Pagina 103 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 02 aug 2022, 22:33
door Bemined
De acceptatietesten rijden vanaf Utrecht, de proefritten vanaf Den Haag HS en Watergraafsmeer.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 03 aug 2022, 09:56
door Lijn 45
Die stellen in Duitsland staan daar omdat ze nog niet af zijn en de terreinen van Alstom te vol staan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 03 aug 2022, 12:05
door Meltrain
De 3121 staat in elk geval bij Den Haag Hollands Spoor.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 03 aug 2022, 12:07
door MetroRET
Deze is bedoeld voor het pre-proefbedrijf (2x/week Gv-Vs), welke gisteren is gestart.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 03 aug 2022, 13:37
door Bemined
Uiteindelijk hopelijk 7 dagen per week met 5 omlopen (2 vanaf Gv en 3 vanaf Wgm), zoveel treinpaden heeft de NS in ieder geval aangevraag destijds. Al was dat voor alle personeelsproblemen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 13 aug 2022, 11:17
door Bemined
Op 16 augustus start de NS met een proefbedrijf van de Airportsprinter tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp: https://nieuws.ns.nl/start-testritten-airport-sprinter/

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 13 aug 2022, 12:32
door CamilleKreemers
Noem me blond, Maar doen regional vervoerders dat AL niet? Dat vertrekken met alleen machinist?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 13 aug 2022, 12:35
door Selivio
Al sinds de eeuwwisseling zo'n beetje.. :roll:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 13 aug 2022, 14:52
door AppleMoose
Als ik me niet vergis, heeft NS dit zelf ook al gedaan op de Zoetermeerstadslijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 13 aug 2022, 15:05
door ZO6176
En op de Hofpleinlijn.
Ook ooit meegemaakt dat de 2029+2866:op de IC 1900 den haag - Venlo kwam en dat er geen conducteur was vanaf Eindhoven. De machinist is toen ook solo gegaan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 13 aug 2022, 22:48
door sirvinniei
Doen andere vervoerders het ook via een camera?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 14 aug 2022, 00:18
door Selivio
Jep (Keolis o.a. op Zwenzwoka).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 14 aug 2022, 09:45
door Meltrain
Ik heb een keer meegemaakt dat er geen HC was en de machinist bij elk station uit zijn 1700 moest klimmen om de deuren van DDAR te sluiten. :Y

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 14 aug 2022, 09:52
door Bemined
Selivio schreef: zo 14 aug 2022, 00:18 Jep (Keolis o.a. op Zwenzwoka).
Maar Keolis heeft volgens mij wel iets langere halteertijden dan de NS wil met de Airportsprinter. Het lijkt me dan ook niet zo zeer het doel van de proef om te zien of de machinist in staat is de deuren te sluiten, maar of de gewenste halteertijden gehaald kunnen worden. Op de Zoetermeerlijn was de frequentie niet zo hoog als op de Schiphollijn en was eenmansbediening dus meer een bezuiniging dan een maatregel om de opvolgtijd te verkorten.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 14 aug 2022, 11:17
door cassie127
Tja langere halteertijden zijn ook niet zo gek met minder deuren. Korste halteringen zijn voor mijn gevoel altijd op Zwolle Stadshagen, Almelo de Riet, Borne en Enschede Kennispark. Op de rest van de stations sta je vaak wel wat langer.

Al heb ik het gevoel dat het op het ATB NG gedeelte zeker in Raalte en Heino zeker een minuut duurt nadat de tegentrein binnen is voordat de ander pas kan vertrekken (overweg moet eerst weer volledig geopend zijn voor x aantal seconden).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 09:53
door Suus
CAF is de preferred bidder voor de DDNG: https://nieuws.ns.nl/volgende-stap-aans ... eldekkers/

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 10:26
door reisthijs
De komende weken gaat een periode in waarbij de andere partijen, niet-zijnde de preferred bidder, in beroep kunnen gaan tegen de voorgenomen gunning.
Ik duim alvast voor ze want ik zit niet te wachten op nog meer CAF-meuk. Zeker in een Intercity moet je een beetje fatsoenlijk kunnen zitten.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 10:50
door Jultar
De stoelen en het interieur zijn de verantwoordelijkheid van de koper, niet van de aanbieder. Als de koper er andere stoelen in wil hebben, dan kan dat gewoon. Daar is de hele design fase voor.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 11:33
door Dennenboom
Heeft CAF al eerdere orders voor een dergelijk treintype of is NS de eerste die ze krijgt?
Alstom lijkt me wat dat betreft al wat verder met de HC versie van de Coradia. En Siemens met de Desiro.

Edit: Desiro van Siemens :oops:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 11:38
door Suus
De Desiro is van Siemens :)

Ik weet verder ook niet zo goed wat ik moet verwachten. CAF heeft platformen overgenomen van Alstom en Bombardier bij de fusie, maar niet iets met dubbeldekkers dacht ik.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 11:45
door T-hijs
reisthijs schreef: wo 24 aug 2022, 10:26
De komende weken gaat een periode in waarbij de andere partijen, niet-zijnde de preferred bidder, in beroep kunnen gaan tegen de voorgenomen gunning.
Ik duim alvast voor ze want ik zit niet te wachten op nog meer CAF-meuk. Zeker in een Intercity moet je een beetje fatsoenlijk kunnen zitten.
Waarom denken toch zoveel mensen dat de stoelen van dezelfde fabriek komen als de trein? In moderne treinen kiest de afnemer van de treinen ook welke stoelen daarin komen. Dat staat echt volledig los van bij welke fabriek de treinstellen zelf vandaan komen...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 11:52
door VIRM
Over wel platform van CAF zou dit gaan?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 12:11
door candelaer
Tsja, dat is een goede vraag. De enige dubbeldekstreinen die CAF heeft gemaakt zijn regionale treinen voor RENFE en CP. Maar misschien dat CAF juist de polyvalent van Alstom heeft overgenomen omdat er daarvan een nog onbekende dubbeldeksversie in ontwikkeling is.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 12:36
door reisthijs
Op de website van CAF wordt wel een dubbeldekstrein genoemd, Civity Duo, onderdeel van dezelfde familie als de SNG. Maar die hebben ze dus nog niet gebouwd.

CAF heeft vorig jaar wel een contract gewonnen voor dubbeldekkers voor de Parijse RER B maar ik kan nergens vinden welk platform dat betreft.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 24 aug 2022, 12:52
door Meltrain
Van wie is de Omneo tegenwoordig, nu dat Bombardier eigendom is van Alstom?