Pagina 102 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 24 jul 2022, 15:12
door Daan!
reisthijs schreef: zo 24 jul 2022, 15:00 Klopt. Tevens kijkt een vervoerder naar zaken als de baangesteldheid, vervoersvraag, perronlengtes, rijtijden, koppellingen op doorstroomstations aan andere series...
Waarna bijvoorbeeld blijkt dat SLT het best geschikt is voor een specifieke serie zoals de 8800
Op dit moment wel, maar er zijn (ook nog andere) redenen waarom NS dat dus niet meer wil in de toekomst.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 24 jul 2022, 17:24
door reisthijs
Wát wil NS dus niet meer wil in de toekomst?
Te slappe bodem? Te veel reizigers? Te korte perrons? Gebrek aan keermogelijkheden in Utrecht?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 24 jul 2022, 18:12
door Daan!
SLT in de 8800.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 24 jul 2022, 19:37
door Casper
En al dat andere ook niet, neem ik aan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 25 jul 2022, 15:11
door VIRM
Daan! schreef: za 23 jul 2022, 12:14 Daar hebben we SNG en SLT voor. S5G moet juist een trein worden die de rijkarakterstieken van een sprinter heeft, maar de interieurkenmerken van een intercity. Daar zijn series als de 8800 zeer geschikt voor.
Of de 2000 of 2800 daar ook onder gaat vallen weet ik niet. Ik weet ook niet wat de reizigersaantallen doen op dat stuk.
Ik vroeg mij al een hele poos af waarom NS voor Sprintertrajecten waar reizigers gemiddeld langer in zitten geen Sprintermaterieel heeft met meer comfort.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 25 jul 2022, 15:38
door ArrivaBas
FLIRT zou daar qua zitcomfort uitermate geschikt voor kunnen zijn, maar voor de lange afstand mis ik wel bruikbare tafeltjes, zowel bij de tweezitters als de vierzitters.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 25 jul 2022, 16:39
door Meltrain
FLIRT zou er geschikt voor kunnen zijn, maar niet met de stoelen die de NS heeft.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 25 jul 2022, 22:03
door Milco
Wat iemand comfortabel vind is natuurlijk persoonlijk, maar ik kan het in een Flirt van NS prima uithouden tijdens een langere rit, beter dan in een SNG of SLT in ieder geval.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 03:47
door cassie127
In mijn ogen heeft de flirt momenteel het comfortabelere interieur van alle op dit moment rijdende NS sprinters

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 16:58
door waldo79
Inderdaad, dat is ook mijn beleving. SNG is echt een tegenvaller, dat zit niet lekker en ergonomisch niet best - SLT schiet tekort op beenruimte - zitcomfort wel aardig, Flirt is wel de betere van de drie.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 17:00
door MetroRET
De stoelen van de FLIRT stonden notabene óók tussen de stoelkeuzes op Rotterdam Centraal destijds, dus hoe men ooit op deze heeft kunnen komen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 17:05
door Suus
De stoelen van SNG zitten echt meer dan prima, zijn jullie soms die ene gozer die ik ooit in een trein op de stoel voor mij aantrof waarvan zijn voeten boven de rugleuning uitstaken, of hoe zitten jullie in de trein? :|

De blauwe verlichting en de donkere ramen van SNG zijn mijn enige minpuntjes.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 17:19
door Daniel
Ik zou eerder niet weten hoe jij er dan comfortabel in zit, al maakt het nogal een verschil of je 1e of 2e klas zit. De tweede klas heeft een rugleuning die minder onprettig zit . Nederland is ook niet het enige land waar ik opmerkingen over de Fainsa Sophia stoelen gelezen heb.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 17:20
door Z2N
Comfort gaat wel over meer dan alleen de stoelen: in de NS-sprinters zitten nauwelijks tafeltjes waardoor je niet eens goed een kop koffie neer kan zetten. Maar tegenover IC-materieel zitten de huidige sprinters beduidend minder comfortabel.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 17:21
door waldo79
De meeste kilometers heb ik versleten in SLT (volgens mij al tienduizenden), Flirt zo'n 1.000 en SNG een enkele rit. En van die enkele rit ben ik niet enthousiast over SNG.

@Z2N: eens

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 17:24
door Daniel
@Z2N: Dat ook inderdaad, waarbij de tafeltjes die er zijn in SNG ook nog eens echt mini exemplaren zijn. Daar een kop koffie op zetten is gewoon gevaarlijk: moest laatst al m'n flesje drinken opvangen toen de trein optrok, want het is ook nog glad dus alles schuift er zo af.
In SLT hebben de tafeltjes die er zijn tenminste nog een redelijke maat en kan je elders in de trein nog wel iets op de prullenbakjes kwijt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 17:55
door ArrivaBas
Van de stoelen in SNG krijg je behoorlijk last van je onderrug als je niet precies zit zoals de stoelen gevormd zijn. Dat laten de stoelen in de FLIRT wel oogluikend toe. Omdat ik in de trein bij voorkeur ietwat onderuit zit krijg ik geheid enkele uren tot dagen last van mijn rug als een SNG weer eens FLIRT vervangt in de 6600.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 26 jul 2022, 22:12
door Lange_Dre
Suus schreef: di 26 jul 2022, 17:05 De stoelen van SNG zitten echt meer dan prima, zijn jullie soms die ene gozer die ik ooit in een trein op de stoel voor mij aantrof waarvan zijn voeten boven de rugleuning uitstaken, of hoe zitten jullie in de trein? :|

De blauwe verlichting en de donkere ramen van SNG zijn mijn enige minpuntjes.
Ik denk dat het een groot verschil is of je voor een korte of een langere tijd in een SNG zit. Voor afstanden als Groningen- Zwolle of Leeuwarden Zwolle is het zit comfort van een SNG niet al te comfortabel. Zeker wanneer je lang of juist kleiner dan middels bent. Op die trajecten zit er tussen sprinter stations namelijk meer kilometers dan bij een gemiddeld sprinter traject.

Zelf vind ook ik dat de Flirt het meest comfortabele sprinter type is dat de NS nu heeft. Al mis je ook in een flirt een klein tafeltje voor een beker koffie of je telefoon.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 29 jul 2022, 11:24
door VIRM
Nou. Je gooit er comfortabele stoelen in, met veel meer tweezitters met grote tafels. Stekker en USB-aansluiting. Wifi. 2-1 opstelling in de eerste klas. Pratende WC die je ook herinnert door te trekken en je handen te wassen. Voila, goede inrichting van de nieuwe Sprinter. *O*

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 29 jul 2022, 13:04
door trolly
Is het niet beter als die WC je ook meteen vertelt dat je je billen moet vegen, de bril omhoog moet doen en/of je tampon niet door mag spoelen? Als je toch aan het innoveren bent kan je het maar beter gelijk goed doen, toch?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 29 jul 2022, 13:09
door cassie127
Nee gewoon zoals in Italië dat de bril altijd vanzelg omhoog wil :Y

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 29 jul 2022, 13:38
door Suus
Je hebt ook toiletten die uit zichzelf doorspoelen. Dat is toch veel praktischer?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 01 aug 2022, 11:59
door VIRM
Zeker. Ik loop elke keer weer te zoeken in een treintoilet...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 02 aug 2022, 21:10
door Bemined
Het proefbedrijf van ICNG wordt voorzichtig opgestart, men reed vandaag de Den Haag - Vlissingen route, trein kwam net om 21:00 langs de webcam van Delft Campus terug naar Den Haag HS.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 02 aug 2022, 22:29
door sirvinniei
Waar worden de ICNGs eigenlijk gestald? Ik heb ze recentelijk zowel in Duitsland als in Utrecht gezien.