Pagina 36 van 36

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 12:52
door reisthijs
Ik heb blijkbaar geen last van die technische storing want ik vond zojuist een brief van NS in mijn brievenbus met een vervangende OV-chipkaart! Netjes 6 weken voordat mijn oude kaart verloopt. :pos:

Dat voor een kaart die ik momenteel niet eens gebruik, er staat alleen NS Flex Basis op.

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 15:36
door VIRM
Volgens mij krijg je bij NS Flex Basis geen gratis vervangende chipkaart, toch?

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: wo 27 dec 2023, 08:47
door Durashift
Durashift schreef: za 11 nov 2023, 21:51
waldo79 schreef: di 31 okt 2023, 19:25 Maar er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de gebruiker om niet te nonchalant met de ov chipkaart om te gaan.
Tja.. men zegt op de homepage:
(..)Je oude kaart is geld waard
Na vijf jaar verloopt een OV-chipkaart. Het kan zijn dat er dan nog saldo op staat. Natuurlijk kun je dit terugkrijgen. Het is tenslotte jouw geld.(..)
Nu heeft mijn moeder in september onderstaand formulier ingevuld, tot twee keer toe zegt zij, omdat de chipkaart per 16 oktober verlopen zou.
Kennelijk heeft zij iets niet goed gedaan.. want tot op heden nog geen geld ontvangen.
(..)
Goed, nieuwe poging want OV-chipkaart had mijn moeder een herinneringsmail gestuurd dat de kaart verlopen was maar er nog wel € 22,48 op staat.

Mijn moeder heeft de hulplijn van Translink gebeld en met een mevrouw gesproken. Het rare is dat die mevrouw, in het saldo teruggave systeem, het rekeningnummer van mijn moeder niet in het invoerveld 'geklopt' kreeg. De software accepteerde het nummer niet terwijl dat wél goed opgegeven was.

De medewerkster kon dit controleren doordat mijn moeder van automatisch opwaarderen gebruik maakte en het rekeningnummer daarvoor zichtbaar was voor de medewerkster.

Wat gaat er nu mis en wát is er nu nog te doen om saldo terug te vragen?

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: wo 27 dec 2023, 09:26
door IIVQ
Een mail sturen naar Translink met je bovenstaande relaas, en elke 2 weken een herinnering sturen.

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: vr 29 dec 2023, 10:00
door Meltrain
Als je nu via het formulier Geld terug bij Vertraging wilt aanvragen, dan hoef je de tweede keer niet meer opnieuw het nummer van je OV-chipkaart in te voeren als je HSL-toeslag hebt betaald. :D De site vraagt nu zelf of de toeslag op de kaart met hetzelfde nummer stond.
Helaas heb ik ook iets te zeuren, want dat formulier herkent stationsafkortingen niet meer, maar dat is slechts een klein probleem.

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: ma 08 jan 2024, 19:33
door Suus
Toen ik incheckte bij de metro vanavond kreeg ik een pushbericht van de bank van een betaling aan OVpay. Raar. Transactiecode ingevoerd op de website, gaat om een metrorit van 31 december. Vreemd, want ik heb op 31 december ook een afschrijving voor hetzelfde bedrag, waarvan het tijdstip past bij het uitchecken in de transactie van vandaag. Dus ik de transactiecode en de afschrijving van 31 december ingevoerd bij OVpay, krijg ik een foutmelding dat de transactie niet bestaat. Maar het geld is wel afschreven :s

Op de website een contactformulier gezocht, nergens te vinden. Dus dan maar bellen. Die probeerden mij naar het reactieformulier op de website te sturen, wat dus niet bestaat. Niet in Safari en niet in Edge. Toen is het contactformulier maar telefonisch voor mij ingevuld, maar de reactietermijn werd vervolgens aangekondigd als ZES WEKEN :shock:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: di 09 jan 2024, 07:34
door huibf
Is er alleen bij Hermes een chipkaart storing. Transdev breed of is het landelijk bij de bussen

Maandag 8-1 en iig dinsdag 9-1 in de ochtend.

Of zou het eindelijk eens een geste zijn van de uitermate slechte dienstregelingen.

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: di 09 jan 2024, 07:56
door Milco
Betreft een storing bij Transdev. Heeft niets te maken met slechte dienstregelingen….

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: di 09 jan 2024, 08:11
door huibf
Dat zeg ik ook niet.
Tegenover een ondermaatse dienstregeling hoort toch enige compensatie. En dan bedoel ik noet het inhouden van DRU door de provincie.
De reiziger mag vest gecompenseerd worden. Iets wat ze nu dus ongewild (?) doen.

Als deze storing net zo lang duurt als het in orde krijgen vd reisinfo bij de laatste aanpassing in de ZOBconcessie in oktober hebben we een paar weken te gaan.

Ik zag idd bij Arriva net de 'groene' lampjes op de CiCo.

Stel dat dit probleem zich nog wat dagen gaat voordoen, wat is het backup senario?
- werk neerleggen. Boete is goedkoper dan rijden?
- invoering ritkaartjes? Tegen welke prijs ?
- ...
- ...

Re: OVer je OV-Chipkaart

Geplaatst: di 09 jan 2024, 10:07
door RnBn
Blijkbaar is het al twee dagen op rij niet gelukt om een bepaalde dataset correct in te laden, op dit moment hebben wij als chauffeurs de instructie gekregen iedereen gratis mee te nemen (standaard protocol). "Er wordt op dit moment aan een oplossing gewerkt" is wat wij te horen krijgen. Een paar jaar terug heeft het ook een aantal dagen geduurd toen er een Transdev brede validator storing was.