Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

De acceptatietesten rijden vanaf Utrecht, de proefritten vanaf Den Haag HS en Watergraafsmeer.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lijn 45 »

Die stellen in Duitsland staan daar omdat ze nog niet af zijn en de terreinen van Alstom te vol staan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

De 3121 staat in elk geval bij Den Haag Hollands Spoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

Deze is bedoeld voor het pre-proefbedrijf (2x/week Gv-Vs), welke gisteren is gestart.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Uiteindelijk hopelijk 7 dagen per week met 5 omlopen (2 vanaf Gv en 3 vanaf Wgm), zoveel treinpaden heeft de NS in ieder geval aangevraag destijds. Al was dat voor alle personeelsproblemen.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Op 16 augustus start de NS met een proefbedrijf van de Airportsprinter tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp: https://nieuws.ns.nl/start-testritten-airport-sprinter/
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door CamilleKreemers »

Noem me blond, Maar doen regional vervoerders dat AL niet? Dat vertrekken met alleen machinist?
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Selivio »

Al sinds de eeuwwisseling zo'n beetje.. :roll:
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door AppleMoose »

Als ik me niet vergis, heeft NS dit zelf ook al gedaan op de Zoetermeerstadslijn.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ZO6176 »

En op de Hofpleinlijn.
Ook ooit meegemaakt dat de 2029+2866:op de IC 1900 den haag - Venlo kwam en dat er geen conducteur was vanaf Eindhoven. De machinist is toen ook solo gegaan.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door sirvinniei »

Doen andere vervoerders het ook via een camera?
Ik heb geen onderschrift
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Selivio »

Jep (Keolis o.a. op Zwenzwoka).
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Ik heb een keer meegemaakt dat er geen HC was en de machinist bij elk station uit zijn 1700 moest klimmen om de deuren van DDAR te sluiten. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Selivio schreef: zo 14 aug 2022, 00:18 Jep (Keolis o.a. op Zwenzwoka).
Maar Keolis heeft volgens mij wel iets langere halteertijden dan de NS wil met de Airportsprinter. Het lijkt me dan ook niet zo zeer het doel van de proef om te zien of de machinist in staat is de deuren te sluiten, maar of de gewenste halteertijden gehaald kunnen worden. Op de Zoetermeerlijn was de frequentie niet zo hoog als op de Schiphollijn en was eenmansbediening dus meer een bezuiniging dan een maatregel om de opvolgtijd te verkorten.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Tja langere halteertijden zijn ook niet zo gek met minder deuren. Korste halteringen zijn voor mijn gevoel altijd op Zwolle Stadshagen, Almelo de Riet, Borne en Enschede Kennispark. Op de rest van de stations sta je vaak wel wat langer.

Al heb ik het gevoel dat het op het ATB NG gedeelte zeker in Raalte en Heino zeker een minuut duurt nadat de tegentrein binnen is voordat de ander pas kan vertrekken (overweg moet eerst weer volledig geopend zijn voor x aantal seconden).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

CAF is de preferred bidder voor de DDNG: https://nieuws.ns.nl/volgende-stap-aans ... eldekkers/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

De komende weken gaat een periode in waarbij de andere partijen, niet-zijnde de preferred bidder, in beroep kunnen gaan tegen de voorgenomen gunning.
Ik duim alvast voor ze want ik zit niet te wachten op nog meer CAF-meuk. Zeker in een Intercity moet je een beetje fatsoenlijk kunnen zitten.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

De stoelen en het interieur zijn de verantwoordelijkheid van de koper, niet van de aanbieder. Als de koper er andere stoelen in wil hebben, dan kan dat gewoon. Daar is de hele design fase voor.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Dennenboom »

Heeft CAF al eerdere orders voor een dergelijk treintype of is NS de eerste die ze krijgt?
Alstom lijkt me wat dat betreft al wat verder met de HC versie van de Coradia. En Siemens met de Desiro.

Edit: Desiro van Siemens :oops:
Laatst gewijzigd door Dennenboom op wo 24 aug 2022, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

De Desiro is van Siemens :)

Ik weet verder ook niet zo goed wat ik moet verwachten. CAF heeft platformen overgenomen van Alstom en Bombardier bij de fusie, maar niet iets met dubbeldekkers dacht ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door T-hijs »

reisthijs schreef: wo 24 aug 2022, 10:26
De komende weken gaat een periode in waarbij de andere partijen, niet-zijnde de preferred bidder, in beroep kunnen gaan tegen de voorgenomen gunning.
Ik duim alvast voor ze want ik zit niet te wachten op nog meer CAF-meuk. Zeker in een Intercity moet je een beetje fatsoenlijk kunnen zitten.
Waarom denken toch zoveel mensen dat de stoelen van dezelfde fabriek komen als de trein? In moderne treinen kiest de afnemer van de treinen ook welke stoelen daarin komen. Dat staat echt volledig los van bij welke fabriek de treinstellen zelf vandaan komen...
F.k.a. Bollenstad
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Over wel platform van CAF zou dit gaan?
Beul van de blindegeleidelijn
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door candelaer »

Tsja, dat is een goede vraag. De enige dubbeldekstreinen die CAF heeft gemaakt zijn regionale treinen voor RENFE en CP. Maar misschien dat CAF juist de polyvalent van Alstom heeft overgenomen omdat er daarvan een nog onbekende dubbeldeksversie in ontwikkeling is.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door reisthijs »

Op de website van CAF wordt wel een dubbeldekstrein genoemd, Civity Duo, onderdeel van dezelfde familie als de SNG. Maar die hebben ze dus nog niet gebouwd.

CAF heeft vorig jaar wel een contract gewonnen voor dubbeldekkers voor de Parijse RER B maar ik kan nergens vinden welk platform dat betreft.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Van wie is de Omneo tegenwoordig, nu dat Bombardier eigendom is van Alstom?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten