Korte vragen #16
Korte vragen #16
De 24e ga ik naar Düsseldorf, heen met de IC Bus en terug met de ICE
Kan ik voor de poortjes op station Helmond ergens een sleutelkaart krijgen? Mijn DB-ticket voor de ICE heeft geen barcode.
Heeft iemand tips voor Düsseldorf ?
Kan ik voor de poortjes op station Helmond ergens een sleutelkaart krijgen? Mijn DB-ticket voor de ICE heeft geen barcode.
Heeft iemand tips voor Düsseldorf ?
Re: Korte vragen #15
Door de poortjes met een keycard
Niet alle internationale tickets van buitenlandse spoorwegmaatschappijen bevatten werkende vierkante barcodes. Daarom worden KeyCards uitgereikt aan internationale reizigers met een geldig internationaal treinticket zonder werkende vierkante barcode, om de poortjes te openen.
Uitreiking KeyCards in de trein
Op grensoverschrijdende trajecten die gereden worden in samenwerking met NS, reiken medewerkers in de Nederland inkomende treinen KeyCards uit tijdens de kaartcontrole. Hiermee kunnen alle poortjes in Nederland geopend worden, zowel bij aankomst als bij aanvang. Voor een eventuele terugreis dient de reiziger de KeyCard goed te bewaren zodat hiermee de poortjes op de terugweg ook geopend kunnen worden.
Vanaf het eerste kwartaal van 2015 ontvangen reizigers die met IC Brussel, IC Berlijn of ICE International reizen een KeyCard in de trein.
Met Thalys en Eurostar voert NS gesprekken die afgerond zullen zijn als de poortjes op de stations Rotterdam Centraal, Schiphol en Amsterdam Centraal volledig in gebruik zijn. Reizigers in deze treinen hebben altijd een vervoerbewijs dat eindigt op deze stations, of ze hebben een werkende vierkante barcode voor een vervolgbestemming met poortjes.
Over de CityNightline is afgesproken dat wanneer alle poortjes op de stations waar deze trein stopt (Arnhem, Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal) in gebruik zijn, er op de trein ook KeyCards beschikbaar zijn.
Hulp op het station
Het is mogelijk dat reizigers geen werkende vierkante barcode hebben op het internationale ticket en in de trein ook geen KeyCard hebben ontvangen. Deze reizigers kunnen zich melden bij een Informatiezuil bij de poortjes en op de blauwe knop drukken voor hulp. De reiziger kan zich ook melden bij een servicemedewerker als die op het station aanwezig is.
Op andere wijze uitgereikt:
Reizigers die met een NS Chartertrain reizen, krijgen vooraf een ticket met de vierkante barcode uitgereikt, of een KeyCard van de organisatie die het vervoer regelt.
Niet alle internationale tickets van buitenlandse spoorwegmaatschappijen bevatten werkende vierkante barcodes. Daarom worden KeyCards uitgereikt aan internationale reizigers met een geldig internationaal treinticket zonder werkende vierkante barcode, om de poortjes te openen.
Uitreiking KeyCards in de trein
Op grensoverschrijdende trajecten die gereden worden in samenwerking met NS, reiken medewerkers in de Nederland inkomende treinen KeyCards uit tijdens de kaartcontrole. Hiermee kunnen alle poortjes in Nederland geopend worden, zowel bij aankomst als bij aanvang. Voor een eventuele terugreis dient de reiziger de KeyCard goed te bewaren zodat hiermee de poortjes op de terugweg ook geopend kunnen worden.
Vanaf het eerste kwartaal van 2015 ontvangen reizigers die met IC Brussel, IC Berlijn of ICE International reizen een KeyCard in de trein.
Met Thalys en Eurostar voert NS gesprekken die afgerond zullen zijn als de poortjes op de stations Rotterdam Centraal, Schiphol en Amsterdam Centraal volledig in gebruik zijn. Reizigers in deze treinen hebben altijd een vervoerbewijs dat eindigt op deze stations, of ze hebben een werkende vierkante barcode voor een vervolgbestemming met poortjes.
Over de CityNightline is afgesproken dat wanneer alle poortjes op de stations waar deze trein stopt (Arnhem, Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal) in gebruik zijn, er op de trein ook KeyCards beschikbaar zijn.
Hulp op het station
Het is mogelijk dat reizigers geen werkende vierkante barcode hebben op het internationale ticket en in de trein ook geen KeyCard hebben ontvangen. Deze reizigers kunnen zich melden bij een Informatiezuil bij de poortjes en op de blauwe knop drukken voor hulp. De reiziger kan zich ook melden bij een servicemedewerker als die op het station aanwezig is.
Op andere wijze uitgereikt:
Reizigers die met een NS Chartertrain reizen, krijgen vooraf een ticket met de vierkante barcode uitgereikt, of een KeyCard van de organisatie die het vervoer regelt.
Re: Korte vragen #15
Vraagje. Binnenkort ga ik naar Londen. Ik heb gezien dat ik zowel een Oyster Card kan halen, of contactloos kan betalen met mijn ING-pas. Is er nog een voordeel voor de Oyster wat ik mis zou lopen als ik mijn pinpas gewoon gebruik?
Re: Korte vragen #15
Er stond expliciet in vermeld dat Nederlandse contactloze passen niet zouden functioneren, dat was drie maanden geleden, kan zijn dat het nu wel werkt! Ik zou gewoon contactloos betalen met mijn eigen pas in ieder geval, scheelt gewoon gezeik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
TfL geeft nu aan dat sommige Nederlandse kaarten niet werken. Dan is er dus een kans dat jouw kaart wel werkt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
ING werkt niet. Heb ik al geprobeerd in oktober. Gewoon een Oyster Card kopen dus. Kost wel 5 pond ofzo (dat vertellen ze je pas later :) )
Het probleem is dat we in Nederland zo goed als geen ondersteuning hebben voor credit transacties of reserveringen - Nederlands EMV (contactloos betalen) werkt altijd op basis van debit.
Het probleem is dat we in Nederland zo goed als geen ondersteuning hebben voor credit transacties of reserveringen - Nederlands EMV (contactloos betalen) werkt altijd op basis van debit.
Re: Korte vragen #15
Het contactloos betalen per pas en Oyster kaart levert per saldo geen verschillen op.
De 5 pond die je voor de Oysterkaart betaald krijg je met het resterende saldo terug als je deze inlevert aan het loket.
De 5 pond die je voor de Oysterkaart betaald krijg je met het resterende saldo terug als je deze inlevert aan het loket.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Klopt, maar ze vertellen je niet dat je 5 pond + 5 pond saldo gaat afrekenen als je die in de automaat koopt.
Re: Korte vragen #15
Ik weet dat er hier mensen zich bezig houden met historische dienstregelingen en busboekjes. Nu heb ik een partijtje oude busboekjes die ik kwijt wil. Heeft er iemand belang bij?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Korte vragen #15
Dat zal ik eens moeten gaan opzoeken. Mijn idee erbij was de hele handel te schenken t.b.v. de Wiki.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Korte vragen #15
Informeer eens bij Etienne ofzo, ik geloof dat die ondertussen een half pakhuis aan busboekjes op de wiki heeft gezet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #15
Oude busboekjes verzamel ik inderdaad :pos: :pos:Bee schreef:Informeer eens bij Etienne ofzo, ik geloof dat die ondertussen een half pakhuis aan busboekjes op de wiki heeft gezet
Stuur per PB maar een overzichtje of wat je globaal hebt. Dan kijk ik in m'n archief wel wat ik wel/niet heb.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen #15
Als je info heb over de VAGU (Oudewater) en Van Gog (Capelle aan den IJssel) dan houd ik me aanbevolen. Van deze twee bedrijven zoek ik ook informatie.TomSteyl schreef:Ik weet dat er hier mensen zich bezig houden met historische dienstregelingen en busboekjes. Nu heb ik een partijtje oude busboekjes die ik kwijt wil. Heeft er iemand belang bij?
Re: Korte vragen #15
Ik zag bij de Thaly's van vandaag dat er gereden werd met een dubbel treinstel. Is dit normaal? Wist niet dat de vraag/capaciteit zodanig was dat dit nodig was.
Op het reisinformatiepaneel stond ook een dubbel treinstel!
Op het reisinformatiepaneel stond ook een dubbel treinstel!
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Vanuit Amsterdam of Parijs? Meestal twee stellen vanuit Parijs waarvan er dan een tot Brussel gaat.
Re: Korte vragen #15
Er is een trein op vrijdag en een trein op zondag met een dubbel stel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #15
Hoe kom ik het makkelijkst (en het goedkoopst) aan een kaartje naar Emmerich/grens?
Re: Korte vragen #15
Nou ja dat is vandaag dus, richting Parijs! Maar is dat om materieelonderhoud redenen, of echt omdat de capaciteit nodig is?Bee schreef:Er is een trein op vrijdag en een trein op zondag met een dubbel stel.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Korte vragen #15
Trein naar Parijs en naar Lille rijden aan elkaar en worden in Brussel gesplitst.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #15
Het makkelijkst: een kaartje kopenRonald schreef:Hoe kom ik het makkelijkst (en het goedkoopst) aan een kaartje naar Emmerich/grens?
Of het goedkoopst: een kaartje vinden (nadeel die zijn meestal niet meer geldig)
:D
Re: Korte vragen #15
Ik kwam laatst op station Leidschenveen een DD-Z en een DD-AR tegen aan en kaar gekoppeld maar ze hadden bijde toch andere koppelingen? (De e-loc zat aan de ddz vast) (alle treinen die naar NedTrain Leidschendam moeten moeten langs Leidschenveen)
Re: Korte vragen #15
Ik vrees dat je bij het loket moet zijn. Binnenland verkoopt ze ook als het goed is.Ronald schreef:Hoe kom ik het makkelijkst (en het goedkoopst) aan een kaartje naar Emmerich/grens?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #15
Bij de revisie is de koppeltechniek niet aangepast, er is alleen een verbod op gekoppeld rijden van DDZ met DD-AR in de exploitatie.Renebussen schreef:Ik kwam laatst op station Leidschenveen een DD-Z en een DD-AR tegen aan en kaar gekoppeld maar ze hadden bijde toch andere koppelingen? (De e-loc zat aan de ddz vast) (alle treinen die naar NedTrain Leidschendam moeten moeten langs Leidschenveen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #15
Voor boekjes uit Zuid-Nederland, van de Interliner of NZH-Noord heb ik wel interesse.TomSteyl schreef:Ik weet dat er hier mensen zich bezig houden met historische dienstregelingen en busboekjes. Nu heb ik een partijtje oude busboekjes die ik kwijt wil. Heeft er iemand belang bij?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten