijden naar Frankfurt Hbf en bieden een overstap van/naar de 105 of 104 op Frankfurt Flughafen. Door deze maatregelen is het mogelijk om ICE 124 en ICE 125 weer standaard te rijden. Deze plannen zijn inmiddels een halve maand bekend en de dienstregeling is ook al beschikbaar via de DB website.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

gpvos schreef: vr 31 mar 2023, 22:43 De aanvullende intercity naar Keulen? (Als er meer stellen zijn dus.)
IC naar Hamburg? *O*
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door en-es »

Nee naar Keulen. :)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Volgens SpoorPro heeft NS gisteren het 206ste en laatst bestelde SNG-stel ontvangen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lijn 45 »

En volgende week gaan we (hopelijk) gelijk door met de eerste ICNG in de reizigersdienst. :trein:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hainje »

Dat zijn nog wel testritten toch?
En zo ja, waar kan je je aanmelden hiervoor?
🍉
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Rijden met trein 912. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lijn 45 »

Of een van de andere treinen uit dit lijstje. :Y
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door tjoektjoek »

Hier is de omloop van de eerste inzet van de ICNG met reizigers: https://treinposities.nl/omloop/WA1/20230419
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Waarom staat er bij materieel ICNG25-8?
Die 8 betekent vast dat het 8 bakken zijn, maar waar slaat 25 op?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

25kV, zie ook de ICR-stammen die zo benoemd zijn.
https://treinposities.nl/omloop/GEA1/20230418
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten