[Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Volgens mij was de bedoeling dat de IC's 4x/uur op Db en 2x/uur op Klp zouden stoppen.
Daarmee houden beide stations hun verbinding met Ah.
En door die IC-stops op Db is het (qua tijdligging) mogelijk om de sprinters naar Rhenen zonder inhaling te laten rijden.
Wanneer de sprinter naar Rhenen 9 min. eerder uit Ut vertrekt dan een in Db halterende IC, dan zitten ze elkaar niet in de weg.
Daarmee houden beide stations hun verbinding met Ah.
En door die IC-stops op Db is het (qua tijdligging) mogelijk om de sprinters naar Rhenen zonder inhaling te laten rijden.
Wanneer de sprinter naar Rhenen 9 min. eerder uit Ut vertrekt dan een in Db halterende IC, dan zitten ze elkaar niet in de weg.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Het tweede dus.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Lekker handig weer dus...
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Ja, door het alterneren kan je goedkoop vanuit Veenendaal een dagje Utrecht doen, door een enkeltje de klomp - west/centrum te kopen
Zelf lijkt mij Prorails voorstel voor 4-4-4 alsnog het beste (4x non-stop Arnhem-Utrecht, 4x IC met stops op Klp, Db en Ed en de huidige 4 sprinters), maar het is al beter dan alle reizigers in Utrecht oost in sprinters proppen (en de benodigde perronverlengingen hiervoor)
Zelf lijkt mij Prorails voorstel voor 4-4-4 alsnog het beste (4x non-stop Arnhem-Utrecht, 4x IC met stops op Klp, Db en Ed en de huidige 4 sprinters), maar het is al beter dan alle reizigers in Utrecht oost in sprinters proppen (en de benodigde perronverlengingen hiervoor)
Ik heb geen onderschrift
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat kan wel degelijk via Db zolang daar een IC stopt. Je zal Rhn/Mrn - Klp bedoelen, dat kan nu inderdaad alleen maar via Utrecht.
Das was sowieso pas gepland voor december 2024. Maar nu worden er, drie jaar eerder, extra IC's Schiphol-Rotterdam tussendoor gefietst. Dus ben ik benieuwd wat dan het plan voor december 2024 gaat worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Oeps, iets te snel indd, doelde indd van/naar Klp.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Dat is maar net het moment waarop je reist:
Stopt de 3000 of 3100 op Db én heb je de 7300 of 7400 van/naar Rhn.
De lange overstappen zijn tussen de 3000 en 7300 (op zondagochtend en laat op de avond) en tussen de 3100 en 7400 (doordeweeks overdag) het geval.
De kortere overstappen (een minuut of 10-12) zijn tussen de 3000 en 7400 (stoppen nooit tegelijk op Db) en tussen de 3100 en 7300 (in het weekend, grootste deel van de dag).
Stopt de 3000 of 3100 op Db én heb je de 7300 of 7400 van/naar Rhn.
De lange overstappen zijn tussen de 3000 en 7300 (op zondagochtend en laat op de avond) en tussen de 3100 en 7400 (doordeweeks overdag) het geval.
De kortere overstappen (een minuut of 10-12) zijn tussen de 3000 en 7400 (stoppen nooit tegelijk op Db) en tussen de 3100 en 7300 (in het weekend, grootste deel van de dag).
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Maar hoe nuttig is zo' n reis? Je kan veel beter de brug over gaan en bij Kesteren opstappen.
Voor Veenendaal heb je natuurlijk gewoon lijn 87, 83 en 50 richting Klp.
Maarn blijft inderdaad een probleem.
Voor Veenendaal heb je natuurlijk gewoon lijn 87, 83 en 50 richting Klp.
Maarn blijft inderdaad een probleem.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Voor Maarn naar De Klomp kun je overstappen in Veenendaal of Woudenberg met de bus. Al vraag ik me af hoeveel reizigers er nu tussen Maarn en De Klomp reizen, de meesten zullen naar Veenendaal willen waar al een rechtstreekse bus naartoe rijdt. Alleen voor Maarn<->Arnhem is het wat onpraktischer, want dan moet je in Veenendaal én Ede overstappen, dat lijkt me te veel tijd kosten en dat lijkt me de enige relatie die baat heeft bij een goede overstap in Driebergen.
Het lijkt me zeker een aanrader om zodra er 6 IC's per uur rijden (waarvan 4 stoppend te Driebergen) de sprinter zo in te leggen dat er in Driebergen een goede overstap Maarn<->Ede/Arnhem ontstaat en een goede overstap Bunnik<->Arnhem. Met 4 IC's per uur op Driebergen zou je denken dat dat toch zou moeten kunnen.
Het lijkt me zeker een aanrader om zodra er 6 IC's per uur rijden (waarvan 4 stoppend te Driebergen) de sprinter zo in te leggen dat er in Driebergen een goede overstap Maarn<->Ede/Arnhem ontstaat en een goede overstap Bunnik<->Arnhem. Met 4 IC's per uur op Driebergen zou je denken dat dat toch zou moeten kunnen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Tussen Maarn en Veenendaal rijdt geen bus, je zult of in Doorn moeten overstappen op 50 of in Maarsbergen op 280. Maarja, naar Veenendaal kan je natuurlijk gewoon per trein.
Overigens ligt De Klomp gunstig voor de bedrijventerreinen aan de westkant van Ede, maar dat zullen geen reizigersstromen zijn waar je een treinverbinding voor nodig is.
Overigens ligt De Klomp gunstig voor de bedrijventerreinen aan de westkant van Ede, maar dat zullen geen reizigersstromen zijn waar je een treinverbinding voor nodig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Tijdens de bedieningsperiode van 82 is de overstap meestal sowieso beter, dus daar heb je niet veel aan.
Overigens was het altijd laten rijden van de spitsprinters ook nog een extra variant van de 6/4. Weet niet of ze die hebben aangenomen. Dan verbeterd de overstap sowieso.
Overigens was het altijd laten rijden van de spitsprinters ook nog een extra variant van de 6/4. Weet niet of ze die hebben aangenomen. Dan verbeterd de overstap sowieso.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van het doorkoppelen naar Leiden? Vanuit Den Haag en Rotterdam is de reis naar Utrecht en Nijmegen veel sneller via Gouda, alleen vanuit Bijlmer Arena naar Leiden en Den Haag is duidelijk winst en vanuit Leiden naar Arnhem en 's-Hertogenbosch, maar dat zijn geen drukke reisrelaties.
Nu gaat Noord-Holland de ICD met Rotterdam en verder verliezen (terwijl vanuit Almere en Hilversum de overstap op Schiphol toch al bestond) en wordt deze situatie niet overzichtelijker voor onbekende treingebruikers die een trein naar Nijmegen zien en zo tot wel 45 minuten langer bezig zijn
Nu gaat Noord-Holland de ICD met Rotterdam en verder verliezen (terwijl vanuit Almere en Hilversum de overstap op Schiphol toch al bestond) en wordt deze situatie niet overzichtelijker voor onbekende treingebruikers die een trein naar Nijmegen zien en zo tot wel 45 minuten langer bezig zijn
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Anders moet je 2 treinen laten keren op Schiphol, kan je ze net zo goed aan elkaar koppelen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Op Schiphol kan je praktisch niet keren. In Hoofddorp is straks alle ruimte nodig voor de Airportsprinter. Een tienminutentrein in Leiden laten keren is ook niet handig. Spoor 11 en 12 op Den Haag Centraal zijn voorlopig nog niet beschikbaar voor NS.
Dan kan je net zo goed doorrijden naar Rotterdam.
Dat er en passant een nieuw ETMET-traject bijkomt is dan mooi meegenomen.
Dan kan je net zo goed doorrijden naar Rotterdam.
Dat er en passant een nieuw ETMET-traject bijkomt is dan mooi meegenomen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Zelfde idee als met de koppeling van Dordrecht naar Schiphol met Schiphol naar Venlo in de stille uren en zondag.
En soms maak ik dus van die koppeling gebruik om rechtstreeks naar Leiden te reizen vanuit Ht.
En soms maak ik dus van die koppeling gebruik om rechtstreeks naar Leiden te reizen vanuit Ht.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Noord-Holland verliest nu toch geen enkele verbinding?Staatslijn K schreef: ↑do 03 sep 2020, 18:43Nu gaat Noord-Holland de ICD met Rotterdam en verder verliezen (terwijl vanuit Almere en Hilversum de overstap op Schiphol toch al bestond) en wordt deze situatie niet overzichtelijker voor onbekende treingebruikers die een trein naar Nijmegen zien en zo tot wel 45 minuten langer bezig zijn
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Voor de kop van Noord-Holland wordt reizen over de HSL wel knap lastiger.
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Met een overstap op Asd kom je er toch ook?
Re: [Project] Programma Hoogfrequent Spoorvervoer
Hebben we het nu over de extra IC Arnhem - Schiphol - Rotterdam of over het moment dat IC Direct naar Amsterdam Zuid gaat?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten