Gingen die niet gebruikt worden voor de DDAR-stammen die opnieuw op het spoor zouden komen?SLToilet schreef:Er staan een aantal uit de 1700-serie aan de kant sinds al die ICR-rijtuigen allemaal worden omgebouwd en ingezet op de HSL.SuperGhost schreef:Heeft NS overigens ook wel genoeg loc's om die ICL's dan te kunnen rijden?
Materieeltekort dreigt bij NS
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
- AppleMoose
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Volgensmij staat er nog wel het een en ander aan de kant, maar geen idee hoe de conditie van die locomotieven is. Ze zitten al aardig tegen een flinke revisie aan te hikken wat ik vernomen heb.
Blijft natuurlijk wel vreemd dat ICL weer opnieuw toelatingsprocedures moet ondergaan. Ze hebben al in Nederland gereden en puur omdat ze administratief zijn uitgeschreven moet dat hele bureaucratische circus weer uit de kast getrokken worden :N
Verder verwacht ik dat mat. 64 nog een paar maanden langer in dienst blijft. Niet al te lang want de reserveonderdelen raken wel enigszins op en het onderhoudscentrum waar ze nu onderhouden worden moet verbouwd worden voor de Flirts. (bron: Railmagazine november)
Blijft natuurlijk wel vreemd dat ICL weer opnieuw toelatingsprocedures moet ondergaan. Ze hebben al in Nederland gereden en puur omdat ze administratief zijn uitgeschreven moet dat hele bureaucratische circus weer uit de kast getrokken worden :N
Verder verwacht ik dat mat. 64 nog een paar maanden langer in dienst blijft. Niet al te lang want de reserveonderdelen raken wel enigszins op en het onderhoudscentrum waar ze nu onderhouden worden moet verbouwd worden voor de Flirts. (bron: Railmagazine november)
Goh.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Da's puur een ILT dingetje schijnt. Het zijn RIC-rijtuigen wat zoveel betekend als dat wanneer er morgen een vervoerder een internationale trein mee gaat rijden ze gewoon in Nederland mogen komen. Alleen omdat het zou gaan om volledig binnenlandse inzet wil de ILT hebben dat ze ook aan alle binnenlandse regeltjes voldoen (en da's niet het geval door het ontbreken van een groene lamp-circuit).Ronaldussen schreef:Blijft natuurlijk wel vreemd dat ICL weer opnieuw toelatingsprocedures moet ondergaan. Ze hebben al in Nederland gereden en puur omdat ze administratief zijn uitgeschreven moet dat hele bureaucratische circus weer uit de kast getrokken worden :N
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Kan de 1900 dan niet tijdelijk doorgetrokken worden naar Viersen?
🍉
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Volgens mij is de Benelux ook nog steeds een internationale trein.
En anders zijn er nog wat Traxx'en werkloos, en worden er de komende tijd ook nog nieuwe Traxx'en geleverd.
Voor DDM1-stammen, maar die zijn pas in september klaar.SuperGhost schreef:Gingen die niet gebruikt worden voor de DDAR-stammen die opnieuw op het spoor zouden komen?SLToilet schreef:Er staan een aantal uit de 1700-serie aan de kant sinds al die ICR-rijtuigen allemaal worden omgebouwd en ingezet op de HSL.SuperGhost schreef:Heeft NS overigens ook wel genoeg loc's om die ICL's dan te kunnen rijden?
En anders zijn er nog wat Traxx'en werkloos, en worden er de komende tijd ook nog nieuwe Traxx'en geleverd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
SGM heeft vooral problemen op het moment dat de ED-remming overgaat in een pneumatische remming (bij pakweg 20 km/h geloof ik). Iets zegt me dat de drietjes, met een extra schijfberemde middenbak, dus per definitie iets minder last van glibberen hebben. Verder lijkt het er momenteel op dat de tweetjes gewoon aansluitend met/op de drietjes afgevoerd gaan worden. Tegen die tijd zijn ze zo ongeveer 45 jaar oud, dan wordt het ook echt wel tijd.Klaasje schreef:Wat een ontzettend vreemde maatregel is.. Want SGM-III reed ook los totdat het magneetremmen kreeg. Toen SGM-III magneetremmen had en dus veiliger werd is SGM-II ineens "onveilig" verklaard.. Waarom? Omdat we het onszelf graag moeilijk maken ofzo..Tochjo schreef:In de herfst alleen gekoppeld met SGM-III vanwege het ontbreken van magneetremmen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Ik geloof niet dat de 1700-locs houden van de Duitse bovenleidingspanning op Venlo-Viersen...Hainje schreef:Kan de 1900 dan niet tijdelijk doorgetrokken worden naar Viersen?
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Ja kan, maar ruilen we probleem X dan niet in voor probleem Y? Want zoveel van die locs zijn momenteelbnu ook niet beschikbaar volgens mij.Jay20 schreef:Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)
🍉
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Kunt die laatste kilometer ook een diesel er voor zetten. Of gewoon inplannen en dan het laatste stuk opheffen wegens materieel problemen. :Y
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Ja, de kerstman komt ook in Augustus buurten :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Dat lijkt me haast ook niet, want als er veel van de locs waren, dan had men denk ik allang de locwissel van de IC-Berlijn te Bad Bentheim weggewerkt gok ik zo :XHainje schreef:Ja kan, maar ruilen we probleem X dan niet in voor probleem Y? Want zoveel van die locs zijn momenteelbnu ook niet beschikbaar volgens mij.Jay20 schreef:Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Een opheffen van de 15-minuten-stop in Bentheim zullen de rokers en de Bundespolizei niet leuk vinden...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Mwah, de ICE rijdt tegenwoordig ook door zonder stop in Emmerich. Zie niet in waarom dat in Bad Bentheim niet zou kunnen.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
CNL stopt sinds vandaag ook niet meer in Emmerich. Er zijn dus wel meerspanningslocs, alleen nog niet voor 200 km/uur wellicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld vanwege DDAR dat weer massaal buikgriep kreeg. Tot zover het materieeltekort door het uit dienst gaan van Mat '64.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Het SGM dat was vrijgekomen uit de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] stond vanmiddag trouwens nog in Utrecht, lijkt me dat ze dat elders toch harder nodig hebben nu. Het daar vervangende DDZ heeft blijkbaar ook al last van die buikgriep, want er zat vanmiddag ook nog een SLT in de 5500.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Die heeft er heel de dag op gereden.Daniel schreef:Het SGM dat was vrijgekomen uit de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] stond vanmiddag trouwens nog in Utrecht, lijkt me dat ze dat elders toch harder nodig hebben nu. Het daar vervangende DDZ heeft blijkbaar ook al last van die buikgriep, want er zat vanmiddag ook nog een SLT in de 5500.
http://ovtijden.com/avtdag/st
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Er zouden nog 15 Mat '64 klaarstaan voor reservediensten, volgens dit afscheidsartikel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Als je de Volkskrant even opzoekt op Facebook staat daar een gratis link, want via Facebook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
En ook vandaag weer: het zijn er zes, met in één uur tot 5 (treinstellen, niet de combinatie) in Boxtel: 5238 11:19 naar Tbu (x1), 11:34 naar Nm (x3), 11:51 naar Dn (x1). Om 12:05 gaat er ook een losse naar Ehv maar dat is een uit Tbu terugkerende trein, de 5237, die keert op de 5238. En ook de zesde kan ik terugvinden: bij Oss, 11:16 richting Dn. Op andere lijnen, zoals het netwerk rond Sittard, zijn wel gevrijwaard van Plan V en ook de laatste sprinters in het oosten van het land zijn overgestapt op moderner materieel.Bemined schreef:Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld vanwege DDAR dat weer massaal buikgriep kreeg. Tot zover het materieeltekort door het uit dienst gaan van Mat '64.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Die zijn dus helemaal niet uit dienst genomen. Alleen niet meer standaard ingepland.Bemined schreef:Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
Is DDZ niet overkill voor de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieeltekort dreigt bij NS
NS heeft dus besloten om het levensgevaarlijke materieel zonder baanschuiver langer in dienst te houden. En dat terwijl het onderhoud duur is en er reserveonderdelen missen.
Maar desondanks een wijs besluit *O*
Maar desondanks een wijs besluit *O*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten