Pagina 88 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 23 apr 2021, 21:14
door Daniel
Kennelijk worden er ook geen incidenten meer bestreden gedurende de herfst :mrgreen:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 23 apr 2021, 21:15
door Ardan
Ah, ik zag hem van de week al in Amersfoort staan, met één rode deur. Nu snap ik waarom :pos:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 26 mei 2021, 23:07
door Durashift
Is er, ivm zichtbaarheid, bij de SNG ook een project 'fellere frontseinen'?
(naast project om de kop gedeeltelijk geel te maken).

Gistermiddag keek ik nabij Arnhem toch in vrij felle frontseinen van een SNG, van een afstandje. :pos:
De sluitseinen waren zo 'zwak' als regulier.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 mei 2021, 00:48
door marvinkok
Met de SNG wordt met grootlicht gereden, behalve bij tegenliggers etc.
Zojuist kwam er nog een op me af met de standaard waxinelichtjes, dat valt écht niet op... Ben benieuwd of het geel daar wel bij gaat helpen, fatsoenlijke frontseinen lijken me handiger

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 00:49
door cassie127
Vandaag presenteert NS de vernieuwde VIRM dubbeldekker in Haarlem aan de pers! :trein:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 07:55
door VIRM
Volgens de NOS presenteert NS vandaag de gemoderniseerde dubbeldekker in Haarlem.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 09:03
door Meltrain
Aha, komt DDZ weer terug in dienst? :mrgreen:

Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 12:34
door Suus
Als ik het verhaal op Somda begrijp zouden bij het ingaan van het wijzigingsblad september weer een deel van DDZ geschikt moeten zijn voor inzet, afhankelijk van hoe goed en snel het aanpassen van de draaistellen gaat.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 14:25
door PHS
Beeld!


Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 14:38
door ArrivaBas
Het ziet er mooi uit. Wel had ik er zelf voor gekozen om dat blauw iets verder onder de ruit door te laten lopen. Dat eindigt nu nogal abrupt. Verder valt mij op dat de stoelen in de eerste klas erg smal lijken. Of zijn de armleuningen in verhouding erg breed?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 14:58
door Meltrain
Daar ben ik het wel mee eens, al is het zo ook iet verkeerd.
Die blauwe strepen die de eerste klas aanduiden (2:34) zijn ook wel erg dun.

Verder is het een prima trein, al kan de modernisering wat mij betreft niet lang genoeg duren. :mrgreen:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 15:39
door Hensepens
Die eerste klas lijn is inderdaad beetje ielig. De voorkant voelt het blauw om het raam ook wel ielig.

Maar voor de rest. Mooi!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 16:37
door PHS
ArrivaBas schreef: wo 02 jun 2021, 14:38 Verder valt mij op dat de stoelen in de eerste klas erg smal lijken.
De stoelen in de tweede klas lijken ook smaller, in ieder geval lijkt het gangpad een stuk breder dan nu het geval is.
(Wellicht zodat meer mensen kunnen staan in de trein?)

Klapstoeltjes en loungebanken in de eerste klas blijft vreemd, daar betalen eersteklas reizigers niet voor.

Ander nieuws:
Het is voorbij met het wit op de sprinters: deze krijgen in de toekomst dezelfde blauw-gele huisstijl als de intercity's. Treinreiziger.nl

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 20:17
door Lange_Dre
Het meest opvallende nieuwtje is misschien toch wel dat de NS afscheid wil gaan nemen en de sprinters dezelfde vernieuwde huisstijl wil gaan geven. Waarbij ik mij dan meteen afvraag, hoe ziet de NS dat voorzichtig? De blauw band rond de ramen van de SNG worden nu juist van blauw naar geel gekleurd, vanwege de veiligheid. Maar bij het meest recente kleurontwerp van vandaag zou dat beteken dat de sprinters volledig geel zouden worden en aan de voorkant weer de blauwe band krijgt (waar men nu juist vanaf stapt). Of zal de NS de sprinters de omgekeerde kleuren aan de sprinters geven. Dus de basis blauw met gele accenten?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 02 jun 2021, 22:25
door VIRM
Dus we krijgen nu drie verschillende VIRM-beschilderingen?
Suus schreef: wo 02 jun 2021, 12:34 Als ik het verhaal op Somda begrijp zouden bij het ingaan van het wijzigingsblad september weer een deel van DDZ geschikt moeten zijn voor inzet, afhankelijk van hoe goed en snel het aanpassen van de draaistellen gaat.
Gelet op de drukker wordende treinen en waarschijnlijk wel wat meer reizigers deze zomer omdat niet iedereen naar het buitenland zal gaan, mag ik hopen dat NS ze inzet zodra ze ingezet kunnen worden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 04 jun 2021, 18:45
door Meltrain
De VIRMm-2/3 krijgen overigens geen urinoir in de toilethokjes.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 04 jun 2021, 21:40
door cassie127
-0- ik had juist het idee dat de normale toiletten daardoor schoner waren dan in de treinen zonder urinoir

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 02:06
door Hainje
Zodra iemand weet welk treinstel er als eerste gaat rijden tussen Den Haag en Amsterdam, meld het vooral hier. *O*

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 08:21
door Suus
Dat weet ik, dat is de 9528.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 12:38
door Hainje
Je stelt me niet teleur Suus. :trein:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 14:10
door Meltrain
cassie127 schreef: vr 04 jun 2021, 21:40 -0- ik had juist het idee dat de normale toiletten daardoor schoner waren dan in de treinen zonder urinoir
Dat idee had ik ook, maar NS beweert het tegenovergestelde. :roll:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 14:54
door umbusko
NS beweert alleen iets over hoe schoon het rondom de urinoirs is (voor zover ik heb gelezen tenminste), en dat is dus blijkbaar niet zo schoon. Dus die observatie klopt dan wel: als de grootste goorbakken gebruikmaken van de urinoirs, wordt het daar vies en blijft de rest schoon.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 14:58
door Jultar
De urinoirs zijn storingsgevoeliger dan normale toiletten, dus dat was ook een van de redenen om af te zien van verder inbouw. Verder bleek dat sommige reizigers het niet als urinoir herkenden, maar dachten dat het een wasbak was.


....

HOE DAN?! :shock:

En de vervolgvraag: hoe zijn ze dat in 's hemelsnaam te weten gekomen? Reizigers na hun toiletbezoek vragen waar ze hun handen hebben gewassen?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 16:43
door Daniel
Wat kan er dan in storing raken aan een urinoir?

Maar ja... NS verving ooit ook de bekleding in ICM omdat die teveel zou vervuilen. Waarna de nieuwe bekleding er nog smeriger uit zag na korte tijd.
Wellicht moeten ze eens wat meer aandacht aan de schoonmaak gaan besteden, dat helpt beter denk ik.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 17:05
door Suus
Als je papier in een urinoir stopt is deze binnen de kortste keren verstopt.

En ICM had gewoon dezelfde bekleding moeten krijgen als ICR, zal er ook voor zorgen dat de stoelen een stuk beter zitten.