OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Rond Wesel is er al veel gekapt ja. Overigens is men in Emmerich bezig met het vernieuwen van het station, de perronkap op spoor 3/4 is daar al volledig verdwenen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Oh ja, die bruggen tussen Sterkrade en Hbf waar ze al 5 jaar mee bezig zijn :') Ik blijf me toch elke keer weer verbazen over die traagheid..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Er zijn ook een aantal nieuwe viaducten gebouwd over de spoorlijn met ruimte voor een derde spoor, bijvoorbeeld hier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ICE105 »

Suus schreef: vr 25 jun 2021, 22:24 Er wordt dit weekend (vandaag t/m zondag) via Venlo gereden, komt de trein dan überhaupt nog op Köln Hbf eigenlijk?
Nee. Als je in Den Bosch instapt kan je er pas in Bonn weer uit.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Wel leuk die NS Perronwijzer-app: ik gebruik hem incidenteel. Vanmiddag rond 17:25 gaf hij op spoor 7 van Utrecht Centraal de vertraagde ICE aan (die volgens de omroep kort daarvoor toch echt van spoor 5 zou vertrekken), terwijl de 800 gewoon zoals gepland werd voorgeschoteld.
Beul van de blindegeleidelijn
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

Het lijkt wel of steeds vaker de machinisten vergeten de koers aan te passen. Ik ben in Weesp op de sprinter van 11:59 naar Vathorst gestapt, maar de trein staat nog op bestemming Hoofddorp. Ik zie steeds vaker dat sprinters rond Weesp nog de oude bestemming op de borden hebben staan....
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

Had altijd verwacht dat dat automatisch gaat. En anders ziet de HC het toch als hij in de trein is (en er bijv geen omroep is geweest, of juist de verkeerde)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Bij SLT gaat het volgens mij nog niet automatisch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

In de tijd van de koersrollen konden conducteurs/machinisten/chauffeurs zien waar ze mee bezig zijn en een onverhoopt verkeerde bestemming onverwijld vervangen door de juiste. Tegenwoordig vertrouwen ze blind op het algoritme en even langs het materieel lopen om te kijken of alles spic en span is staat niet meer in de taakomschrijving en hoeft dus niet te gebeuren :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

Gelukkig hebben de treinen gewoon schermpjes en vaak ook een automatische omroep
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

En hangt er op het perron vaK ook nog iets wat laat zien waar de trein naartoe gaat (al is het maar een statisch bord)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
verfmeer
Berichten: 776
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door verfmeer »

Op de digitale pixelborden bij de ingang van de stations staat "Amsterdam-Enkhuizen: tot 18:30 werkzaamheden elders". Dat is wel heel summier.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

De conducteur van de 2859, die voor het geval uit een losse ICM-3 bestond, riep bij nadering van Rotterdam Alexander om dat het volgende station 'Rotterdam Lombardijen' zou zijn :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

https://assets.htm.production.redkiwi.i ... 148-HR.pdf

Ondersteboven reisinformatie in het echt komt wel vaker voor, maar de HTM heeft ook de online folder half ondersteboven op de website gezet :lol:
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

De 2643 vertrok vanmiddag vanwege late binnenkomst met +4 uit Amsterdam Centraal, en de machinist deed zijn best de vertraging er uit te rijden. Vlak voor aankomst in Almere Centrum riep de HC alleen de overstap op de Sprinter naar Almere Oostvaarders om. Gelukkig kwam ik er zelf al snel achter dat de crossplatform-overstap op de 1843 mogelijk was, maar was wel fijn geweest als dat werd omgeroepen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Bemined schreef: zo 11 jul 2021, 21:08 https://assets.htm.production.redkiwi.i ... 148-HR.pdf

Ondersteboven reisinformatie in het echt komt wel vaker voor, maar de HTM heeft ook de online folder half ondersteboven op de website gezet :lol:
Dat is consistent ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef: vr 16 jul 2021, 15:52 De 2643 vertrok vanmiddag vanwege late binnenkomst met +4 uit Amsterdam Centraal, en de machinist deed zijn best de vertraging er uit te rijden. Vlak voor aankomst in Almere Centrum riep de HC alleen de overstap op de Sprinter naar Almere Oostvaarders om. Gelukkig kwam ik er zelf al snel achter dat de crossplatform-overstap op de 1843 mogelijk was, maar was wel fijn geweest als dat werd omgeroepen.
Zou lullig zijn als ie het omroept en het alsnog een achterlichtaansluiting wordt...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Die 1843 zat achter de 2643, dat zou toch bekend moeten (of kunnen) zijn. Dan is de aansluiting dus altijd te halen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Is er met het nieuwe automatische omroepsysteem dat nu langzaamaan uitgerold wordt eigenlijk ook iets gedaan aan die soms wat onzinnige automatische omreisadviezen?

Hoorde vanavond op Utrecht Centraal nog 'n pareltje bij de wegens wateroverlast tot Weert ingekorte IC naar Maastricht: eerst "Reizigers naar Maastricht kunnen ook reizen via Venlo en Roermond" gevolgd door het advies om naar Roermond via Venlo te reizen. Tja, alsof dat nog niet uit het eerste advies bleek :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Wubbo schreef: vr 16 jul 2021, 20:39 Die 1843 zat achter de 2643, dat zou toch bekend moeten (of kunnen) zijn. Dan is de aansluiting dus altijd te halen.
Dat dus. Als reiziger kun je niet altijd zien welke van de twee IC's als eerste de Flevolijn op wordt gestuurd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik zit nu in een FLIRT waarvan de OBIS een nieuw kunstje lijkt te kunnen: er wordt over een actuele verstoring een informatiescherm vertoond in een opmaak die nog niet eerder heb gezien.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb het met zekerheid een paar maanden terug al eens gezien, en volgens mij was het er vorige zomer ook al.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Zaterdagavond riep de HC van de 769 vlak voor het binnenrijden van Schiphol in zowel Nederlands als Engels om dat er kon worden overgestapt op de ICD naar Amsterdam Centraal, en dat daarvoor wel een toeslag nodig was.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Schiphol Airport met vliegtuigje, dat had ik nog niet eerder op TBPs gezien...
Afbeelding
IMG_20210730_124922546 by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Vroeger - toen Schiphol Airport nog Schiphol heette - stond er toch ook een vliegtuigje achter de naam van de luchthaven?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten