OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

En die koppeling is dus niet te zien in de reisplanner…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

En dat vind ik dus raar. Je zou verwachten dat de Reisplanner wel zou weten welke treinseries (normaliter) aan elkaar gekoppeld zijn.
(Ik had niet gezien dat MetroRET de datum 5 september gekozen had.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Dat zal wel samenhangen met het willen tonen van Amsterdam Centraal als eindbestemming (handig voor toeristen), wat vanaf 5 september dus vervangen wordt door het gebruik van een tussenbestemming.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Die doorkoppeling was er de afgelopen 5 jaar al nooit in de dienstregeling, hetzelfde gaande met de 6000/8800.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Meltrain schreef: vr 19 aug 2022, 16:08 En dat vind ik dus raar. Je zou verwachten dat de Reisplanner wel zou weten welke treinseries (normaliter) aan elkaar gekoppeld zijn.
Het is hier juist de bedoeling dat de reisplanner het niet weet, zodat Amsterdam Centraal als eindbestemming wordt getoond.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Oké, ik dacht dat die koppeling voorheen wel altijd getoond werd.
Maar het blijft in mijn ogen een "Misser in de Reisinformatie", die vanaf 5 september hersteld wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Met de oude CTA's werd Amsterdam Centraal dan groot vermeld tussen de overige bestemmingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op Schiphol Airport viel me op dat de Sprinter naar Amsterdam met "via Amsterdam Lelylaan en Amsterdam Sloterdijk" op de borden stond. Is dat een proef? Op Sloterdijk zag ik de tegentrein namelijk gewoon met "via Lelylaan, ..." op de borden staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Commendatore »

Ik vind het wel opvallend dat er op de website van NS en in de app nog met geen woord gerept wordt over de staking morgen.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Er zou aan het einde van de middag een bericht komen op NS.nl en in de app, aldus Treinreiziger.nl.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Wat ontzettend laat. Een bericht met "Staking op die en die datum in die regio's, later meer informatie" zou al iets zijn. Alleen op het NS forum is een topic aangemaakt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Ik snap nu wel waardoor dat komt, men was al druk met andere berichten schrijven. De afdeling communicatie heeft zeker ook een personeelstekort?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

De eigen halfjaar cijfers zijn voor de reizigers uiteraard ook een stuk belangrijker dan die hele staking :Y

Maarrrrr inmiddels is er een persbericht https://nieuws.ns.nl/gevolgen-spoorstak ... inverkeer/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Volgens het Nederlandstalige omroepbericht rijden er vrijwel geen treinen in de provincie Zuid Holland.

Volgens het Engelstalige omroepbericht rijden er vrijwel geen treinen in 'the west part of the country'.

Had zowel inhoudelijk als taalkundig beter vertaald kunnen worden...
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Voor de categorie niet-Nederlandssprekenden die denken dat Amsterdam de hoofdstad van Parijs is, lijkt me die omroep niet zo verkeerd 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dennenboom »

South Holland is voor veel Engelstaligen wat wij Zeeland, (Noord-)Brabant en Limburg noemen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

nvdw schreef: vr 26 aug 2022, 09:26 Voor de categorie niet-Nederlandssprekenden die denken dat Amsterdam de hoofdstad van Parijs is, lijkt me die omroep niet zo verkeerd 8-)
Volgens mij is dergelijke stupiditeit vooral voorbehouden aan VS-Amerikanen.
🍉
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Commendatore »

Voor morgenochtend zie ik vanuit Zwolle richting Amersfoort en Lelystad vervangend busvervoer staan tot 11:17, maar nul informatie over wat hier nu precies aan de hand is. Geen werkzaamheden, niks. Iemand enig idee?
Laatst gewijzigd door Commendatore op zo 28 aug 2022, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Blijkbaar vindt NS het de moeite niet om dat te melden. Ook de werkzaamheden Wierden-Enschede worden verzwegen.... Keolis meldt ze wel: https://www.keolisblauwnet.nl/over-ons/ ... 8-augustus
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Commendatore »

Die zie ik dan wel weer staan, alleen dan als Zwolle-Wierden-Enschede om de een of andere reden.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Commendatore schreef: za 27 aug 2022, 22:19 Voor morgenochten zie ik vanuit Zwolle richting Amersfoort en Lelystad vervangend busvervoer staan tot 11:17, maar nul informatie over wat hier nu precies aan de hand is. Geen werkzaamheden, niks. Iemand enig idee?
Pijnlijke misser dit. Het enige positieve voor de reiziger is dat deze recht heeft op GtbV, aangezien de verstoring van de treindienst niet van tevoren is aangekondigd.

Ook opmerkelijk is dat de bus volgens de reisplanner tussen Nunspeet, 't Harde, Wezep en Zwolle rijdt, terwijl de 500/600 en de 5600 zijn ingekort tot 't Harde :')
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

MetroRET schreef: di 02 aug 2022, 21:23 Schijnt handmatig ingesteld te zijn, nu t/m vandaag de 1600/11600 naar Gvc zijn verlengd.
Wel jammer dat het dus niet automatisch gaat. De 11600 is weer eens verlengd dus ik kan nu op Den Haag Centraal kiezen uit twee verschillende Intercity's naar Amersfoort Schothorst, om :25 en :33. Klein beetje verwarrend toch.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op Veenendaal-De Klomp staan de eerstvolgende drie treinen naar Nijmegen als opgeheven op de TB7 (en in de apps), maar wat opvallender was is wat er niet staat... Er worden daar namelijk geen treinen richting Utrecht aangekondigd, ook niet als zijnde uitgevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

3100 had niet gestopt op Klp (zou dan als extra trein hebben gestopt) ri Shl.
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Vandaag rijden geen NS-treinen rond Arnhem en Nijmegen ivm de staking. Als ik een reis plan in de NS-app van Bmr naar een adres in Den Haag met vertrek om 10:00, word ik in Nm met de bus 331 naar Ah van 10:29 gestuurd, om daar over te stappen op de 31100 naar Tl. Plan ik mijn reis echter vanaf Nm op vertrektijd van die bus 331, dan wordt dezelfde busrit van 10:29 aanbevolen, maar dan met overstap in Est, waar ik de 31100 van een halfuur eerder al kan halen en dus sneller op mijn bestemming kom dan met de omweg via Ah. :?:

Overigens is het een grotere misser dat 9292 nu nog steeds alle treinen tussen Nm en Ut in de planner heeft staan, terwijl NS gisteravond al had ingevoerd in hun app dat die zouden uitvallen :X

Daarnaast tonen NS en 9292 allebei busritten die vandaag volgens de dienstregeling op de site van RRReis uitvallen: bijvoorbeeld lijn 231 van Ah (v 12:17) naar Apd, of lijn 16 van Apd (v 12:23) naar Woudhuis. OVinfo lijkt wel bij de les en toont de betreffende bussen geheel niet; ook niet als 'vervallen' oid.
De betreffende schrappingen vind ik trouwens wel opmerkelijk: het gaat telkens om 2 ritten per dag die worden weggesneden, 1 in de spits en 1 midden op de dag. Zo heb je in de ochtendspits ineens even een uursdienst op lijn 16, terwijl dat de rest van de dag een halfuursdienst is, behalve dan weer even rond het middaguur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten