Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?

Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist :ugeek:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef: za 17 okt 2020, 19:39
Hainje schreef: vr 16 okt 2020, 19:16 Weet iemand welk nummertje!!11??¿¿¿2
Volgens de Facebookpagina van Railmagazine zijn dat de 3109 en de 3015 waarbij de laatstgenoemde zeer zwaar beschadigd is.

https://www.facebook.com/Railmagazinenl
3015 kan niet, want dat is/wordt een SNG. Ik neem aan dat je 3105 bedoelt? :geek:
Edit: Facebook geeft me gelijk. 8)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door teun »

Was het niet een rit van Polen (Alstom Konstal) naar Duitsland (Alstom Salzgitter)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

PHS schreef:Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?

Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist :ugeek:
Het lijkt mij dat de spoorwegonderneming die het vervoer verzorgt door de fabrikant wordt aangesproken op de schade. Het stel is nog niet officieel eigendom van NS. De loc lijkt van Alstom zelf te zijn, dus dan wordt het misschien zelfs een interne discussie.

Waar de trein naartoe ging is mij niet helemaal duidelijk. De trein kwam uit de richting Braunschweig/Salzgitter, waar Alstom een fabriek (het voormalige LHB) en testlocatie heeft, dat lijkt mij een logisch vertrekpunt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

Meltrain schreef: za 17 okt 2020, 19:53
KM46 schreef: za 17 okt 2020, 19:39
Hainje schreef: vr 16 okt 2020, 19:16 Weet iemand welk nummertje!!11??¿¿¿2
Volgens de Facebookpagina van Railmagazine zijn dat de 3109 en de 3015 waarbij de laatstgenoemde zeer zwaar beschadigd is.

https://www.facebook.com/Railmagazinenl
3015 kan niet, want dat is/wordt een SNG. Ik neem aan dat je 3105 bedoelt? :geek:
Edit: Facebook geeft me gelijk. 8)
Als je op de link klikt, zie je inderdaad dat KM46 slechts een tikfout heeft gemaakt.
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

Suus schreef: za 17 okt 2020, 20:52
PHS schreef:Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?

Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist :ugeek:
Het lijkt mij dat de spoorwegonderneming die het vervoer verzorgt door de fabrikant wordt aangesproken op de schade. Het stel is nog niet officieel eigendom van NS. De loc lijkt van Alstom zelf te zijn, dus dan wordt het misschien zelfs een interne discussie.

Waar de trein naartoe ging is mij niet helemaal duidelijk. De trein kwam uit de richting Braunschweig/Salzgitter, waar Alstom een fabriek (het voormalige LHB) en testlocatie heeft, dat lijkt mij een logisch vertrekpunt.
Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat de trein onderweg naar Nederland was, maar als het een rit tussen de fabrieken van Alstom was dan zal het wel een zaak van de verzekeraar van Alstom of de onderaannemer die Alstom inhuurt voor die rit zijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

Daan! schreef: za 17 okt 2020, 20:53 Als je op de link klikt, zie je inderdaad dat KM46 slechts een tikfout heeft gemaakt.
Ik heb inderdaad een tikfout gemaakt :oops: (kan gebeuren).

Heb inmiddels de tikfout in het oorspronkelijke bericht hersteld ;) .
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 18 okt 2020, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige geneste quote verwijderd
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daan! »

:trein:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Gekko123 »

PHS schreef: zo 18 okt 2020, 10:24
Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat de trein onderweg naar Nederland was, maar als het een rit tussen de fabrieken van Alstom was dan zal het wel een zaak van de verzekeraar van Alstom of de onderaannemer die Alstom inhuurt voor die rit zijn.
Zelfs als het een trein onderweg naar Nederland was geweest was het een geval voor de verzekering van Alstom. NS heeft de betrokken stellen nog niet overgenomen en dan blijft Alstom verantwoordelijk. Vanaf het moment dat NS de stellen over heeft genomen zouden de schades wel op de rekening van NS komen te staan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ODRAIL »

Inmiddels is op de onderstaande site een fotoreportage te vinden over de herstelwerkzaamheden in Duitsland en is er meer zichtbaar wat de schade is:

https://eisenbahn-kurier.de/startbeitra ... -magdeburg
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

En ook een YouTube-video over het spoorongeluk met de ICNG:

playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door playertwo »

Interesse video om te zien. Oorzaak zou een remprobleem zijn?
KM46 schreef: za 17 okt 2020, 19:39
Hainje schreef: vr 16 okt 2020, 19:16 Weet iemand welk nummertje!!11??¿¿¿2
Volgens de Facebookpagina van Railmagazine zijn dat de 3109 en de 3105 waarbij de laatstgenoemde zeer zwaar beschadigd is.

https://www.facebook.com/Railmagazinenl
In de video rept men enkel over de 3105 met schade. De 3109 zou geen of nauwelijks schade hebben. Aan de 3105 zullen ze, zeker met bak 1 en 2 meer San genoeg te doen hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

In OdR 2020-11 staat dat per februari 2021 SGM waarschijnlijk alleen nog in de 5000 / 5100 zal rijden.
Wat wordt dan de geplande materieelinzet in de 7000 en 7300 / 7400?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door teun »

De laatste tijd heeft er in de 7300/7400 al erg veel SLT gereden, voor de 7000 verwacht ik SNG maar ik zou het met zekerheid niet durven zeggen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door SuperGhost »

Wellicht dat de 7000 met hetzelfde materieel gaat rijden als de 7600, zodat materieel uitgewisseld kan worden?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door umbusko »

De 7600 wordt in ieder geval combi FLIRT en SNG. Dus SNG in de 7000 klinkt dan logisch.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door AppleMoose »

SNG in de 7600? Dat is nieuw voor me. Ik had eerder SLT verwacht aangezien dat al sporadisch in deze serie heeft gereden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Ik zie in Deventer en Zutphen regelmatig LM SNG staan, ik denk dat ze in deze regio wel weg- en materieelbekendheid ermee aan het opbouwen zijn.
Ik doe ook maar wat
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

Die staan daar al sinds de introductie van SNG in 2018, omdat Zutphen één van de opleidingsplekken is en vanuit daar worden er dan ook opleidingsritten gereden. Materieelbekendheid is gewoon landelijk voor SNG (dus voor alle machinisten).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

De ICNG die vorige maand in Sachsen-Anhalt ontspoorde bij een overbrengingsrit zou afgelopen nacht teruggesleept worden naar Braunschweig/Salzgitter. Helaas ging dat niet helemaal goed. Het treinstel ontspoorde bij Helmstedt en heeft daarna over een afstand van vier kilometers van één spoor alle dwarsliggers gesloopt. De trein kwam tot stilstand in station Frellstedt, waar nu vanwege de ligging van de perrons geen treinen kunnen stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

Twee keer ontsporen in twee maanden? :shock:
Is er wat mis met de ICNG?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef: vr 13 nov 2020, 13:27 In OdR 2020-11 staat dat per februari 2021 SGM waarschijnlijk alleen nog in de 5000 / 5100 zal rijden.
Wat wordt dan de geplande materieelinzet in de 7000 en 7300 / 7400?
Is ook al bekend waar de 4800 en 5400 mee gaan rijden?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Zeer waarschijnlijk met SNG.
PHS schreef: za 14 nov 2020, 12:38 Twee keer ontsporen in twee maanden? :shock:
Is er wat mis met de ICNG?
Ik weet niet wat in dit geval de oorzaak was, maar de vorige keer lag de oorzaak overduidelijk niet bij de ICNG.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door trolly »

En na dat akkefietje lijkt het me een veilige aanname dat er met dat stel inderdaad wel zo het één en ander mis is (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Op Twitter circuleert momenteel een plaatje rond van een VIRM kopbak in een andere kleurstelling dan gebruikelijk (nieuwe NS huisstijl)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten