Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Kennelijk worden er ook geen incidenten meer bestreden gedurende de herfst :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Ardan »

Ah, ik zag hem van de week al in Amersfoort staan, met één rode deur. Nu snap ik waarom :pos:
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Durashift »

Is er, ivm zichtbaarheid, bij de SNG ook een project 'fellere frontseinen'?
(naast project om de kop gedeeltelijk geel te maken).

Gistermiddag keek ik nabij Arnhem toch in vrij felle frontseinen van een SNG, van een afstandje. :pos:
De sluitseinen waren zo 'zwak' als regulier.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door marvinkok »

Met de SNG wordt met grootlicht gereden, behalve bij tegenliggers etc.
Zojuist kwam er nog een op me af met de standaard waxinelichtjes, dat valt écht niet op... Ben benieuwd of het geel daar wel bij gaat helpen, fatsoenlijke frontseinen lijken me handiger
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Vandaag presenteert NS de vernieuwde VIRM dubbeldekker in Haarlem aan de pers! :trein:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Volgens de NOS presenteert NS vandaag de gemoderniseerde dubbeldekker in Haarlem.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Aha, komt DDZ weer terug in dienst? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Als ik het verhaal op Somda begrijp zouden bij het ingaan van het wijzigingsblad september weer een deel van DDZ geschikt moeten zijn voor inzet, afhankelijk van hoe goed en snel het aanpassen van de draaistellen gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

Beeld!

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door ArrivaBas »

Het ziet er mooi uit. Wel had ik er zelf voor gekozen om dat blauw iets verder onder de ruit door te laten lopen. Dat eindigt nu nogal abrupt. Verder valt mij op dat de stoelen in de eerste klas erg smal lijken. Of zijn de armleuningen in verhouding erg breed?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

Daar ben ik het wel mee eens, al is het zo ook iet verkeerd.
Die blauwe strepen die de eerste klas aanduiden (2:34) zijn ook wel erg dun.

Verder is het een prima trein, al kan de modernisering wat mij betreft niet lang genoeg duren. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hensepens
Berichten: 103
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hensepens »

Die eerste klas lijn is inderdaad beetje ielig. De voorkant voelt het blauw om het raam ook wel ielig.

Maar voor de rest. Mooi!
PHS

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door PHS »

ArrivaBas schreef: wo 02 jun 2021, 14:38 Verder valt mij op dat de stoelen in de eerste klas erg smal lijken.
De stoelen in de tweede klas lijken ook smaller, in ieder geval lijkt het gangpad een stuk breder dan nu het geval is.
(Wellicht zodat meer mensen kunnen staan in de trein?)

Klapstoeltjes en loungebanken in de eerste klas blijft vreemd, daar betalen eersteklas reizigers niet voor.

Ander nieuws:
Het is voorbij met het wit op de sprinters: deze krijgen in de toekomst dezelfde blauw-gele huisstijl als de intercity's. Treinreiziger.nl
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Lange_Dre »

Het meest opvallende nieuwtje is misschien toch wel dat de NS afscheid wil gaan nemen en de sprinters dezelfde vernieuwde huisstijl wil gaan geven. Waarbij ik mij dan meteen afvraag, hoe ziet de NS dat voorzichtig? De blauw band rond de ramen van de SNG worden nu juist van blauw naar geel gekleurd, vanwege de veiligheid. Maar bij het meest recente kleurontwerp van vandaag zou dat beteken dat de sprinters volledig geel zouden worden en aan de voorkant weer de blauwe band krijgt (waar men nu juist vanaf stapt). Of zal de NS de sprinters de omgekeerde kleuren aan de sprinters geven. Dus de basis blauw met gele accenten?
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Dus we krijgen nu drie verschillende VIRM-beschilderingen?
Suus schreef: wo 02 jun 2021, 12:34 Als ik het verhaal op Somda begrijp zouden bij het ingaan van het wijzigingsblad september weer een deel van DDZ geschikt moeten zijn voor inzet, afhankelijk van hoe goed en snel het aanpassen van de draaistellen gaat.
Gelet op de drukker wordende treinen en waarschijnlijk wel wat meer reizigers deze zomer omdat niet iedereen naar het buitenland zal gaan, mag ik hopen dat NS ze inzet zodra ze ingezet kunnen worden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

De VIRMm-2/3 krijgen overigens geen urinoir in de toilethokjes.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

-0- ik had juist het idee dat de normale toiletten daardoor schoner waren dan in de treinen zonder urinoir
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hainje »

Zodra iemand weet welk treinstel er als eerste gaat rijden tussen Den Haag en Amsterdam, meld het vooral hier. *O*
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Dat weet ik, dat is de 9528.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Hainje »

Je stelt me niet teleur Suus. :trein:
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: vr 04 jun 2021, 21:40 -0- ik had juist het idee dat de normale toiletten daardoor schoner waren dan in de treinen zonder urinoir
Dat idee had ik ook, maar NS beweert het tegenovergestelde. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door umbusko »

NS beweert alleen iets over hoe schoon het rondom de urinoirs is (voor zover ik heb gelezen tenminste), en dat is dus blijkbaar niet zo schoon. Dus die observatie klopt dan wel: als de grootste goorbakken gebruikmaken van de urinoirs, wordt het daar vies en blijft de rest schoon.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Jultar »

De urinoirs zijn storingsgevoeliger dan normale toiletten, dus dat was ook een van de redenen om af te zien van verder inbouw. Verder bleek dat sommige reizigers het niet als urinoir herkenden, maar dachten dat het een wasbak was.


....

HOE DAN?! :shock:

En de vervolgvraag: hoe zijn ze dat in 's hemelsnaam te weten gekomen? Reizigers na hun toiletbezoek vragen waar ze hun handen hebben gewassen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Daniel »

Wat kan er dan in storing raken aan een urinoir?

Maar ja... NS verving ooit ook de bekleding in ICM omdat die teveel zou vervuilen. Waarna de nieuwe bekleding er nog smeriger uit zag na korte tijd.
Wellicht moeten ze eens wat meer aandacht aan de schoonmaak gaan besteden, dat helpt beter denk ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Als je papier in een urinoir stopt is deze binnen de kortste keren verstopt.

En ICM had gewoon dezelfde bekleding moeten krijgen als ICR, zal er ook voor zorgen dat de stoelen een stuk beter zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten