Pagina 106 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 20:24
door Bemined
Dat wil je juist wel deze winter testen, want nu is TRAXX+ICR er nog als backup. Als het volgend jaar voor het eerst getest wordt met passagiers en het blijkt niet te werken is je backup weg. Testen zonder passagiers is toch anders, je kunt wel het rijden door de sneeuw testen maar sneeuw die zich ophoopt in de treeplanken doordat reizigers met natte en vieze schoenen in- en uitstappen mis je bijvoorbeeld.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 30 nov 2022, 20:52
door AppleMoose
PHS schreef: wo 30 nov 2022, 20:00 Het is geen aanname, maar een keihard feit dat bij verder uitstel van de ICNG de NS onvoldoende treinen heeft om de (reeds afgeschaalde) dienstregeling op de HSL-Zuid te kunnen rijden. Dat zegt de NS zelf, ik citeer uit het artikel op Treinreiziger.nl:
“Vanaf september 2023 bouwt de backup voor ICNG geleidelijk af. Als er op dat moment sprake is van groepsuitval van ICNG, kunnen we niet meer de volledige dienstregeling rijden met back-up” schrijft het spoorbedrijf aan het ministerie.
Het ging over je aanname dat NS niet genoeg zou willen betalen...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 13:33
door teun

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 14:12
door Meltrain
Wauw, die kleurstelling staat echt goed op ICNG. :D
Ik vind de "originele" kleurstelling voor ICNG nog al blokkerig (vooral boven de ramen). Dit is een stuk vloeiender.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 15:05
door April064
Het heet flow voor een reden :P

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 15:14
door reisthijs
Toch vloeit de flow hier een stuk beter dan bij de VIRMm... Het scheelt een hoop als de kleurstelling goed is afgestemd op de vorm van de trein. Met name bij de kop.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 19:30
door Daan!
Je mag mij uitleggen waar de flow is afgestemd op de kop. Oke, onderkant zijramen, maar daar houdt het op.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 02 dec 2022, 22:25
door AppleMoose
Deze flow-stijl vind ik juist helemaal niet mooi bij deze trein (bij de Virm ook niet). Het geeft deze trein het uiterlijk van een goedkoop speelgoedtreintje.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 03 dec 2022, 11:08
door mattie156
Krijgt alleen de ICNG-B de flow? Of ook alle andere ICNGs die vanaf nu uit de fabriek komen?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 03 dec 2022, 11:13
door Daan!
Alleen ICNGB

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 03 dec 2022, 11:18
door Bemined
En misschien ook eventuele vervolgbestellingen? In de uitvraag had men het over opties die tot 2030 af te nemen zouden zijn, afhankelijk van de ontwikkelingen van de concessie.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 03 dec 2022, 12:32
door Meltrain
AppleMoose schreef: vr 02 dec 2022, 22:25 Deze flow-stijl vind ik juist helemaal niet mooi bij deze trein (bij de Virm ook niet). Het geeft deze trein het uiterlijk van een goedkoop speelgoedtreintje.
Ik vind juist dat de "huidige" kleurstelling van ICNG de trein heel erg op een LEGO-trein doet lijken. :X

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 03 dec 2022, 13:01
door Hainje
Maar hij heeft het over een goedkoop speelgoedtreintje en Lego is alles behalve goedkoop.

I'll see myself out.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 03 dec 2022, 13:11
door AppleMoose
Dus dat :Y (A)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 07 dec 2022, 13:42
door MaartenD
Bemined schreef: wo 30 nov 2022, 13:15 NS bevestigt dat ICNG vertraagt is tot Q2 2023. Ook geeft men aan dat de leasecontracten van een deel van de TRAXX locomotieven in september 2023 afloopt en niet meer te verlengen is,
Ow, men had nog niet genoeg lessen geleerd van het Fyra-debacle? Zoals de les "zorg dat je een alternatief hebt als inzet van je nieuwe materieel niet mogelijk is"?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 07 dec 2022, 14:43
door hauptbahnhof
Scroll en lees deze en de vorige pagina even na.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 08 dec 2022, 15:40
door Hensepens
De nieuwe flow uitmonstering gezien van de nieuwe ICNG naar Brussel.. wat een beauty.. zo mogen ze allemaal er uit gaan zien ...

Ik vind deze blauwoog veel beter uitzien dan de wesp/wasp

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 13 dec 2022, 08:17
door trolly

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 13 dec 2022, 08:18
door tjoektjoek
https://nieuws.ns.nl/ns-bestelt-60-nieu ... r-stoelen/

NS bestelt 60 nieuwe dubbeldekkers bij CAF. De trein bestaat uit zowel enkeldeks- als dubbeldeksrijtuigen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 13 dec 2022, 08:23
door VIRM
Mooi nieuws! *O*

Hoeveel bakken zijn dan met gelijkvloerse instap per treinstel, en waar in het treinstel bevindt die bak zich?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 13 dec 2022, 08:25
door MetroRET
Twee per treinstel, de kopbakken.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 13 dec 2022, 08:38
door VIRM
Ah, ik vroeg mij af hoe je anders zou moeten weten waar de gelijkvloerse bak zou uitkomen. :)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 13 dec 2022, 09:05
door teun
Ik ben vooral enorm benieuwd hoe dit er van binnen uit gaat zien, ik neem aan dat de instap helaas niet gelijkvloers zal zijn in de middenbakken (zoals dat bijvoorbeeld in België wel kan)?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 13 dec 2022, 09:11
door Ardan
Het precieze ontwerp moet nog gemaakt worden, maar het bericht heeft het over een gelijkvloerse instap in de enkeldeks bakken.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 13 dec 2022, 09:38
door rooddolfijn
De schermen direct naast de eerste deur trekken mijn aandacht, zoiets heb ik nog niet eerder gezien. Wat is het? Ook opvallend vind ik dat de trein maar 160 km/h kan en niet 200. Dat kan handig zijn op de Hanzelijn, HSL en Utrecht-Amsterdan en als back-up voor de ICNG.

Deze DDNG gaat dus (deels) de DDZ vervangen, alleen heb je dan niet minder zitplaatsen? Van de 4 of 6 bakken DDNG, zijn er maar 2 of 4 dubbeldeks en bij een DDZ zijn dat er 3 of 5.