OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Meltrain »

Hoe lang duurt dat voordat je de koppelcode ontvangt om je nieuwe ov-chipkaart aan je account te koppelen?
Ik heb die code dinsdag al opgevraagd en nog steeds niets ontvangen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

De koppelcode behoor je binnen een paar minuten na aanvraag toegezonden te krijgen per mail. Als je na 24 uur niets gehoord heb kun je het beste even telefonisch contact opnemen met Trans Link Systems.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

De koppelcode komt volgens mij van NS, dus dan moet je bij NS zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

Nee ... die koppelcode is van de ov-chipkaart zelf.

https://www.ov-chipkaart.nl/zoeken.htm? ... koppelcode

Dus je moet toch echt bij de klantenservice van Trans Link Systems zijn.

Bij mijn huidige ov-chipkaart had ik hetzelfde probleem. En dat probleem werd toen netjes door de klantenservice van Trans Link Systems opgelost.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Meltrain »

N.a.v. ODRAIL's eerste reactie heb ik ook naar TLS gebeld en daar hebben ze mijn e-mail adres veranderd* en toen kreeg ik wel binnen een minuut de e-mail. Ik had de koppelcode dus al ingevoerd, nog voordat het gesprek beëindig was. (A)
*Ik heb twee e-mail adressen, waarvan ik de ene regelmatiger gebruik dan de andere. Bij TLS was mijn oude e-mail adres nog bekend, maar dat wist ik, dus heb ik die ook wel gecontroleerd op de code, maar die heb ik daadwerkelijk nooit ontvangen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

@Meltrain: Fijn dat het opgelost is :pos: ;) .

Tegenwoordig kun je bij TLS in je account zelf je e-mail adres wijzigen. Iets wat toen ik de problemen had (in 2017) met de koppelcode niet kon.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door dennistd »

Deze maand start bij Arriva Lelystad een nieuwe proef met in- en uitchecken met je bankpas: https://ovpay.nl/nl/
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door jjasloot »

Zou het te veel gevraagd zijn om naar een systeem toe te werken dat voor iedere reiziger automatisch bepaald welke combinatie van abonnementen en tickets het voordeligst is? Of simpeler beginnen om te zorgen dat je binnen een regio nooit meer betaald dan een dagkaart? Met deze aanpak zou dat moeten kunnen, je hoeft niet meer precies op het moment van uitchecken een prijs te bepalen maar kunt daar in een backoffice gewoon rustig op losrekenen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Dat kan in het huidige systeem alleen als je achteraf bewerkingen gaat uitvoeren en dus iedereen op rekening laat reizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door jjasloot »

Maar daar zal OVPay ons dan toch juist moeten helpen niet? Dat is een vorm van achteraf betalen
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ZO6176 »

jjasloot schreef: di 09 mar 2021, 17:14 Zou het te veel gevraagd zijn om naar een systeem toe te werken dat voor iedere reiziger automatisch bepaald welke combinatie van abonnementen en tickets het voordeligst is? Of simpeler beginnen om te zorgen dat je binnen een regio nooit meer betaald dan een dagkaart? Met deze aanpak zou dat moeten kunnen, je hoeft niet meer precies op het moment van uitchecken een prijs te bepalen maar kunt daar in een backoffice gewoon rustig op losrekenen
Volgens mij doen ze dat in Oldenburg. Daar wordt achter af bepaald welk kaartje voor die maand het voordeligst was.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door nvdw »

Met een maximum dagprijs hoef je niks achteraf te berekenen. Dat kan op dezelfde manier als de kaart ‘weet’ dat je niet meer dan 35 minuten geleden bent opgestapt en er dus geen basistarief nodig is.

Ja, met dat abonnementenwoud zal het best lastig zijn om onder alle denkbare omstandigheden een ‘best price’ uit te rekenen. Misschien daar eens wat aan doen dan :)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Frank93 »

Bij Connexxion/Transdev wordt OVPay voor het eerst uitgerold bij de start van de nieuwe concessie Gooi- en Vechtstreek in juli dit jaar.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Durashift »

OV chippalen over de grens bij 'Zevenaar.
(..) Onze bedoeling is om een structurele oplossing te bieden voor reizigers vanaf de stations Elten, Emmerich en Praest", laat een woordvoerder van de provincie weten. "Dit zijn de laatste drie stations in Duitsland die aangedaan worden door de RE19." De Rhein-IJssel-Express genoemd (RE19) heeft op bovengenoemde stations nog geen OV-chipkaartpalen. Daardoor kunnen studenten niet gratis reizen via Duitsland, terwijl dit voor sommigen efficiënter is dan het reizen via het openbaar vervoer in Nederland. "Onze opzet is dat er dit jaar incheckpalen worden geplaatst waarmee reizen vanaf de eerdergenoemde stations mogelijk wordt met een OV-chipkaart", vertelt de woordvoerder.

Over de plannen wordt al enige tijd gesproken door burgemeesters, de provincie en de Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr, maar door corona heeft het project enkele maanden vertraging opgelopen. Niet alleen studenten zullen volgens de provincie profiteren, maar ook grenswerkers. "Voor grensgangers zal dit waarschijnlijk niet gratis zijn, maar komen er wel meer mogelijkheden. Denk hierbij aan abonnementen voor reizen in Nederland vanaf Duitse stations, maar ook een losse betaling met de ov-chipkaart", aldus de woordvoerder. (..)
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... over-grens
PHS

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door PHS »

De OV-chipkaart app werkt niet meer in afwachting van de nieuwe app. Lekker handig -0-Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Als je NS Flex hebt, heb je die hele app ook niet nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door PHS »

Klopt, maar ik heb een tweede OV-chipkaart (waar voorheen mijn studenten-OV op stond en tegenwoordig een regionaal kortingsabonnement op staat, want die gaat niet samen met NS Flex), en ik controleer altijd even of mijn reis goed is geregistreerd en het bedrag klopt :)
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door cassie127 »

Bij mij werkt de app nog wel *O* (en heb meteen even het automatisch updaten van de app uitgezet)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Michael »

Bij mij werkt de app inmiddels ook niet meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Vanwege “nieuwe privacyregels” stopt de Klantenservice OV-Chipkaart na vandaag met Twitter…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door PHS »

Ik las het ook. Klinkt als een ordinaire bezuiniging, want er zijn helemaal geen 'nieuwe privacyregels'.

Maar TLS heeft het ongetwijfeld heel zwaar als je bedenkt dat ze slechts 88% winstmarge hebben op de OV-chipkaarten die ze verkopen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10488
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door trolly »

Hoezo niet? Bij TLS kunnen ze toch op elk willekeurig moment hun eigen privacyregels bedenken? Ik vind dat je wel erg hard bent in je oordeel over die profiteursclub :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Dennenboom »

Maar sinds kort moet je wel een Twitter account hebben om alle tweets te kunnen lezen. Dat ben ik echter niet van plan. Je bereikt dus niet iedereen meer met dit medium. Lijkt me helemaal niet gek om er dan mee te stoppen.
PHS

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door PHS »

Tweakers heeft een artikeltje over waarom TLS stopt met de app en Twitter: https://tweakers.net/nieuws/186316/tran ... count.html

Hoewel ze het proberen te verhullen ('de app was verouderd', 'Twitter werd maar weinig gebruikt') lijkt het gewoon om een bezuiniging te gaan, omdat er geen nieuwe app komt en mensen nu alleen telefonisch met een online formulier contact kunnen opnemen met TLS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Er was ook duidelijk niet gedacht aan dat mensen de info die ze voorheen in de app vonden nu elders gaan zoeken.
Gisteren was Mijn OV-chipkaart op de website amper te bereiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten