OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Stuur een berichtje naar de NS, wellicht dat er e.e.a. niet goed is ingeladen.
Hadden we laatst ook hiero in Brabant met ritten van ik meen de 6600.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef: do 16 sep 2021, 21:17 Waarom kan ik in de NS-reisplanner geen reis plannen van Bilthoven naar Utrecht Maliebaan, maar wel van Den Dolder naar Utrecht Maliebaan?
Op welke dag? Bij mij doet 'ie het gewoon: https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertre ... 9-17T14:00

Edit: deed, want nu doet hij het niet meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Hainje schreef: do 16 sep 2021, 21:20 Stuur een berichtje naar de NS, wellicht dat er e.e.a. niet goed is ingeladen.
Hadden we laatst ook hiero in Brabant met ritten van ik meen de 6600.
Dat lijkt me hier niet het probleem, want die trein vanuit Den Dolder stopt keurig in Bilthoven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik vond het ook wel apart dat ik dus in eerste instantie wel een reisadvies voor Bilthoven - Utrecht Maliebaan uit de planner kreeg, maar nu ook de melding dat 'ie geen advies kan vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Dit is niet specifiek voor Bilthoven, want Utrecht Overvecht deelt in de ellende.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de ritten van gisteren die nog uit de reisplanner komen tussen Utrecht en Maliebaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De SLT-IC naar Rotterdam stond net met "Rotterdam Centraal via Breukelen" op de displays op Utrecht Centraal. Dat wordt knap lastig vanaf spoor 20 :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Die had ik laatst ook! Met volgens de beeldschermen aan boord als eerstvolgende stop Krommenie-Assendelft :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Ik zag vorige week een SNG in de tuin van Haarlem staan met Berlin Ostbahnhof als bestemming *O*
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Dan neem ik wel mijn eigen stoel mee :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In de 241 beklaagde de HC zich via de omroep dat het een trein was en geen vliegtuig en dientengevolge ook over meerdere deuren beschikte. Direct gevolgd door de melding dat het niet ging werken als iedereen voorin ging zitten.

Geen woord echter over de volstrekte chaos op Amsterdam Centraal die z'n werkgever veroorzaakte door het ontbreken van een omroepbericht over het in omgekeerde rijtuigvolgorde rijden van de trein. Op het scherm met treinsamenstellingen stond 'ie ook doodleuk met de normale rijtuigvolgorde.
De verwarring werd daar eerder ook alleen maar groter doordat de Sprinter naar Zwolle die op 10b stond opeens ook op 10a op de borden verscheen en daar ook op bleef staan toen de IC Berlijn al binnengekomen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Afgelopen vrijdagavond gaf de app op Utrecht Centraal aan dat mijn 579 in Amersfoort zou worden gesplitst. Dat gebeurde uiteindelijk niet. Misschien wat materieelomloop door de war door de aanrijding tussen Rotterdam en Gouda?
Beul van de blindegeleidelijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Een rechtstreekse verbinding van Maastricht naar Groningen :lol:
Afbeelding
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Momenteel een storing Arnhem-Duisburg-Düsseldorf. Volgens de app: "Tussen Arnhem Centraal en Emmerich rijden er geen Sprinters door spoorproblemen in het buitenland."

Je kan het inderdaad een "spoorprobleem in het buitenland" noemen dat Duitsland geen 1500V= op de bovenleiding wil gooien waardoor er geen Sprinters naartoe kunnen :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Op Rotterdam Blaak roept Karin om dat er geen treinen rijden tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal. Waar is het zinnetje “via de hogesnelheidslijn” gebleven dat Tuffy hiervoor had?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Mikos schreef: vr 10 sep 2021, 12:24 Dit is een eerste probeersel; men is aan het testen wat er mogelijk is en achter de schermen bezig het mooier/correcter te maken. Binnenkort in uw theater!
Ah inderdaad: ik zie nu in Amersfoort Centraal borden met "Niet instappen: deze trein is buiten dienst / Do not board: this train is out of service" erop.
Dat staat al een stuk beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Die viel mij ook op inderdaad.
Op zich zou "Niet Instappen" ook in het rood niet misstaan, en dan in het blauw eronder de aanvulling...
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Dat was inderdaad een van de voorstellen die ook voorbij kwam, maar daarvoor moet de hele layout van het bord omgegooid worden en dat is nu voor een 'snelle wijziging' niet zo eenvoudig te doen (blijkbaar kan je niet een deel van de tekst een andere kleur geven).
Ik hoop dat zulke dingen met het nieuwe reisinformatiesysteem eenvoudiger te realiseren zijn, maar daarvoor moet gewacht worden op de volledige landelijke uitrol (anders krijg je een heel inconsistent beeld).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Deze had ik ook nog niet gezien, maar de reden waarom mis ik wel.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Casper »

Dat de 2800 met sprintermateriaal rijdt lijkt ondertussen wel een beetje ingeburgerd, maar toen de automatische omroep van de 2850 op Ut aankondigde dat dit de sprinter naar Koog aan de Zaan, Zaandijk Zaanse Schans en Rotterdam Centraal was zaaide dat toch wel enige verwarring :')
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

"Het volgende station is Krommenie-Assendelft" bij het passeren van Terwijde doet ook lekker veel reizigers opschrikken :mrgreen:
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Het stomme is dat die systemen van SLT zo idioot werken. De 2800 serie is niet bekend als standaard treinnummer in de reisinfosystemen, dus men moet een ander treinnummer invoeren, waarna - theoretisch! - de juiste informatie opgehaald wordt via het 'internet'. Helaas werkt het de ene rit wel en de volgende rit dan weer helemaal niet, en er valt geen touw aan vast te knopen wanneer het nu wel werkt en wanneer het niet werkt.
In theorie zou de HC moeten zien dat de verkeerde reisinfo erin staat, maar de meesten zijn vervolgens niet zo technisch dat ze ook weten dat ze de onjuiste ritgegevens gewoon weer eruit kunnen halen door als treinnummer '0000' in te voeren, waarna de omroep en de borden weer gewoon blanco gaan tonen. Gevolg is dus dat de trein gewoon vrolijk zijn wielomwentelingen gaat tellen en dan Krommenie-Assendelft om gaat roepen, omdat de juiste afstand vanaf 'Uitgeest' is afgelegd.
Vanaf Rotterdam werkt het vreemd genoeg overigens in mijn ervaring bijna altijd goed (tenzij de trein geen walverbinding heeft door een storing), maar de andere kant op gaat het heel erg vaak mis helaas.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Er liep toch een project om OBIS ook bij SLT in te bouwen, nu de garantietermijn van de fabrikant op het originele informatiesysteem is vervallen. Hoe staat het daar mee?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Dat gaat gebeuren bij de grote midlife revisie over een aantal jaar pas, helaas. Tot die tijd is het behelpen. Het grootste probleem is eigenlijk dat het reisinformatiesysteem op dit moment zodanig verweven zit in het TCMS van de trein, dat er geen wijzigingen mogelijk zijn zonder dat je het TCMS zelf aan het aanpassen bent. Die koppeling moet er dus uit, zodat je de systemen los van elkaar kan aanpassen/updaten of uitbreiden indien gewenst.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Ik zie ook de meest wonderlijke stationsnamen op het scherm verschijnen, maar dat is dus een makke van SLT.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Jultar schreef: di 28 sep 2021, 12:39 Het stomme is dat die systemen van SLT zo idioot werken. De 2800 serie is niet bekend als standaard treinnummer in de reisinfosystemen, dus men moet een ander treinnummer invoeren, waarna - theoretisch! - de juiste informatie opgehaald wordt via het 'internet'.
Moet bij SLT dan elke treinserie apart in het systeem geladen worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten