Dienstregeling 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Z2N »

Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Meltrain »

Somoht schreef:Tot nu toe heb ik de dienstregelingen van

Opgenomen in Google Maps Transit:

NS & andere spoorvervoerders
CXX
Syntus
Arriva Achterhoek / Rivierenland
Arriva DAV
Arriva Lelystad
Arriva HOV lijnen OV bureau GD
Arriva Waterbus
Arriva ZUid-Holland-Noord

--Per woensdagochtend
GVB
Qbuzz
U-OV

--Moet nog komen
Veolia Haaglanden/Limburg
EBS
Arriva Noord Fryslan
En de RET en HTM / HTMbuzz?
Z2N schreef:Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?
Misschien is hij gewoon benieuwd. Ik ook hoor. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Daelea »

De dienstregeling van de RET is voor sommige lijnen al op te vragen via www.RET.nl, door op de pagina Dienstregeling een datum na 12-12-15 te kiezen. Dit kan echter helaas niet voor alle lijnen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Somoht »

RET publiceert geen expliciete jaardienst aan de NDOV's maar publiceert een continu venster van alle ritten in de komende anderhalve maand zeg maar. HTM/HTMbuzz mist ook nog ja, voor HTMbuzz heb ik zelfs nog geen drgl voor na 27nov.
9292 heeft overigens aankondigd vanaf overmorgen alle dienstregelingen te hebben maar ik heb er een hard hoofd in. Of 9292 moet tegen de afspraak weer directe leveringen krijgen uit HASTUS van Veolia/EBS. Of 9292 loopt gewoon data te verzinnen/verlengen zoals ze vaak doen bij HTM(buzz) en nu ook weer voor HTMbuzz na 27nov.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door groningen »

Voor een Groninger lijkt een reisje naar Friesland als of je naar het buitenland gaat. Alleen Buitenpost als nederlandse naam richting Leeuwarden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Mikos »

Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?
Wijzigingen 2016:
[serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] wordt ICM
[serie=Stoptrein|2015|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/9600 wordt DDAR en DDZ
[serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie] wordt SGM
[serie=Stoptrein|2015|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] wordt DDZ
[serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] wordt DDZ
[serie=Stoptrein|2015|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] wordt DDZ
[serie=Stoptrein|2015|Maastricht Randwyck - Roermond6800[/serie] wordt SGM
[serie=Stoptrein|2015|Heerlen - Sittard6900[/serie] wordt SGM
[serie=Stoptrein|2015|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] wordt DDAR
[serie=Stoptrein|2015|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] wordt SGM
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door JWM »

Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn :?:
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door MetroRET »

En de veel drukkere [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie] ineens met SGM laten vertoeven....
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Zugführer »

Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Ardan »

JWM schreef:Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn :?:
Baarnse Boemeltje zit toch aan een hoop andere series gekoppeld? Die DDZ vast goed kunnen gebruiken? Tenminste, ik dacht dat zo ongeveer alles dat op de Utrechtse Buurtsporen keerde op één of andere manier aan elkaar gekoppeld was..
Ik doe ook maar wat
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door MetroRET »

[serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] keert op zichzelf
[serie=Stoptrein|2015|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] keert op zichzelf
[serie=Sprinter|2015|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] en [serie=Sprinter|2015|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] keren wel op elkaar.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door JWM »

De [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] zit nu in een afgesloten omloop en daarvoor worden als ik OV-tijden bekijk uitsluitend losse SGM-3 stellen voor gebruikt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Ardan »

Okee, dan heb ik me vergipst :) In dat geval is DDZ in de [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] wel nogal overkill lijkt me..
Ik doe ook maar wat
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door SuperGhost »

Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Michael »

Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door MetroRET »

Michael schreef:
Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.
Grotendeels is ook wel overdreven:
6 omlopen ICM
5 omlopen DDZ
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Gekko123 »

Even wishful-thinking van mijn kant: komen die ICM-stellen niet gewoon uit de [serie=Intercity|2015|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol3500[/serie]?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door MetroRET »

Die blijft toch ook 'gewoon' nog met ICM rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef:
Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?
Wijzigingen 2016:
<knip>
Bedankt voor het lijstje. :pos:
Weet je ook wat er rijdt in die paar ritten van de [serie=Intercity|2015|Haarlem - Hoorn3400[/serie] die overblijven?
SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Dan heb ik toch liever dat ze wat DDZ uit de [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] ruilen tegen wat SLT uit de [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2015|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door MetroRET »

Of dat veels te magere SGM in de [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie].
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Mikos »

Geen idee wat daar gaat rijden, Meltrain. Maar ik vermoed SGM (om uit te wisselen met de 14800) of DDZ, dat ze vervolgens voor andere series kunnen gebruiken buiten de spitsuren om.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Suus »

MetroRET schreef:Of dat veels te magere SGM in de [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie].
SGM5 kan meer reizigers vervoeren dan DDZ4.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Niek »

Mikos schreef:
Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?
Wijzigingen 2016:
<knip>
Dankjewel! :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door Wubbo »

SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?

Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Keren op elkaar past qua aankomst- en vertrektijden niet, ze zijn niet tegelijk op Utrecht Centraal. En ook nu al staat er SLT, SGM en DDZ op de Landstraat in Utrecht (met een DDAR erbij als het zo uitkomt), dus dat mag ook het probleem niet zijn. Het stel dat de [serie=Museumpendel|2015|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] naar het Spoorwegmuseum rijdt staat er trouwens ook. Normaalgesproken is dat een SGM...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2016

Bericht door SuperGhost »

dat het er nu staat betekend nog niet dat het wenselijk is dat dat blijft natuurlijk. NS moet nu efficiënter omgaan met materiaal, dus als je dan kan bezuinigen op de benodigde hoeveelheid reservematerieel door Utrecht-Baarn dan maar met DDZ te rijden (immers: dan kunnen de 5500 en 5600 van dezelfde reservevloot gebruik maken), dan kan men wellicht net weer 1 of 2 treinstellen extra besparen die in de reguliere dienst gebruikt kunnen worden. Alle kleine beetjes helpen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten