OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door jjasloot »

De NS heeft een aanbieding op NS Flex Weekend Vrij, de eerste 12 maanden €6 korting per maand, oftewel 1ste klas reizen voor een 2de klas prijs. Je moet zelf even wisselen van Weekend Vrij naar Weekend Vrij.

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Aking »

Ik dank u!

Afbeelding
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door dennistd »

Aanbieding is volgens de mail die ik kreeg overigens nog geldig tot 1 oktober.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door reisthijs »

Volgens ns.nl gelukkig ook www.ns.nl/ns-abonnementen/weekend-vrij/
Goed om te weten, dat maakt het een stukje aantrekkelijker om weer weekend Vrij de nemen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door cassie127 »

Om er nog aan toe te voegen dat je korting geldig is tot en met 31 augustus 2021 als je je abonnement hebt afgesloten. Ook als je tussendoor je abonnement wijzigt of een maandje geen abonnement neemt op je Flex kaart.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door waldo79 »

reisthijs schreef: do 03 sep 2020, 14:03 Volgens ns.nl gelukkig ook www.ns.nl/ns-abonnementen/weekend-vrij/
Goed om te weten, dat maakt het een stukje aantrekkelijker om weer weekend Vrij de nemen.
Goed nieuws, want ik reisde vrijdag met een eenmalig retour wat in de daluren geldig was en ik belandde vlak voor 16 uur in een storing waarbij omrijden nodig was :x
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Jay20 »

Mooie deal goedkoper dan 2e klas met een regulier weekend vrij abbo. Ook maar meteen omgezet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Z2N »

Wat heeft dat met elkaar te maken? Als er sprake is van een verstoring mag je met een dalkaartje doorreizen in de spits.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door waldo79 »

Z2N schreef: do 03 sep 2020, 20:02 Wat heeft dat met elkaar te maken? Als er sprake is van een verstoring mag je met een dalkaartje doorreizen in de spits.
Tja, zo bijdehand was ik niet. Had er een andere vervoerder bij nodig. Better safe than sorry.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Z2N »

Dat hoef je als klant natuurlijk nooit te denken dunkt me: NS verkoopt je een extra aan voorwaarden gebonden kaartje, door een fout van NS kan je niet reizen naar de voorwaarden van NS, en dus zou je gewoon door moeten kunnen reizen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door waldo79 »

Jammer dan voor mij. Het door NS aanvankelijk gegeven advies leverde me 100 km omreizen op, dat heb ik in de wind geslagen: later kon Dv Zl ook via Wierden.

Maar ik was toch al van plan weer een abonnement te activeren.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door reisthijs »

Ik krijg net een mail van NS:
Nieuw: NS Flex Traject Vrij

Beste meneer reisthijs

Heel begrijpelijk dat je je Traject Vrij abonnement hebt opgezegd dit jaar en bent overgestapt op NS Flex Basis. Geleidelijk aan vinden steeds meer reizigers weer hun weg naar het station. We doen er alles aan om iedereen met een vertrouwd gevoel weer op reis te laten gaan.

In de afgelopen periode hebben wij het oude Traject Vrij abonnement aangepast, zodat het beter past bij deze tijd. Met het nieuwe NS Flex Traject Vrij reis je onbeperkt op een vast traject, en je kan het maandelijks pauzeren of wijzigen als je (tijdelijk) minder gaat reizen.
Veel is er overigens niet aan aangepast. De prijs per maand is gelijk aan wat ik tot een paar maanden terug maandelijks betaalde voor mijn jaarabonnement Traject Vrij.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Meltrain »

Sinds medio juni heb ik NS Flex (zonder abonnement). Een gevolg hiervan is dat ik op rekening reis, wat als voordeel heeft dat ik geen saldo meer op mijn OV-Chipkaart hoef te hebben. Ook verschijnen mijn reizen met stads- en streekvervoer nu met details in mijn reisoverzicht op NS.nl

Ik heb echter wel een nadeel ontdekt:
Op 8 september heb ik om 8:20 de ICd toeslag gekocht. In mijn reisoverzicht staat dat dan zo:
Afbeelding

Als ik er een PDF van maak om te declareren, staat er echter dit:
Afbeelding

Het bedrag van €2,60 staat dus niet op mijn declaratieoverzicht, waardoor ik het ook niet kan declareren bij mijn werkgever. :(
Hebben meer mensen dit al opgemerkt? En is er een oplossing voor?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door umbusko »

Ik zou het even navragen bij de NS Community; daar zitten mensen die verstand van dit soort dingen hebben. Het sluit aan op dit topic. Daar wordt alleen niet over het declaratieoverzicht gesproken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Dit probleem bestaat al een lange tijd bij Flex. Wat je kan doen is wachten op de factuur en op basis daarvan een declaratie maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door maarten83 »

Onlangs had ik ingecheckt in een connexxion bus met mijn regio maand abonnement maar bij controle gaf het apparaat van de controleur geen incheck aan. Enkel reisgegevens van een uitcheck bij ns van meer dan een jaar terug. En niet alle daarna gemaakte busreizen met abonnment. Mijn ov chipkaart gaf later wel degelijk een incheck weer. Gebeurd dit vaker?
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door diederickx »

Volgens mij horen check-in en check-out gewoon op de kaart zelf geregistreerd te worden ook al heb je een abonnement. Aangezien de transacties aan de boord/walzijde blijkbaar wel goed geregistreerd zijn, is mijn conclusie (met de natte vinger uiteraard) dat de kaart deels defect is in die zin dat hij wel gelezen kan worden maar niet bijgewerkt/geschreven. Het defect dateert dan van vlak na de laatste reis bij NS. Advies: Laat je kaart controleren bij een loket, of probeer saldo te laden en kijk of dat lukt, en/of vraag anders voor de zekerheid een nieuwe kaart aan.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door maarten83 »

Ik zet er maandelijks een abonnement op en dat geeft geen problemen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door diederickx »

Ik ging uit van een jaarabonnement. Maar zoals de feiten liggen, gaat mijn analyse niet op inderdaad.

Je zou bij een automaat die daartoe geschikt is, kunnen kijken of de laatste check-ins/check-outs zichtbaar zijn. Zo ja dan is er niets mis met je kaart en moet de controleur op opfriscursus. Zo nee ga dan alsnog naar een loket.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door maarten83 »

Waren gewoon zichtbaar vanmorgen. Gelijk na me uitcheck naar de automaat gegaan. Dus chipkaart lijkt gewoon te werken. Bedankt voor je advies.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ICE11 »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Interessante ontwikkeling wel, vooral in deze corona-tijd waarin steeds meer situaties ontstaan waarin een abonnement niet meer persé de meest voordelige optie is. In tegenstelling tot eerdere ideeën als kilometerbundels heeft deze oplossing het voordeel dat als je onverwacht meer reist het reizen niet opeens duurder wordt (omdat je buiten je bundel komt), maar dat je juist voordeel blijft opbouwen.
Dit systeem lijkt daarmee best wel veel minpunten van het chipkaartsysteem weg te nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Het kan alleen door te reizen op rekening. Ik ben benieuwd hoe je tussentijds inzicht houdt, komt er een Mijn Connexxion-site zoals NS dat heeft. Verder ben ik benieuwd of/hoe is opgelost dat het niet bij andere vervoerders/regio’s van Connexxion wordt aangesproken. NS is dat nog niet echt gelukt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

Nou lijkt het me dat dat bij een regionaal busproduct een relatief kleiner probleem is. De kans dat iemand een combi van een NS product en een busproduct heeft is groter dan dat iemand een busproduct van twee aangrenzende regio's heeft. Immers werkt dat nu ook al niet in veel gevallen.
En qua combi met een NS-product lijkt het me dat dit nieuwe product van Connexxion juist heel goed bij NS Flex past omdat het van hetzelfde principe uit gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door PHS »

Daniel schreef: di 12 jan 2021, 19:27 In tegenstelling tot eerdere ideeën als kilometerbundels heeft deze oplossing het voordeel dat als je onverwacht meer reist het reizen niet opeens duurder wordt (omdat je buiten je bundel komt), maar dat je juist voordeel blijft opbouwen.
Het nadeel is echter dat de prijs van je reis niet transparant is, en mensen vinden het belangrijk dat ze weten wat iets kost. Ik vrees dat heel wat mensen daar wel eens op kunnen gaan afknappen.

Beter lijkt mij het introduceren/uitbreiden van kortingsabonnementen, die voor de verandering óók geldig zijn in de spits.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten