Pagina 111 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 apr 2023, 23:15
door April064
Aanvullend op de bovenstaande vraag: waarom wordt er gespecificeerd dat de ICNG op 25kV kan rijden? Elke ICNG kan toch op 25kV? Of is dit puur om onderscheid te maken tussen de binnenlandse ICNG en de ICNG-B en ICNG-D?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 17 apr 2023, 23:26
door cassie127
Nou vooral om onderscheid te maken tussen niet en wel 25kv geschikt materieel. Onderscheid zul je niet altijd meteen in de benaming aantreffen. Voor de mensen in de planning/bijsturing die er veel mee moeten werken zijn omloopletters en stelnummers (en treinseries) essentieel. Op basis daarvan zou men dan moeten weten wat de inzetmogelijkheden zijn.

Voor meer uitleg over omlopen etc zie: viewtopic.php?p=805392#p805392

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 11:13
door Bemined
Vrijdagavond is de ICNG omloop iets anders door geplande werkzaamheden. De 947 eindigt dan te Asdl, gaat leeg als 70958 terug naar Shl, rijdt dan de 958 en tot slot de 953 die op Asdz ipv Asd eindigt en dan als 70953 leeg naar de Wgm rijdt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 12:16
door tjoektjoek
Gekke oplossing, eerste keer dat een IC direct stopt op Lelylaan en Amsterdam Zuid.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 12:32
door sneltram
Geen treinverkeer tussen Schiphol en Amsterdam Centraal mogelijk. Op deze manier kun je 4 IC direct's blijven rijden tussen Schiphol en Rotterdam.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 13:11
door Jultar
tjoektjoek schreef:Gekke oplossing, eerste keer dat een IC direct stopt op Lelylaan en Amsterdam Zuid.
Gebeurt wel vaker. Ik heb in het verleden ook wel met ICD op zowel Lelylaan als op Amsterdam Zuid gestopt, hoewel Amsterdam Zuid meer gangbaar is dan Lelylaan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 13:23
door Milco
Waarschijnlijk is er geen plek op Zuid voor de ICD en hebben ze die ruimte wel op Lelylaan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 15:25
door VIRM
Tijdens werkzaamheden heb ik de ICD ook wel eens op Sloterdijk genomen. :pos:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 15:29
door gpvos
Maar waarom dan als leeg mat van Lelylaan naar Schiphol?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 15:38
door sneltram
Geen toeslagpalen op Asdl, wel op Asdz.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 16:35
door tjoektjoek
Dan zijn het tijdelijke palen voor de toeslag, neem ik aan?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 18 apr 2023, 16:49
door sneltram
Correct.
In Asdz gaat het om het hele weekend. Asdl een enkele rit. Vandaar wel paaltjes op Asdz en niet op Asdl. Asdl is meer een keervoorziening in de spits voor Rtd-Shl waarbij er op de heenweg toevallig nog reizigers meegaan. Asdz is echt het hele weekend een belangrijke bestemming, ook voor omreizen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 07:00
door Michael
De instroom van ICNG is weer uitgesteld omdat het laswerk niet in orde is:

Komst nieuwe intercity op hogesnelheidslijn Breda - Amsterdam weer uitgesteld

https://www.bndestem.nl/breda/komst-nie ... ~ad6c368b/

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 07:12
door cassie127
Toch rijdt vandaag de eerste omloop met zelfs een stel meer dan gepland

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 07:25
door PHS
En met de Fyra is ook proefgereden in reizigersdienst. Dat de ICNG keer op keer wordt uitgesteld vanwege technische mankementen wekt bepaald geen vertrouwen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 07:48
door Dennenboom
Die vertraging die de minister meldt is geen nieuws, dat wisten we al. Is alleen om de Tweede Kamer op de hoogte te houden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 07:49
door Daniel
Sowieso is de vertraging er eentje in het verleden: de eerste ritten hadden vorig jaar november moeten rijden in plaats van vandaag.

Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 08:03
door Suus
De verdere vertraging zit hem in het herstelwerk van ongeveer 50 treinstellen in onder meer laswerk, dat proces heeft Alstom nog niet helemaal onder controle. En er is nog discussie of NS de treinen mag inzetten met een softwareinstelling dat er onder ATB wordt gereden zelfs als er ETCS op een baanvak is geïnstalleerd, bijvoorbeeld op de Hanzelijn. Daarover moet de Europese Commissie nog een besluit nemen, maar als NS dat niet mag moeten er eerst nog duizenden machinisten versneld worden omgeschoold, anders heeft NS nog wat meer tijd voor de omscholing.

Edit: rijdt trouwens heerlijk, zo’n ICNG. Je merkt niet dat je 200 gaat :)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 09:01
door trolly
Suus schreef: wo 19 apr 2023, 08:03 En er is nog discussie of NS de treinen mag inzetten met een softwareinstelling dat er onder ATB wordt gereden zelfs als er ETCS op een baanvak is geïnstalleerd, bijvoorbeeld op de Hanzelijn. Daarover moet de Europese Commissie nog een besluit nemen, maar als NS dat niet mag moeten er eerst nog duizenden machinisten versneld worden omgeschoold, anders heeft NS nog wat meer tijd voor de omscholing.
Dat had ik ook begrepen inderdaad. Heeft weinig met vermeende kwaliteitsgebreken van de ICNG te maken, lijkt me.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 09:50
door sirvinniei
Suus schreef: wo 19 apr 2023, 08:03 Edit: rijdt trouwens heerlijk, zo’n ICNG. Je merkt niet dat je 200 gaat :)
Was ie zo erg vertraagd?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 10:40
door ArrivaBas
Er zit op de HSL een hardnekkige snelheidsbeperking naar 80 km/h, waar de dienstregeling niet op is aangepast. Met 200 km/h op het stuk waar die dat kan kan de vertraging binnen de perken blijven.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 14:22
door tjoektjoek
Is de ICNG-B technisch geschikt om naar Luxemburg te rijden? Ze gebruiken daar 25 kV bovenleiding en alle trajecten zijn beveiligd met ERTMS. Wat ontbreekt er dan nog naast de juridische toelating?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 15:27
door DDietzen
Ik zou niets kunnen bedenken. Ze hebben bovendien zelf een Coradia-serie besteld (serie 2400, weliswaar deels dubbeldeks) dus er lijkt sowieso geen fundamenteel probleem te zijn voor inzet van Coradia's in Luxemburg.

Ander vraagje: ooit heeft een aantal SLT's ETCS ingebouwd gekregen als proef, is deze installatie nog functioneel of is het inmiddels weer terug uitgebouwd?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 15:41
door Ajaxcied
tjoektjoek schreef: wo 19 apr 2023, 14:22 Is de ICNG-B technisch geschikt om naar Luxemburg te rijden? Ze gebruiken daar 25 kV bovenleiding en alle trajecten zijn beveiligd met ERTMS. Wat ontbreekt er dan nog naast de juridische toelating?
Niks, hij is simpelweg niet gekeurd in luxemburg.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 16:26
door Lange_Dre
Het icng stel dat vandaag tussen Rotterdam CS en Amsterdam CS reed, is vanmidag met een defect aan een van de deuren op Rotterdam uitgevallen. Ging om de rit van 15.41uur vanuit Rotterdam.