OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Ik schrijf toch ook dat de 4300 vrijwel nooit naar Lelystad rijdt? Soms dus wel ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gpvos
Berichten: 586
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Maximaal vier keer per dag telt in Nederland als "vrijwel nooit". Dat ze dat in Frankrijk als een volledige dienstverlening beschouwen is een andere zaak.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Milco schreef: do 02 feb 2023, 12:17 Ik schrijf toch ook dat de 4300 vrijwel nooit naar Lelystad rijdt? Soms dus wel ;)
Maar wat is dan je probleem met de vermelding van Lelystad? Als je de storingsmelding van de 4300 alleen noteert van/naar Almere Oostvaarders, lijkt het alsof de weinige ritten van/naar Lelystad wel nog rijden tot/vanaf Oostvaarders. Bovendien is dit geen reizigerscommunicatie maar afkomstig uit versperringsmaatregelen / brondata / wat dan ook, dus of een treinserie nu elk halfuur of slechts éénmaal daags een station aandoet, dat station moet wel worden meegenomen in een werkzaamheden- of storingsmaatregel.
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door iamthedutchdude »

marvinkok schreef: do 02 feb 2023, 06:55 ...
De staking van komende week is landelijk zowel OV als mumo. Daar gaat vrijwel ál het regionale vervoer mee te maken krijgen, zowel trein als bus.
Dat is niet hoe ik de communicatie tot nu toe zag, dus heb je daar misschien een bron van. Tot nu toe zie ik namelijk alleen de CAO OV (Streekvervoer) genoemd worden.
Bron: OV-magazine, Treinreiziger.nl
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Er zijn stakingsoproepen verstuurd voor zowel mumo als ov.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

In de NS-app wordt de uitval van de 17800 bij de actuele vertrektijden omschreven als "Rijdt niet door een staking bij Keolis". Verkeerde vervoerder ;)
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door iamthedutchdude »

Gisteren stond diezelfde opmerking ook bij de uitvallende treinen op de Vechtdallijnen. Vraag me ook oprecht af wat de meerwaarde van die opmerking "bij Keolis" (of enig ander vervoerder) is...
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Ik zie de toegevoegde waarde wel: je zorgt zo dat reizigers beter op de hoogte zijn dat NS niet verantwoordelijk is voor de rituitval. Als je niet specificeert dat de staking bij een andere vervoerder is, krijgt NS een hoop stront over zich heen omdat mensen denken dat NS de vervoerder is, en verslechtert onterecht hun imago.

Dat klinkt misschien erg dom, maar enkele maanden geleden zag ik een hele shitshow toen een lokale nieuwssite (RTV Oost denk ik) berichtte over personeelstekort bij Keolis met "NS kampt met massale uitval op Zwolle-Enschede" (of iets in die geest) waardoor NS eindeloos moest gaan uitleggen dat zij daar niet rijden.
Ook heb ik het al eens zien voorkomen dat NS een resem boze tweets naar zich geslingerd kreeg omdat Arriva er een potje van maakte op Leeuwarden-Groningen.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

DDietzen schreef: wo 08 feb 2023, 11:07 In de NS-app wordt de uitval van de 17800 bij de actuele vertrektijden omschreven als "Rijdt niet door een staking bij Keolis". Verkeerde vervoerder ;)
Bij de 31200 heeft dan weer een hele tijd Arriva gestaan :')
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Op Ut werd vanochtend omgeroepen "De speciale trein naar Utrecht Maliebaan..." terwijl ik altijd gewend ben dat die 28300 wordt aangeduid met "De trein naar het Spoorwegmuseum..." (Vandaag betrof het wel een spoorwijziging, maar ik zou toch verwachten dat dat niet uitmaakt hoe de trein wordt genoemd.)

Daarnaast stond in om 9:27 al op de mini-TBP van spoor 2 in de noordertunnel de 28305 van 10:32 aangegeven. Worden treinen niet pas 25 minuten van tevoren op de TBP's weergegeven? Of is dit een uitzondering omdat het een 'speciale trein' betreft?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Zowel gisterenmiddag als vanochtend stond op de TBP's in de perrontunnel in Rotterdam vermeld dat de Eurostar niet in Brussel-Zuid stopt. Mijn inziens wat vreemd....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DPDelft »

De trein stopt er misschien wel maar uitstappen mag niet dacht ik.
Dus deze omschrijving is het meest helder naar de reiziger.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Kan er dan niet beter geschreven worden "Uitstappen in Brussel Zuid is niet toegestaan"?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

DPDelft schreef:De trein stopt er misschien wel maar uitstappen mag niet dacht ik.
Dus deze omschrijving is het meest helder naar de reiziger.
Er worden geen tickets verkocht naar Brussel-Zuid, je komt alleen de trein in met een reservering en een veiligheidscontrole, dus voor wie staat het eigenlijk op de borden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door trolly »

Voor Jan met de korte achternaam?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

ODRAIL schreef: wo 15 feb 2023, 22:05 Kan er dan niet beter geschreven worden "Uitstappen in Brussel Zuid is niet toegestaan"?
Het is zoals hierboven gezegd toch niet mogelijk om een kaartje te kopen naar Brussel Zuid, maar denk je echt dat zo'n melding mensen gaat weerhouden om alsnog uit te stappen?
trolly schreef: do 16 feb 2023, 08:57 Voor Jan met de korte achternaam?
Het is niet ongebruikelijk om een andere bestemming te boeken op je internationale tickets teneinde een goedkoper tarief te krijgen, dus wellicht dat mensen ook op het idee komen om het zo te doen voor een trein waar je geen kaartjes voor die bestemming kunt kopen...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Het is wel ongebruikelijk dat je een ticket naar Londen kan kopen voor een lagere prijs dan een ticket naar Brussel.
ODRAIL schreef: wo 15 feb 2023, 22:05 Kan er dan niet beter geschreven worden "Uitstappen in Brussel Zuid is niet toegestaan"?
Nog beter is het om de stop in Brussel-Zuid gewoon helemaal niet te vermelden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Zowel bij de actuele vertrektijden in de NS-app als in de ovinfo-app wordt de 2600 bij vertrek uit Almere Centrum aangekondigd als intercity naar Rotterdam Centraal…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Waarschijnlijk omdat ie daar ook heen gaat dit weekend vanwege werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Zo te zien is de 2600 gekoppeld aan de 2400, die dit weekend Asd - Shl - Gv - Rtd rijdt. Dus dan klopt het wel. :)

Op station Delft werd wel gewoon Asd als eindbestemming getoond, maar omdat het scherm niet wilde scrollen, werd het laatste tussenstation (Ass) niet getoond. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Bij de combi 2400-2600 wordt deze doorkoppeling inderdaad alleen richting Rtd getoond.
De 704000 en 4600 zijn ook aan elkaar geplakt, maar deze is helemaal niet in de reisinfo aan elkaar geplakt.

Blijf het toch altijd bijzonder, waarom het de ene keer wél goed verloopt en de andere keer er maar weer een potje van maakt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Bij die 704000 en 4600 kan ik me nog iets aan gebrek aan relevantie voorstellen om de koppeling te tonen.
Overigens zijn de 5800 en 4300 in de reisinfo dan weer wel gekoppeld, maar moet je in Amersfoort maar net opvallen dat die niet via Amsterdam Centraal rijdt.

De 1500 doet dan juist wel, maar rijdt daarna nog als stoptrein door naar Hoofddorp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Wat is eigenlijk de oorzaak van deze afwijkingen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Werkzaamheden bij Amsterdam Centraal gezien het beperkte spoorgebruik aldaar.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef: za 18 feb 2023, 14:52 Bij die 704000 en 4600 kan ik me nog iets aan gebrek aan relevantie voorstellen om de koppeling te tonen.
Overigens zijn de 5800 en 4300 in de reisinfo dan weer wel gekoppeld, maar moet je in Amersfoort maar net opvallen dat die niet via Amsterdam Centraal rijdt.

De 1500 doet dan juist wel, maar rijdt daarna nog als stoptrein door naar Hoofddorp.
De 4300 en 5800 zijn niet aan elkaar gekoppeld, de 4300 is enkel verlegd naar Avat (met inkorting tot Amf door personeelsgebrek).
De 5800 is hiermee geheel opgeheven.
Tussen Asd en Wp rijdt enkel de 4600, tussen Hfd en Asd rijdt enkel de 1500 (en genoemde 2400 als extra).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten