Pagina 89 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 17:31
door trolly
Jultar schreef: za 05 jun 2021, 14:58En de vervolgvraag: hoe zijn ze dat in 's hemelsnaam te weten gekomen? Reizigers na hun toiletbezoek vragen waar ze hun handen hebben gewassen?
Wat dacht je van reizigers die klagen dat het kraantje zo onhandig werkt? Ik vraag me wel af met welk percentage wastafelpissers we dan eigenlijk moeten rekenen. En of dat met of zonder urinoir is, en of de mispissers zich bewust zijn van hun misdaad.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 17:32
door ZO6176
En er is geen urinoir te verzinnen waar dit probleem te voorkomen is?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 17:34
door trolly
Nee. Het probleem is namelijk niet het urinoir.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 17:43
door en-es
Op Schiphol hebben ze jaren geleden toch een leuke oplossing gevonden voor het naast de pot piesen?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 18:59
door Meltrain
Ik heb geen idee. Wat bedoel je?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 19:07
door Vinny
Op Schiphol hebben ze een vliegjesafbeelding in het urinoir gestickerd. Dat zorgt ervoor dat mannen beter richten. In het Engels heet dat een 'nudge'; het onbewust beïnvloeden van het gedrag van reizigers/passagiers in de gewenste richting.

Maar het ging geloof ik om papier dat het urinoir verstopt. Dan moet je gewoon een goede prullenbak monteren.

Of sowieso beter schoonmaken. Maar dat kost geld. En dat wil de NS niet uitgeven. Ik denk dat het ook kan helpen wanneer reizigers een euro moeten betalen voor het gebruik van de treinwc (scannen met OV chipkaart). Iedereen die echt moet kan het missen, en het houdt vooral wangebruikers tegen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 19:45
door Chrysa
Ik vond de oplossing in Italiaanse treinen wel mooi. Een wc-bril met een veer, die dus omhoog staat als je er niet op zit. Blijft dat ding tenminste droog als mensen zonodig staand moeten pissen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 05 jun 2021, 19:57
door Z2N
Dat werkt waarschijnlijk een stuk beter dan de haak die de bril omhooghoudt op sommige Britse treinen... :mrgreen:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 00:36
door Ardan
Ik vraag me af hoe papier die urinoirs kan verstoppen, er zit zo'n netje in. Een dingetje met een heleboel van die gaatjes waardoor er alleen vloeistof doorheen komt. God hoe heet zo'n ding ook alweer :oops:
Ik deed er trouwens ook een tijdje over voor ik erachter kwam dat er een urinoir was, gewoon omdat ik het niet verwachtte. Vind het wel heel fijn, het mikt makkelijk en je staat wat stabieler in zo'n hoekje.

Eet smakelijk!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 01:17
door Pim-AllianceB95
Chrysa schreef: za 05 jun 2021, 19:45 Ik vond de oplossing in Italiaanse treinen wel mooi. Een wc-bril met een veer, die dus omhoog staat als je er niet op zit. Blijft dat ding tenminste droog als mensen zonodig staand moeten pissen.
Dat hadden we in Nederland vroeger ook, als ik op het toilet van de Muizeneus af mag gaan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 23:03
door Z2N
Eerder vanavond zat ik in treinstel 8666, en op het toilet van deze gerenoveerde duivels-VIRM-1 viel mij met het oog op de bovenstaande discussie iets op: het urinoir was hermetisch afgesloten. Dat is wel een effectieve manier om de urinoirs schoon te houden. :roll:
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 23:15
door Durashift
^^ Ja, met zo'n sticker erboven snap ik wel dat mensen de urinoir voor wasbak aanzien. ;)
Ardan schreef:Ik vraag me af hoe papier die urinoirs kan verstoppen, er zit zo'n netje in. Een dingetje met een heleboel van die gaatjes waardoor er alleen vloeistof doorheen komt. (..)
Zo'n netje kan je optillen.. (voor wie dat wil..). Er zijn mensen die denken dat papier in een urinoir de lucht stoppen die men meent eruit te ruiken.
Jammer dat juíst het door o.a. papier verstopte urinoir dán pas echt gaat stinken.. omdat er veelal toch wel iets van urine door gaat sijpelen...
Pas als je de unrine in de pot ziet blijven staan.. weet je zeker dat het foute boel is. :X

Kan best zijn dat mensen na het toiletteren nog even de neus snuiten met een papiertje.. en die dan niet in de afvalbak deponeren maar in het urinoir (want dat hangt toch naast de deur die dan nét open gaat). De volgende (man) komt in het toilet en piest dat papier nat...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 jun 2021, 07:49
door ArrivaBas
De eerste VIRMm2/3 is sinds vandaag in de reizigersdienst verschenen. Treinstel 9528 is in Eindhoven opgestart als trein 2914.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 jun 2021, 07:56
door Daniel
Die reed gisteren al zijn in de 3900 (het deel naar Enkhuizen) zag ik op Twitter langskomen. Op die manier zal hij ook via de 2900 in Eindhoven beland zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 jun 2021, 13:50
door jensch_
Er staat een ICNG opgesteld in de stelplaats van Schaarbeek voor testen in België. Benieuwd hoe lang het gaat duren voor de eerste tag en graffiti erop staat…

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 11 jun 2021, 11:08
door PHS
Treinreiziger.nl meldt slijtage aan de wielen van de DDZ, een bron meldt dat pas per 2022 een aantal treinstellen weer in dienst worden genomen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 11 jun 2021, 13:52
door Jultar
Klinkt een beetje als klok en klepel. Er komt binnenkort een officiëel nieuwsbericht van NS (stond al in de planning, dus niet naar aanleiding van dit artikel) waar (tenzij er hele recente ontwikkelingen zijn geweest) iets anders in zal staan dan dat treinreiziger vermeldt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 11 jun 2021, 13:56
door Suus
Eind mei werd op Somda nog geplaatst dat het streven was in september een deel van de DDZ-vloot weer in dienst te hebben. Het remverhaal was wel hetzelfde.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 11 jun 2021, 14:04
door Jultar
Dat is voor zover ik weet inderdaad de bedoeling, vooral ook omdat het eenvoudigweg noodzakelijk is voor de verwachte hoeveelheid reizigers in september.
Ik weet niet hoe lang het gaat duren om de volledige vloot weer rijvaardig te krijgen, maar het kan goed zijn dat het nog tot eind dit jaar gaat duren, wat dan weer overeenkomt met de 2022 die treinreiziger noemt. Vandaar dat ik klok-klepel vermoed: ik schat zomaar in dat het gaat om het in dienst krijgen van de héle vloot, en niet de eerste herindienststelling.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 15 jun 2021, 13:19
door VIRM
Als DDZ al stapsgewijs vanaf september terugkomt, is dat wel fijn. :pos:
ArrivaBas schreef: di 08 jun 2021, 07:49 De eerste VIRMm2/3 is sinds vandaag in de reizigersdienst verschenen. Treinstel 9528 is in Eindhoven opgestart als trein 2914.
Ik meende te hebben gelezen dat die in de 2100 zou rijden.
Daniel schreef: di 08 jun 2021, 07:56 … zag ik op Twitter langskomen.
Per glasvezelkabel is de VIRMm natuurlijk sneller in Enkhuizen dan over conventioneel spoor. ;)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 15 jun 2021, 13:25
door MetroRET
Reed al sinds de 7e (toen gestart in de 3952).

Vandaag (en gisteren) inzet inderdaad in de 2100, maar is na de s2143 afgetrapt in Haarlem, zal vanaf daar in de 4552/3900 rijden en vanavond pendelen op de Zuid-Limburg-express.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 15 jun 2021, 13:34
door VIRM
Mag hij op tournee? ;)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 21 jun 2021, 13:32
door Meltrain
Wegens de zichtbaarheid worden de stellen SNG nu voorzien van een geel front.
Is het de bedoeling dat dat ook nog bij SLT en FLIRT gebeurt?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 21 jun 2021, 17:46
door reisthijs
De andere sprinters zijn in de berichtgeving hierover niet genoemd, dus ik denk het niet?
In het rapport over het ongeval bij Hooghalen staat dit te lezen:
NS heeft onderzoek ingesteld om te kijken of verbetering van de zicht-baarheid mogelijk is. Op basis van dit onderzoek heeft NS besloten om de kleurstelling van de nieuwe NS livery voor VIRMm 2-3, ICNG NL, ICNG B, Vectron en de huidige SNG aan te passen. In de referentie architectuur voor toekomstige aanbestedingen en modernisering worden aangescherpte eisen, in de geest van de vroegere Railned richtlijn M-014, over het kleurvlak en de kleur van een treinfront opgenomen. Deze richtlijn die sinds 2012 niet meer geldt borgt een verbeterde zichtbaarheid in kleurstelling, hetgeen ook voor materieel van andere vervoerders relevant kan zijn.
SLT is van voor 2012 en voldoet dus nog aan die richtlijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 21 jun 2021, 17:52
door PHS
Misschien speelt mee dat FLIRT en zeker SLT in gebieden rijden met relatief minder (onbewaakte) overwegen. SNG wordt juist wel ingezet op verbindingen met veel onbewaakte overwegen.