OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Nee, want ook de overige kerende treinen zitten in de weg. Van spoor 7 richting Arnhem/'s-Hertogenbosch of van spoor 15 die kant op zit ook de kerende trein in de weg. Zolang je de 10 treinen per uur (excl ICE) aan die kant wil rijden heb je dus altijd een probleem.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Komend weekend wordt de Pimpel ([serie=Internationale trein|2020|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] en [serie=Internationale trein|2020|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal240[/serie]) omgeleid via Zwolle en de Hanzelijn. Vorige keren als dit gebeurde kregen diverse treinseries rondom Almere eens in de twee uur iets andere tijden, wat logisch is. Zo bleef de [serie=Sprinter|2020|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] richting Amsterdam bijvoorbeeld zes minuten in Almere Centrum staan in plaats van twee, zodat de Pimpel kon inhalen. Daarna reed de sprinter enkele minuten later dan het reguliere patroon door naar Amsterdam.

Komend weekend is blijkbaar voor een andere tactiek gekozen: ook dan vertrekt de [serie=Sprinter|2020|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] richting Amsterdam vier minuten later uit Almere Centrum, maar nu wordt dan direct naar Weesp gereden, zonder te stoppen in Almere Muziekwijk en Poort. Dit wordt, behalve in de reisplanner, nergens vermeld: niet in het werkzaamhedenoverzicht op www.ns.nl, maar ik vraag mij af of de reizigers dat gaan merken voordat ze hun trein instappen of voordat ze bij Muziekwijk of Poort aankomen... Als de ICE wordt omgeleid staat er wel vaak een bericht op www.ns.nl dat de intercity niet altijd kan stoppen te Horst-Sevenum, dus ik vraag mij nu af waarom dit niet is gedaan met de omgeleide Pimpel via Almere. :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Ook de [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie] stopt hierdoor in die richting niet in Almb.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Hm, dat was mij dan weer niet opgevallen... Maar goed, ook dat wordt nergens vermeld als je niet je reis plant...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rvcnl »

diederickx schreef:
huibf schreef:Naar aanleiding van een eerdere post over vertrekstaten van connexxion. Weet iemand of CXX een vertrekstaat heeft met 5 kolommen? Zaterdag afwijkende dienst?
Uit mijn hoofd (dat notoir onbetrouwbaar is) zou ik zeggen dat die 5 kolommen er een of twee jaar geleden in Amstelland nog wel waren, inderdaad voor een afwijkende zomerdienst op zaterdag. Ik zie ze hier nu niet meer.
Breng komt in Nijmegen zelfs tot 6 kolommen, in ieder geval op lijn 5.
3 ma-vr, normale dienst, vakantiedienst en zomervakantiedienst.
2 za, normale zaterdag en zaterdag zomervakantie
en 1 op zondag.

Lijn 2 en 8 komen tot 5 kolommen.
Die hebben geen gewone vakantie diensten, alleen een afwijkende zomerdienst zowel op werkdagen als zaterdag.
huibf
Donateur
Berichten: 4108
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door huibf »

Heb je toevallig een fotootje?
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rvcnl »

Niet zo bij de hand, maar ik kom deze week nog wel op lijn 5. Gaat nog wel goed komen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Niet echt een misser, maar wel leuk om te zien: in Blankenberge komt normaal maar één trein per uur (los van spitstoevoegingen). Hierdoor staan de treinen van uren later al op de schermen met vertrekkende treinen.

Vandaag was het zondag in België en dus reden er verschillende toeristentreinen (de ICT). Rond 11:00 stond het station van Blankenberge vol en de toeristentreinen de 's middags terug gingen rijden (vanaf 16:50) stonden op het scherm aangekondigd met "aan perron".
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Gebruiken ze daar ook nog altijd die vaste borden bij de toegang van het perron? Met vaste tekst IC Genk en zo. Dat was 3 jaar geleden wel nog zo.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Die heb ik niet gezien. Het kan zijn dat ik er niet op gelet heb.
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Ik vond ze behoorlijk opvallen destijds.

Afbeelding
Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Wauw...... :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rvcnl »

huibf schreef:Heb je toevallig een fotootje?
Zoals beloofd:
L5 Beuningen Aalsterveld met 6 kolommen:
Afbeelding
https://www.flickr.com/photos/rvcnl/501 ... ted-public

En l2 op de Maartenskliniek met 5 kolommen:
Afbeelding
https://www.flickr.com/photos/rvcnl/501 ... ted-public

Ben niet zeker of ik de img tags goed heb staan zo, voor de zekerheid ook gewone link er onder naar de zelfde foto.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ZO6176 »

Maar bij lijn 5 staat onder nog een vertrektijden tabel. Waar is die dan voor? Overigens begint de bus in Nijmegen wel vroeg.
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JothamvW »

De vakantiedienstregeling in Dienstregeling 2019; blijkbaar is die 1 minuut gewijzigd.

In Arnhem zijn er anders ook genoeg buslijnen die hun eerste rit heel vroeg hebben trouwens.
Laatst gewijzigd door JothamvW op do 23 jul 2020, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Die onderste lijkt wel een oude vakantiediensttabel die is blijven hangen, de dienstregeling in die tabel komt in het geheel niet overeen met enige periode erboven (maar de vakantie-frequentie wel).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rvcnl »

Als ik het goed zie staat daar dec 2018 boven, dan is dat nog een oude tabel die niet verwijderd is.
Voor de vertrekstaten met deze 6 kolommen werden er vaak twee opgehangen.
Een voor de normale dienstregeling en een met de afwijkende dienstregeling. Lees vakantiedienst.
Waarschijnlijk is de nieuwe dienstregeling over de oude opgehangen en zit de normale vertrekstaat die bij de oude afwijkende hoort nog onder de nieuwe.
huibf
Donateur
Berichten: 4108
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door huibf »

rvcnl schreef:
huibf schreef:Heb je toevallig een fotootje?
Zoals beloofd:
L5 Beuningen Aalsterveld met 6 kolommen:
Afbeelding
https://www.flickr.com/photos/rvcnl/501 ... ted-public

En l2 op de Maartenskliniek met 5 kolommen:
Afbeelding
https://www.flickr.com/photos/rvcnl/501 ... ted-public

Ben niet zeker of ik de img tags goed heb staan zo, voor de zekerheid ook gewone link er onder naar de zelfde foto.
Mag ik ze gebruiken in een advies ? Of heeft iemand een afbeelding recht van voren ?
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rvcnl »

Weet niet zeker wat je met advies bedoeld? Maar het zijn eigen foto's en zolang ze niet commercieel gebruikt worden lijkt het me geen probleem.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Breng maakt er ook een potje van. Ik zag op de halte Vijverhof in Nijmegen de nieuwe lijnennetkaart hangen. Volgens deze kaart rijdt lijn 2 via het Hertogplein (dit klopt ook), maar lijn 8 via de Nassausingel. Volgens de dienstregeling rijden beide bussen via het Hertogplein. Op de kaart die via de site te vinden is rijdt lijn 8 wel via het Hertogplein, maar lijn 2 rijdt hier via het Valkhof en het Hunnerpark.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tom024 »

De (nieuwe?) haltevertrekstaten van Breng vind ik wel een hele vooruitgang, een stuk overzichtelijker dan vroeger. Nu nog iets doen aan onnodige voetnoten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

De SB58 (nog altijd weergegeven als 58) staat erop met bestemming Nijmegen CS en dan bij de doordeweekse ritten de voetnoot "Afwijkende bestemming Nijmegen HAN". Maar alle haltes na het station, net wat het interessant maakt, staan er dus niet op. :') Doe dat dan andersom...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanwege de werkzaamheden bij Amersfoort-aansluiting rijdt de [serie=Sprinter|2020|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] tussen Utrecht en Amersfoort ca. 10 minuten verschoven en maakt vervolgens een lange stop op Amersfoort Schothorst om door de IC ingehaald te worden.
Iets minder handig alleen dat de trein op station Amersfoort staat aangekondigd als Sprinter naar Amersfoort Schothorst en reizigers er middels een klapbord op het perron en omroepberichten op worden geattendeerd dat de trein gewoon door naar Zwolle rijdt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Dan wordt er in ieder geval in amf iets aan gedaan om een stupiditeit teniet te doen en de reiziger te informeren.
In Ut werd woensdagmiddag gewoon omgeroepen dat de sprinter naar Amersfoort Schothorst vertrok voor spoor 4 (?). Zonder vermelding dat ie doorreed naar Zwolle.....
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

De automatische omroep in 5158 vanuit Dordrecht bleef volhouden dat we tot Rotterdam Centraal zouden rijden, zelfs toen we al aan het perron stonden. Pas bij Schiedam wist ze dat we door zouden rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten