Pagina 8 van 11

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 22:10
door Wubbo
Citaro schreef:Thx, maar waarom worden de SPR-stations tussen Apd en Aml tijdens de werkzaamheden op zondag dan extra bediend?
Dat is om de (extra) reistijd niet extreem lang te laten worden. Als je op de normale tijd vertrekt uit bijvoorbeeld Enschede, dan met de bus moet tussen Hengelo en Almelo en dan ook nog bijna een uur moet wachten op je vervolgtrein weet je een ding zeker: die mensen raak je kwijt. Dit soort dingen gebeuren vaker (en ook al veel langer) bij werkzaamheden.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 22:15
door regenmaker
Ja en materieel hebben ze toch over vanwege de werkzaamheden.

EDIT: Wacht ze hebben op zondag sowieso materieel over. ;)
En verder rijdt er toch niet hetzelfde materieel op zondag tussen Almelo en Hengelo, dan wordt gebruikt tussen Apeldoorn en Almelo.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 12 jul 2015, 22:56
door Citaro
Wubbo schreef:
Citaro schreef:Thx, maar waarom worden de SPR-stations tussen Apd en Aml tijdens de werkzaamheden op zondag dan extra bediend?
Dat is om de (extra) reistijd niet extreem lang te laten worden. Als je op de normale tijd vertrekt uit bijvoorbeeld Enschede, dan met de bus moet tussen Hengelo en Almelo en dan ook nog bijna een uur moet wachten op je vervolgtrein weet je een ding zeker: die mensen raak je kwijt. Dit soort dingen gebeuren vaker (en ook al veel langer) bij werkzaamheden.
Duidelijk, dank voor de uitleg

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 14 jul 2015, 11:49
door Globetrotter
Tochjo schreef:Inchecken binnen 35 minuten na uitchecken wordt gezien als overstap als tegen hetzelfde kortingstarief wordt ingecheckt (dus niet eerst in daluren en daarna in spitsuren). Lange-afstandskorting blijft gelden en je betaalt evenveel als wanneer je niet zou hebben uit- en ingecheckt. Je hebt dus gelijk.
Geld die 35 minuten alleen voor de trein, of voor al het openbaar vervoer?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 14 jul 2015, 11:51
door Hainje
Zo ver ik weet voor al het OV.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: di 14 jul 2015, 12:41
door Freek
Nee en ja. Lange afstandskorting geldt alleen bij de trein. De overstaptijd van 35 geldt in principe voor heel het OV maar kent veel uitzonderingen. Die is afhankelijk van de concessie, het product waarmee gereisd wordt, tijdstip en modaliteit.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 17:21
door Tochjo
Is dat kraanwatertappunt op station Amersfoort verdwenen? Ik kom er niet vaak en had weinig tijd vandaag, maar kon het zo snel niet vinden. Beetje vervelend, want in Leeuwarden trof ik het tappunt dat op het Lombardplein zou moeten staan ook al niet aan.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 19:20
door Daniel
Ik herinner me ook niet 'm recent nog gezien te hebben inderdaad. Maar ook niet echt een idee wanneer hij verdwenen is. Tijdje terug stond door een defect wel de hele stationshal blank, maar daarna heb ik hem nog gezien.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 19:34
door Tochjo
Sowieso zouden die dingen eens op wat meer stations geplaatst mogen worden. Installatie kost zo'n 3000 euro las ik net, en het waterverbruik zelf zal per jaar toch niet meer dan een aantal tientjes zijn. Kleine investering, groot plezier.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 19:36
door webguy
Ik las ergens dat ie na een grote lekkage niet meer terug gekomen is...

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 19:38
door Tochjo
Tijdelijk? Matige oplossing om dan die hele paal maar weg te halen in plaats van de lekkage goed te verhelpen.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 19:47
door webguy
Het was officieel een proef geloof ik. Weet het niet precies, maar kan goed dat je gekilled is

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 19:56
door Tochjo
In dit bericht lees ik iets over plaatsing in 2013 voor een proef van zes maanden. Proef zou dan al afgelopen moeten zijn. Sowieso, wat wil je onderzoeken? Je biedt een dienst aan die nauwelijks iets kost, lijkt me klantvriendelijk en goede PR.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 20:44
door Daniel
Dat ding heeft er sowieso langer dan die proeftijd gestaan. Net met de zoekfunctie van het forum terug weten te vinden namelijk dat het in oktober 2014 was dat de complete stationshal in Amersfoort blank stond door een lek in dat tappunt.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 18 jul 2015, 18:28
door marlies
Misschien wat cynisch maar ik denk dat de eigen retailbelangen van de NS hier ook een rol bij spelen. Wat mij betreft zouden watertappunten tot de standaardvoorzieningen op stations moeten behoren. Goed voor het milieu en de volksgezondheid. Slecht voor de jaarrekening.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: za 18 jul 2015, 21:12
door ODRAIL
Heb vanmiddag ook diverse mensen zien zoeken naar het watertappunt in Amersfoort. Volgens een medewerkster van NS komt deze niet meer terug.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 17:00
door Visgraatmodel
Ik woon in een dorp die een halte heeft aan de busverbinding tussen Capelsebrug en Utrecht CS (195), maar waarom wordt deze lijn bereden door zowel Arriva als Connexxion?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 17:05
door verfmeer
Van de wiki:
Voorheen werden op lijn 195 vanuit de stalling Schoonhoven ook bussen vanuit de concessie Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland ingezet. Op 9 december 2012 ging deze laatste concessie echter over naar Arriva. In plaats van het knippen van de lijn in Schoonhoven of alle ritten laten rijden door Connexxion, ging Arriva ook enkele ritten rijden op deze lijn.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 17:15
door BrengMe
Lijn 195 behoort zowel tot de concessie Zuid-Holland Noord als de concessie Provincie Utrecht, waardoor de lijn door Arriva en Connexxion gereden wordt.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 17:16
door Visgraatmodel
Is dit iets wat vaker voorkomt in Nederland, twee vervoerders op 1 lijn?

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 17:18
door waldo79
Het komt vaker voor; de gecombineerde lijnen 85/42 Nijmegen - Tiel v.v. worden om beurten door Arriva en Breng gereden.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 17:21
door BrengMe
Ja, dit komt vaker voor.

Paar voorbeelden uit mijn buurt:
Lijn 27 van Arnhem naar Doetinchem wordt door Breng en Arriva gereden.
Lijn 29 van Arnhem naar Doetinchem wordt door Breng en Arriva gereden.
Lijn 43 van Arnhem naar Apeldoorn wordt door Breng en Syntus gereden.
Lijn 83 van Nijmegen naar Venlo wordt door Breng en Veolia gereden.
Lijn 99 van Nijmegen naar Uden wordt door Breng en Arriva gereden.
Lijn 85/42 van Nijmegen naar Tiel wordt door Breng en Arriva gereden.

Ook wordt lijn 45 van Den Haag naar Leiden door Arriva en Veolia samen gereden.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 18:08
door regenmaker
Ja, bij Breng heb je wel echt de meeste voorbeelden. ;)

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 18:52
door BrengMe
Het zou me niets verbazen als ik alle voorbeelden heb genoemd.

Re: Korte vragen #15

Geplaatst: zo 19 jul 2015, 18:56
door regenmaker
Lijn 295 Rotterdam - Utrecht wordt ook door Connexxion en Arriva beiden gereden.