OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

Zou je vanuit Raalte niet beter de bus naar Hoogeveen te nemen. Oh; ruim 2 uur reizen in de bus dus of Zwolle/Meppel of Dalfsen/Balkbrug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

RET maakte er ook weer een mooie boel van net bij metrostation Alexander, de borden met vertrektijden waren uitgeschakeld, en op de mededelingenregel stond iets als "Let op: alle metro's vertrekken van perron 1" en "Door een eerdere verstoring rijden de lijnen A en B met vertraging". Kortom is de storing nou voorbij of nog altijd gaande? De OVinfo app toonde ook beide meldingen maar had wel vertrektijden, echter wat betreft vertrekspoor bied OVinfo ook geen informatie want de RET geeft dat geloof ik pas door zodra het voertuig de perronsectie binnenrijdt. Kortom, lekker verwarrend allemaal, er bleven dan ook reizigers bij de poortjes hangen die niet wisten hoe en wat. Een slechtziende man heb ik maar verteld dat er volgens de borden vanaf het andere perron vertrokken zou worden want er werd ook niets omgeroepen op dat moment.

Achteraf leek het erop dat men simpelweg vergeten was de melding over het via een ander spoor rijden weg te halen want men reed gewoon via beide sporen, zij het met de nodige vertraging. Na lange tijd wachten kwam er dus ook gewoon een metro op spoor 2 aan, zover ik kon zien had iedereen nog op tijd te horen gekregen dat de borden verkeerde informatie aangaven. Overigens moet je ook maar net weten welk van de twee sporen spoor 1 is want dat staat ook slechts in het klein aangegeven.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SLToilet »

Heel typisch vanmorgen op Tbr in de 6600: de trein leidt ons, volgens de FLIRT-panelen, vandaag naar 8:05 *O*

Ben ik toch benieuwd waar 8:05 ligt -o-
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Wegens allerlei werkzaamheden is des4000 dit weekend o.a. opgeknipt in een deel Alkmaar - Amsterdam Centraal en Amsterdam Centraal - Woerden.
De [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 12:54 kwam netjes ongeveer 10 minuten voor vertrektijd binnenrijden op Amsterdam Centraal, waar hij weer zou keren om terug te gaan naar Alkmaar. De automatische omroep gaf aan dat dit de Sprinter naar Gouda, Woerden, Breukelen, Amsterdam Centraal en Uitgeest was, en de schermen gaven ook incorrecte informatie weer. Het ouder stel aan de overkant van het gangpad (die niet vaak met de trein reisden) heb ik maar aangegeven dat deze trein toch ech tnaar Alkmaar ging. Vlak voor Sloterdijk waren we bij Rotterdam Noord, en station Zaandam werd magischerwijs omgetoverd naar Rotterdam Alexander. Volgens mij hoord eik even later, na het uitstappen in Zaandam, dat de omroep topografisch gezien ietwat was aangepast, maar dat weet ik even nie tzeker.

Met werkzaamheden en dagjesmensen had een handmatige omroep geen kwaad gekund.
Beul van de blindegeleidelijn
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

De HC kan gewoon de alternatieve eindbestemming selecteren als het niet automagisch gebeurd bij SLT. Bij SGM is er eveneens ritverkorting mogelijk. Bij beide types kan zelfs per stel een verschillende eindbestemming ingevoerd worden voor het geval dat er gesplitst wordt.
De andere kant op is lastiger, omdat het daadwerkelijke eindstation verder ligt dan normaal. Bij SLT zou de nieuwe eindbestemming automatisch moeten verschijnen na enige minuten (actuele reisinfo wordt dan gedownload) en bij SGM kan je handmatig een willekeurige bestemming invoeren, maar dan wordt de automatische omroep niet afgespeeld en moet er even handmatig omgeroepen worden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

De HC op de 1121 vanochtend gaf aan dat je in Eindhoven over kon stappen op de "Slowtrain" naar Helmond en Deurne. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op Amsterdam Centraal riep men vanmiddag een alternatief voor een uitgevallen IC-direct om, waarbij het toch vooral opviel dat de Nederlandstalige omroep het over een trein vertrekkend van spoor 4 had, terwijl de Engelstalige variant het wel over het juiste spoor 14 had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Bommelding op station Breda, dus er rijdt geen enkele trein meer van/naar het station. Reizigers naar Roosendaal worden omgestuurd via Antwerpen Centraal. :shock: Die kunnen toch gewoon via Dordrecht?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Van Bommelding naar boemelding is toch veel leuker? En bovendien meer waar voor je geld :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

@Chyrsa: Waar zie jij dat staan dan? Er is wel iemand bij de reisinformatie vergeten dat de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] tegenwoordig niet meer de Sprinter naar Breda is, bij de verstoring zie ik namelijk wel deze staan...

Van en naar Breda rijden er geen treinen door inzet van de politie.
Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Treinmaatregelen
Intercity direct 900 Amsterdam C. - Schiphol Airport - Rotterdam C. - Breda rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Breda
Intercity 3600 Zwolle - Deventer - Nijmegen - Roosendaal rijdt niet tussen Roosendaal en Tilburg
Sprinter 5000 Den Haag C. - Rotterdam C. - Dordrecht rijdt niet tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal


...echter staat er dan weer geen beperking voor de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Er staat voor die [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] opgeheven tussen Rotterdam en Den Haag... zou het... dat de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] opgeheven is om spoor 8 in Rotterdam vrij te maken zodat de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] hier kan keren? Ja, ik weet dat het waarschijnlijk nergens op slaat, maar met die steeds belachelijk wordende normen zou het mij niets meer verbazen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Waarom moet die [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] dan in Rotterdam Centraal keren, dat kan je toch ook op Rotterdam Stadion doen? En het blijft natuurlijk apart dat kennelijk de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] gewoon door het ontruimde station heen mag rijden, gezien er daarvoor geen maatregel staat (net als voor de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Zoals ik zeg, het slaat nergens op, maar het valt wel op in de actuele vertrektijden dat precies op de momenten dat er een [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] richting Den Haag uitvalt in Rotterdam, er een (30)1100 gewijzigd is naar spoor 8. En gezien er pas treinen in Den Bosch uitvielen door een aanrijding bij Barendrecht....
-o-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Het beste wissel is geen wissel! *O* (toch? )
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Daniel schreef:@Chyrsa: Waar zie jij dat staan dan?
OVinfo app.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Huh, daar zie ik exact dezelfde melding als op Rijden de Treinen staan.

Inmiddels is de melding wel aangepast en staat er vermeld dat er stopbussen tussen Lage Zwaluwe en Gilze-Rijen rijden ter vervanging van een treinserie die volgens de treinmaatregelen niet opgeheven zou zijn :lol:
De bizarriteiten zijn inmiddels ook uitgebreid: inmiddels staat er in OVinfo ook bij dat de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] niet rijdt als gevolg van de storing in Breda, in een andere maatregel staat echter juist weer dat de 1000 niet rijdt door een defecte trein op Schiphol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door verfmeer »

Daniel schreef: En het blijft natuurlijk apart dat kennelijk de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] gewoon door het ontruimde station heen mag rijden, gezien er daarvoor geen maatregel staat (net als voor de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]).
Voor de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] snap ik het wel. Die zou je gewoon bij Zevenbergschenhoek op de HSL kunnen laten blijven om dan wat langer op Noorderkempen stil te staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat kan wel ja, maar dan zou je bij de treinmaatregelen toch minstens een regel "Serie [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] stopt niet in Breda" verwachten?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Die treinmaatregel was duidelijk onvolledig, dat zie je wel eens vaker. Dat uitvallen van de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] heb ik al wel meer gezien bij storingen ergens tussen Breda en Zevenbergschenhoek, kennelijk is de keuze gemaakt om niet de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] meer te slachtofferen dan maar de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie]. Volgens mij moet je de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] prima beide kunnen rijden trouwens, door het spoorgebruik van spoor 6 en 7 om te draaien kun je die [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] prima keren op 7. Misschien is er dan toch wat anders aan de hand dan de planningsnormen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Huh, daar zie ik exact dezelfde melding als op Rijden de Treinen staan.
Misschien gebruikt OVinfo de stationsberichten, daar heb je de (automatisch) gegenereerde omreisadviezen die je ook in de omroep hoort. RdT pakt alleen landelijke berichten.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Iemand bij de NS dacht van, laat ik maar alle trajecten in de buurt selecteren voor deze verstoring?
Den Haag-Rotterdam; Den Haag-Rotterdam; Amsterdam-Haarlem-Dordrecht; Leiden-Rotterdam; Den Haag-Rotterdam-Breda (HSL); Den Haag-Rotterdam-Eindhoven (HSL); Den Haag-Rotterdam-Dordrecht; Den Haag-Rotterdam-Brussel (HSL)
laatste update: vrijdag 18 mei 2018, 19.12 uur

Tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal rijden er minder Intercity's door te grote vertraging.
Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik zat mij net ook te verwonderen over deze onzin. Door een te groot opgelopen vertraging ook. Wat is er in vredesnaam aan de hand?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Enige wat ik zo snel kan zien is dat er sinds 14:30 een stam te weinig in de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] rijdt waardoor de treinen 1155, 1158 en 1171 uitvielen, door het opheffen van de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] tussen Rotterdam en Den Haag is die 1171 nu alsnog gaan rijden vanaf Rotterdam naar Eindhoven met het materieel afkomstig uit de vroegtijdig kerende 1162. Ik noem dat echter geen "grote vertraging" maar "beperkingen in de materieelinzet".

Update: er is nog een tweede stam uitgevallen, stem 16501 heeft het na trein 1163 laten afweten, dus nog 6 stammen in dienst nu, die rijden tussen Rotterdam en Eindhoven.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Door een seinstoring reed de sprinter tussen Utrecht en Uitgeest niet. In het omroepbericht op Utrecht Centraal werd alleen een reisadvies naar Uitgeest gegeven, dat lijkt me nou de minst zinnige. Een reisadvies naar Maarssen, Breukelen of Abcoude lijkt me logischer.

Overigens wel positief dat er weer adviezen worden gegeven via de omroep, ik dacht dat dat niet meer gebeurde?
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Was het de automatische omroep die een advies gaf? Die doet dat namelijk al een tijdje, en inderdaad lang niet altijd even logisch, en niet al te vloeiend. Zoiets als: "Beste reizigers. Dit is een bericht voor reizigers tussen Rotterdam en Breda en tussen Rotterdam en Dordrecht. Door een seinstoring rijden er geen treinen tussen Rotterdam en Breda en rijden er geen treinen tussen Rotterdam en Dordrecht. Reizigers naar Eindhoven kunnen ook reizen via Utrecht. Reizigers naar 's-Hertogenbosch kunnen ook reizen via Utrecht. Reizigers naar Nijmegen kunnen ook reizen via Utrecht en Arnhem. Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten