"Na het incident met de in elkaar geslagen conducteur in Hoofddorp zagen ook de gemeenten in dat de veiligheid van reizigers prioriteit heeft.....".
http://www.nu.nl/binnenland/4073708/gee ... tions.html
Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.
-
- Berichten: 303
- Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27
Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.
Kaart ongeldig err. 007
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
- Locatie: Nieuwegein
Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.
Ach, ik heb het nu zelf meerdere malen meegemaakt dat er zwartrijders met mij door het poortje mee liepen.. Dus of het echt werkt? Nee.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
-
- Berichten: 8816
- Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
- Locatie: Enschede
Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.
Het GVB installeert hyper-moderne poortjes op de NZL waarmee gescand wordt hoe 'groot' de reiziger is en stemt daar de openingstijd van de poortjes op af. Heeft de reiziger een koffer? Dan blijft het poortje langer open. Hiermee wordt het moeilijker om achter iemand aan te glippen.
Komt wel goed schatje.
- ODRAIL
- Berichten: 16025
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.
Goede zaak :pos: . Dit zou ook in Rotterdam moeten gebeuren.
-
- Berichten: 2630
- Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12
Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.
De poortjes van de NS blijven bij een passage ook wel errug lang open, eerlijk gezegd...
-
- Berichten: 589
- Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03
Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.
Wordt het dan niet juist makkelijker om achter iemand aan te glippen? Dat systeem zou dan de meeglipper kunnen identificeren als 'koffer', waardoor het poortje dus langer open blijft en de meeglipper dus iets langer de tijd heeft om er door te lopen.Thom91 schreef:Het GVB installeert hyper-moderne poortjes op de NZL waarmee gescand wordt hoe 'groot' de reiziger is en stemt daar de openingstijd van de poortjes op af. Heeft de reiziger een koffer? Dan blijft het poortje langer open. Hiermee wordt het moeilijker om achter iemand aan te glippen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- Suus
- Berichten: 52118
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.
Nee, want een koffer heeft een andere vorm dan een mens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Hainje
- Berichten: 13654
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Gemeenten zetten NS-reiziger op 1, 2 en 3.
Mwa, zo'n koffer verdeelt het gewicht natuurlijk op een andere manier over de vloer dan een mens. Wat mij opviel bij die treinwedstrijd (Kilometerkampioen) was dat als iemand met een koffer in/uitcheckte bij een poortje ik pas kon in/uitcheken nadat de koffer van de plaat was gehaald. Het lijkt mij dus dat hier wel degelijk over is nagedacht.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten