Korte vragen #15

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #15

Bericht door BrengMe »

... en verder?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door regenmaker »

Lijn 42 Brugge - Breskens wordt gereden door De Lijn en Connexxion.
Lijn 44 Heerlen - Aachen wordt gereden door ASEAG en Veolia. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Korte vragen #15

Bericht door BrengMe »

Natuurlijk, ik was de grensoverschrijdende lijnen vergeten...
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen #15

Bericht door gliderfighter »

Iemand die weet waarom er tussen Nm en Ht 2 sprinters midden in de nacht rijden? Evenement of vaste koek voortaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

Vierdaagsefeesten neem ik aan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #15

Bericht door ODRAIL »

Dat denk ik wel aangezien de vierdaagse dinsdag begint.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #15

Bericht door Durashift »

KM46 schreef:Heb vanmiddag ook diverse mensen zien zoeken naar het watertappunt in Amersfoort. Volgens een medewerkster van NS komt deze niet meer terug.
Ik heb er een tijdje terug ook naar gezocht.. (was een warme voorjaarsdag volgens mij)..
Tappunt verdwenen.. jammer alleen dat het bijbehorend bord (tegen de muur van de toiletvoorziening) er (toen) nog wel stond..
Maf.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #15

Bericht door Durashift »

Zou een medewerker van een OV bedrijf, dat in een dienstauto (personenauto) achter het stuur zit en zijn mobiele telefoon VOL voor zijn snufferd heeft tijdens het rijden.. ook ontslagen moeten worden?

Afgelopen woensdag een Nissan Leaf met RET bestickering op de A12 bij de Meern gespot... kerel achter het stuur die zijn ogen op de 'verkeerde ruit' gericht had.. :neg: :evil:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #15

Bericht door ODRAIL »

Het ligt er aan of het om een privé rit ging of om een zakelijke rit. Maar dat kun je van afstand niet zien.

Heb je wel het kenteken kunnen noteren?
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #15

Bericht door waldo79 »

Je kunt niet zien of iemand privé rijdt. Maar het is niet handig om een telefoon te gebruiken in een met reclame behangen auto.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Maar het is niet handig om een telefoon te gebruiken in een met reclame behangen auto.
Zo is hij beter :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #15

Bericht door waldo79 »

Weet ik, maar als medewerker van een OV bedrijf maak je je hetzelf moeilijk als je opzichtig een telefoon gebruik. Bovendien maakt jouw zin het moeilijk om als passagiers een telefoon te gebruiken ;)

En in een stilstaande file wil ik nog wel eens internetten. Is niet strafbaar :x
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #15

Bericht door Durashift »

KM46 schreef:Het ligt er aan of het om een privé rit ging of om een zakelijke rit. Maar dat kun je van afstand niet zien.

Heb je wel het kenteken kunnen noteren?
Nope, heb geen kenteken. Ik vermoed dat dergelijke 'dienstwagens' niet privé gebruikt mogen worden.
Althans, wat zou het nut ervan kunnen zijn om een RET personenauto in Frankrijk te kunnen zien?

Kerel zal wel naar een 'R-net' afspraak in Amsterdam geweest zijn (ik weet, aanname :wink: ).

Het gaat mij meer om het verschil.. beiden zijn werknemer van hetzelfde bedrijf.. alleen kan de ene (in de Leaf) het iets makkelijker doen omdat zijn auto niet voorzien is van (potentieel) filmende passagiers.. video apparatuur in de bus..
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen #15

Bericht door gliderfighter »

Als ik voor mijn werk in een bus met stickers rijd(meestal PostNL), ga je zeker niet iets doen wat het bedrijf een slechte naam kan bezorgen, zeker niet als je er niet werkzaam bent.
Sommige bedrijven hanteren enkel KM uit en KM in, hier heb je een sleutel en zeg wel ff hoeveel km je hebt gereden.

Soms kan het ook zijn dat zijn auto weg is en tijdelijk een auto van de baas, zodat hij niet 2u onderweg is met het OV. Ik ken die wereld wel met dienstauto's.

Genoeg speculaas *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Geert »

Durashift schreef:Kerel zal wel naar een 'R-net' afspraak in Amsterdam geweest zijn (ik weet, aanname :wink: ).
Dan ga je vanuit Rotterdam niet via de A12/De Meern.
Het gaat mij meer om het verschil.. beiden zijn werknemer van hetzelfde bedrijf.. alleen kan de ene (in de Leaf) het iets makkelijker doen omdat zijn auto niet voorzien is van (potentieel) filmende passagiers.. video apparatuur in de bus..
En een buschauffeur vervoert nog een hele lading passagiers die niet in de gordels zitten of zelfs staan, en bij een relatief kleine botsing al makkelijk door de bus kunnen vliegen. Dat is ook nogal een verschil ten opzichte van een auto zonder passagiers.

Het mag in beide gevallen niet, maar de consequenties van een botsende buschauffeur zijn al sneller een stuk groter dan die van een botsende autobestuurder.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #15

Bericht door Durashift »

Geert schreef:
Durashift schreef:Kerel zal wel naar een 'R-net' afspraak in Amsterdam geweest zijn (ik weet, aanname :wink: ).
Dan ga je vanuit Rotterdam niet via de A12/De Meern.
Geen idee wat de vertrek- en eindbestemming was..
Wat ik mij kan voorstellen is dat, als vertrek vanaf de RET remisie (naast de A16) was (en ook retourbestemming).. en afspraak zou bij GVB in Diemen zijn geweest,.. dan is A20-A12-A2 en dan klein stukje A9.. best logisch naar mijn idee.

Er rijdt toch ook een trein via Woerden naar Amsterdam?
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #15

Bericht door waldo79 »

Zou allemaal kunnen. Lijkt me alleen voor de oorspronkelijke constatering niet zo relevant.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen #15

Bericht door Durashift »

Heb je helemaal gelijk in.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door webguy »

Ga volgende week voor de lol eens naar Basel, gewoon omdat het kan. Heen gewoon met ICE 105, maar op de terugweg gaat ICE 104 een beetje laat terug. Zijn er nog alternatieve routes die aan te bevelen zijn?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #15

Bericht door Aking »

Reiseauskunft.bahn.de?

Of doelde je op route alternatieven? Dan zou je een van de EC's (uit m'n hoofd in de 100-110 nummering ) kunnen nemen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door regenmaker »

Elke 3 uur (volgens mij iets in die richting) gaat er een ICE vanuit Basel naar Frankfurt en daar overstappen op de ICE naar Amsterdam.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door Geert »

ICE naar Keulen en daar een ICE naar Nederland gaat ook prima. Breekt de lange reis een beetje, Basel-Keulen is al best een flinke zit :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #15

Bericht door webguy »

Aking schreef:Reiseauskunft.bahn.de?
Zover was ik al wel :)

Ik had inderdaad EC 8 gezien - die is ietsje trager dan de ICE. Vraag is dan een beetje of de langere reistijd een beetje wordt gecompenseerd door een andere/mooiere/anders toffere route...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #15

Bericht door Aking »

Als het goed is gaan die dingen nog steeds over de rheinstrecke, dus volmondig ja!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #15

Bericht door Aking »

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten