OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

Hmm ... dan is het jammer van de € 35,00 aan reiskostenvergoeding (vrijwilligerswerk) die ik nog te goed had van het laatste kwartaal van 2019 en het eerste kwartaal 2020 :cry: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Als werkgever geef ik een tip: tijdiger declareren, op een gegeven moment moet een boekjaar ook afgesloten worden en ga ik declaraties van voorgaand jaar weigeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

@Suus: Dat weten ik en mijn vrijwilligerswerkgever ook. Maar door een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden (o.a. begin coronapandemie) is het voor het laatste kwartaal van 2019 en het eerste kwartaal van 2020 flink mis gegaan (waar zowel ik al mijn vrijwilligerswerkgever beide schuldig aan waren). Mijn vrijwilligerswerkgever wilde als de gegevens nog te achterhalen waren het recht zetten omdat beide partijen evenveel schuld aan dit voorval hadden. Maar ja ... het gaat dus niet meer.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Meltrain »

Ik heb NS Flex, wat betekent dat al mijn reizen in Mijn NS (moeten) staan.
Dat gaat meestal goed, maar van juli mis ik drie reizen: 1 van EBS, 1 van NS en 1 van GVB.
Die missende reis van EBS is niet zo erg, maar die andere twee (en dan vooral NS) moet/wil/kan ik declareren.
Weet iemand waarom die reizen ontbreken en wanneer ze alsnog verschijnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Milco »

Heb je het al bij de vervoerder zelf nagevraagd? Zij hebben hier vast inzicht in hoe lang zoiets kan duren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Z2N »

Dat mogen ze niet meer hebben, vanwege de AVG.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Op Rotterdam Centraal is er nu een VIP-poortje. Als je daar met je bankpas incheckt mag je 1e klas reizen voor de prijs van de 2e klas.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Tom024 »

Zolang je met je bankpas per definitie vol tarief reist lijkt de doelgroep me vrij beperkt, toch?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ZO6176 »

Mijn dochter ging laatst voor het eerst met de trein. Ze heeft ns-flex via mijn account. Maar het was onverwacht en ze stapte in Geldrop in voor het kleine stukje naar Eindhoven. Ze reist nooit alleen per trein. Ze ging vanuit dat het inchecken in de trein ging net zoals bij de bus. En heeft dus niet ingecheckt op perron. Ze heeft in Eindhoven wel uitgecheckt bij het poortje. De reis is al enige tijd geleden. Ik probeer iedere keer een vergeten uit en inchecken te regelen maar krijg steeds als melding dat ik nu nog geen vergeten in of uitcheck kan regelen met na flex. Moet ik iets activeren of is er iets anders aan de hand?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Met NS Flex moet je zo'n vergeten check-in/uit via de klantenservice laten corrigeren.
Suus schreef: wo 17 aug 2022, 18:45 Op Rotterdam Centraal is er nu een VIP-poortje. Als je daar met je bankpas incheckt mag je 1e klas reizen voor de prijs van de 2e klas.
Op Utrecht Centraal is dat VIP-poortje er ook. Je kunt er overigens nog niet inchecken met je bankpas, maar wel aanmelden voor de proef daarmee.
En deelnemers aan die proef mogen inderdaad gedurende de proefperiode 1e klas reizen terwijl ze 2e klas tarief betalen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: wo 17 aug 2022, 18:45 Op Rotterdam Centraal is er nu een VIP-poortje. Als je daar met je bankpas incheckt mag je 1e klas reizen voor de prijs van de 2e klas.
Delft heeft dat ook. Ik heb het nog niet geprobeerd, want vanochtend was er niemand en vanavond zag ik het pas nadat ik met de trein had gereisd (en ik de tram moest halen).
Tom024 schreef: wo 17 aug 2022, 18:57 Zolang je met je bankpas per definitie vol tarief reist lijkt de doelgroep me vrij beperkt, toch?
Bij mij op het werk worden abonnementen niet meer vergoed (want dat mag niet van de Belastingdienst ofzo), waardoor ik altijd vol tarief van/naar werk reis. Ik kan me voorstellen dat dat voor meer mensen geldt.
ZO6176 schreef: wo 17 aug 2022, 19:13 Ze reist nooit alleen per trein. Ze ging vanuit dat het inchecken in de trein ging net zoals bij de bus. En heeft dus niet ingecheckt op perron.
Het lijkt me toch wel de taak van een ouder om aan je kind uit te leggen hoe je per trein reist. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ZO6176 »

Dat komt omdat we eigenlijk altijd vanaf Eindhoven reizen met poortjes. En eigenlijk zijn we altijd gereisd naar een station met poortjes. Dus ik snap wel dat ze verward was. Maar we krijgen de 17,50 terug.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door dennistd »

Tja, ik had gister ook nog iemand die dacht dat ze niet uit en in hoefde te checken als ze in Holten van de bus op de trein overstapt :X
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Gamma »

ZO6176 schreef: wo 17 aug 2022, 19:13 Mijn dochter ging laatst voor het eerst met de trein. Ze heeft ns-flex via mijn account. Maar het was onverwacht en ze stapte in Geldrop in voor het kleine stukje naar Eindhoven. Ze reist nooit alleen per trein. Ze ging vanuit dat het inchecken in de trein ging net zoals bij de bus. En heeft dus niet ingecheckt op perron. Ze heeft in Eindhoven wel uitgecheckt bij het poortje. De reis is al enige tijd geleden. Ik probeer iedere keer een vergeten uit en inchecken te regelen maar krijg steeds als melding dat ik nu nog geen vergeten in of uitcheck kan regelen met na flex. Moet ik iets activeren of is er iets anders aan de hand?
dat is ook wel dom… betere opvoeding? ;)
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: wo 17 aug 2022, 18:45 Op Rotterdam Centraal is er nu een VIP-poortje. Als je daar met je bankpas incheckt mag je 1e klas reizen voor de prijs van de 2e klas.

Afbeelding
Ligt nog net iets anders. Je moet bij die poortjes 1× inchecken en dan aan de andere kant weer uitchecken. Daarna kun je vanaf 29 augustus inchecken met je bankpas. Deze twee poortjes zijn dus puur om je bankpas te registreren en staan buiten de registratieperiode op de modus dat je niet kunt in- en uitchecken bij die twee poortjes.

Je mag je eigen bankpas ook activeren en daarop dan iemand zonder ov-chipkaart mee laten reizen, scheelt in tarief dan niet veel met de samenreiskorting (als je zelf al 1e klas hebt).en het kan dus ook met een bankpas op je mobiel via Apple/Google Pay
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Etienne »

Ik ben gisteren m'n OVchipkaart verloren op weg naar huid. Vanochtend direct gebeld met de klantenservice om die kaart te blokkeren en uiteraard een nieuwe aangevraagd.

Van de RET heb ik een service-abonnement gekregen om de tijd tot de nieuwe chipkaart te overbruggen. Bij de NS reis ik nu echter op saldo, terwijl ik wel een abonnement heb. Kan ik die kosten dan later op de een-of-andere manier nog terugkrijgen (dus de kosten die ik nu maak op het traject Rotterdam - Gouda op werkdagen)?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Hendrik »

RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door RobertT »

Afhankelijk van het abonnement dat je hebt,kun je via de balie bij NS of via klantenservice couponcodes aanvragen voor E-Tickets die je dan kan verzilveren online.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door cassie127 »

Achteraf declareren bij vergeten abonnement is overigens ook vaak mogelijk.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door trolly »

Gamma schreef: wo 17 aug 2022, 23:48
ZO6176 schreef: wo 17 aug 2022, 19:13 Mijn dochter ging laatst voor het eerst met de trein. Ze heeft ns-flex via mijn account. Maar het was onverwacht en ze stapte in Geldrop in voor het kleine stukje naar Eindhoven. Ze reist nooit alleen per trein. Ze ging vanuit dat het inchecken in de trein ging net zoals bij de bus. En heeft dus niet ingecheckt op perron. Ze heeft in Eindhoven wel uitgecheckt bij het poortje. De reis is al enige tijd geleden. Ik probeer iedere keer een vergeten uit en inchecken te regelen maar krijg steeds als melding dat ik nu nog geen vergeten in of uitcheck kan regelen met na flex. Moet ik iets activeren of is er iets anders aan de hand?
dat is ook wel dom… betere opvoeding? ;)
Voor een driejarige is het sowieso een opmerkelijke prestatie. Mocht ze achter in de twintig zijn dan ligt het weer anders.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ZO6176 »

Ze is 14. Dus geen 3 en ook niet achter in de 20. Bij welke categorie hoort ze dan? Dan zal ik het doorgeven.
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Joey »

Ik plaats 'm maar even hier. Blijkbaar heeft een paar dagen geleden iemand het voor elkaar gekregen om in- en uit te checken bij de fietsenstalling van station Enschede met een milieupas. NS geeft de fout toe en heeft hier geen oplossing voor totdat de vervangende chipkaart komt. Je hebt er niks aan, maar wel een grappige bug dankzij het systeem van de chip.

https://www.tubantia.nl/enschede/ns-gee ... &auth_rd=1
IIVQ
Berichten: 853
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door IIVQ »

Toen de OVC net geintroduceerd werd (in 2007) kwam Amsterdam met ondergrondse containers die je alleen met je milieupas kon openen, en het irritante was dat je alleen je toegewezen container mocht gebruiken (ook al stonden er 3 op een rij of moest je de andere kant op).
Gelukkig werkte élke OVC op élke container. Dit, en het feit dat er enorm veel naastplaatsingen waren, maakte dat het systeem snel weer afgeschaft is.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door gpvos »

Vandaag Ledn-Rtd gedaan en binnen 35 minuten weer ingecheckt voor Rtd-Asdz. Ondanks dat het een soort van retourreis is kostte het tweede deel maar e. 7,74 in plaats van e. 9,36 (alles met 40% korting). Toch prettig.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door April064 »

Morgen en zondag een tripje gepland, vandaag wilde ik dus 1e klas Weekend Vrij op mijn OV-chipkaart zetten, maar dat blijkt dus niet te gaan in combinatie met studenten OV. Kan niet op tijd een tweede kaart bestellen dus dan zaterdag maar een 2e klas dagkaart kopen en het tripje zondag verplaatsen.

Ik wist al een tijdje dat ik deze tripjes had dus ik had eigenlijk eerder moeten onderzoeken of Weekend vrij en studenten OV samen konden....
zij/haar/hen/hun
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten