OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Meltrain schreef: ma 13 mar 2023, 08:35 Wordt de omroep in SNG nog eens aangepast. Bij elke omroep wordt er wel een (half) woord ingeslikt. :roll:
Bijvoorbeeld: "Let erop dat u bij het in- en uitchecken slechts 1(..) aanbiedt."
Jazeker, een fix daarvoor staat al klaar, maar is in afwachting van het uitrollen met een grotere update. Soms gaan dingen nu eenmaal niet zo snel als je zou willen. Eerst moet uitgezocht worden waar het door wordt veroorzaakt (blijkt namelijk voornamelijk bij gekoppelde stellen voor te komen) en wat er de oplossing voor is.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

Meltrain schreef: wo 15 mar 2023, 11:14 Wat zijn glitches?
De samenstelling van de 1100 staat trouwens ook op de borden (of schaar je die ook onder ICD?).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Glitch

Net als die haperende omroep in de SNG, ook eigenlijk een glitch is.
In de 4300 ook woorden die ingeslikt worden of bijv Dvd die vlak na vertrek, richting Rai, nog een keer wordt omgeroepen.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door April064 »

Gisteren in Zaandam, de 3038 stond al op de CTA terwijl de 3338 nog op het perron stond. Deze foto was ook voor de geplande vertrektijd van de 3338 genomen.

Afbeelding
zij/haar/hen/hun
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Een "misser" in 9292: Ik wil van Amsterdam Zuidoost naar de CXXtransdev-stalling in Huizen, op de Randweg 4.
Vorige keer liet 9292 mij uitstappen op de Aalberselaan in Huizen en dan lopen, deze keer op het Busstation in Huizen en dan lopen. Terwijl ik dezelfde aankomsttijd heb (in rijtijdverschillen kan het dus niet zitten) en de reis ver genoeg vooruit is dat er nog geen KV6-berichten zijn.
Grappig dat voor dezelfde reis 2 verschillende adviezen worden gegeven.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

April064 schreef: vr 17 mar 2023, 16:14 Gisteren in Zaandam, de 3038 stond al op de CTA terwijl de 3338 nog op het perron stond. Deze foto was ook voor de geplande vertrektijd van de 3338 genomen.

[[afbeelding]]
Ik hoor er inderdaad meer verhalen over dat treinen te vroeg van de borden verdwijnen. Het team achter de reisinfo is momenteel bezig met het onderzoeken wat er mis gaat.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

De CTA's in Ah geven aan dat de ICE ri Köln stopt in Oberhausen Sterkrade, dit doet ie echter niet...
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Ik zat er zelf in, we zijn langzaamrijdend Sterkrade gepasseerd (over spoor 3 ?), via spoor 2 kwam een goederentrein in Noordelijke richting, toen deze voorbij was kwam de vaart bij de 121 er weer in.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

MetroRET schreef: di 21 mar 2023, 09:46 Oow ?
https://bahn.expert/details/ICE121/2023-03-21
Lijkt op DB-Bingo. :mrgreen:

Afbeelding
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Reden 4 was bingo ! :)
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Rob357 »

Het feit dat de SNG nog steeds woorden in slikt lijkt soms tot wat leuks: "Printer rijdt verder naar Hoofddorp".
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Casper »

Vandaag rijdt de 3500 na 's-Hertogenbosch door naar Tilburg, om vervolgens te worden opgeheven voor Eindhoven e.v. Goede oplossing om reizigers vanuit Tilburg een extra trein te geven naar Utrecht, maar de reisplanner heeft er nog een beetje moeite mee. Als je nu van Tilburg naar Utrecht plant geeft hij de vertrektijd van deze intercity vanaf 's-Hertogenbosch, 16 minuten later dan de daadwerkelijke vertrektijd.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De nieuwste episode in het dassenverhaal: volgens de vertrektijden en ritinfo rijdt die 3500/3700/2400 (of hoe 'ie ook mag heten) ook vandaag weer extra na Ht door naar Tb. In de reisplanner is van die trein echter geen spoor :')

Navraag gedaan bij NS op Twitter hierover, het antwoord: "Nee, die rijdt vandaag niet door naar Tilburg". :') :')

Ik wilde vanmiddag naar een evenement en borrel toe en zou daarbij voor het eerst langs het dassenterritorium moeten reizen, maar met dit gedoe krijg ik oprecht de neiging om de boel maar af te zeggen en veilig thuis te blijven. Vanavond laat moet ik immers ook weer terug zien te komen...

Edit: ik zie nu sommige treinen wel, andere weer niet in de planner verschijnen. Wie het snapt mag het zeggen.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door April064 »

Toen ik vandaag op Gv stond op de heen- en terugweg zag ik twee treinen van die serie waarbij op de CTAs stonden dat ze wel naar Tilburg gingen. Dus het is heel verwarrend.
zij/haar/hen/hun
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door teun »

Ik heb vanmorgen gewoon in een 3500 uit Tilburg gezeten. :Y
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De omroep op Eindhoven Centraal eerder vanmiddag: "Beste reizigers, de intercity naar Oisterwijk, Tilburg en Tilburg van 17 uur 01 vertrekt van spoor 4. Deze intercity rijdt verder naar Tilburg Universiteit." _O-

Late nabrander: dat stond overigens ook op de TBP's voor die trein. "Tilburg / via Oisterwijk en Tilburg / Rijdt verder naar Tilburg Universiteit"
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De HC van de 524 verklaarde zojuist in de omroep voor Gouda dat je moet uitchecken bij NS en inchecken bij R-net als je de sprinter naar Alphen wilt nemen. Helaas, deze HC gaat niet door voor de koelkast :N
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Reiziger Delft »

Dat gebeurt helaas wel vaker bij conducteurs in Gouda. Situatie is ook niet echt duidelijk in combinatie met R-net tussen Geldermalsen en Dordrecht, waar je wel moet omchecken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Tja, wie bedenkt dan ook treinen met merknaam te benoemen in de reisinfo terwijl verder alles per vervoerder werkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door teun »

De provincie Zuid-Holland vermoed ik. :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Zuid-Holland gaat niet over de TBPs en NS-reisplanner lijkt me ;)
De vertrekstaten zijn wel in R-net huisstijl, maar daar staat de werkelijke vervoerder ook gewoon op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jossevb »

Tja, voor de gemiddelde onbekende reiziger is RNet de vervoerder. Dat staat immers groot op de voertuigen. Dat de ene RNet trein door de NS wordt gereden en de andere door Qbuzz wordt gereden is leuk voor ons. Het advies om altijd om te checken naar RNet is dan het meest veilige, ookal is het in Gouda eigen niet nodig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nouja, rnet.nl verwijst weer naar Qbuzz dus rechtstreeks de vervoerder noemen lijkt me efficiënter.
Elders doet men dat ook: bij de IC Berlijn staat groot DB op de treinen maar NS International op de treinaanwijzers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

jossevb schreef: do 30 mar 2023, 13:20 sHet advies om altijd om te checken naar RNet is dan het meest veilige
Ja, maar het kost wel geld, als je reis daardoor deels dal/deels spits is vaak duurder dan een alleen-spits reis, of als je een omreisroute neemt die wel toegelaten maar niet het kortste is.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

jossevb schreef: do 30 mar 2023, 13:20 Tja, voor de gemiddelde onbekende reiziger is RNet de vervoerder. Dat staat immers groot op de voertuigen. Dat de ene RNet trein door de NS wordt gereden en de andere door Qbuzz wordt gereden is leuk voor ons. Het advies om altijd om te checken naar RNet is dan het meest veilige, ookal is het in Gouda eigen niet nodig.
Maar er werd geen algemeen advies gegeven: er werd een specifiek advies gegeven, en een fout advies bovendien. Die gemiddelde onbekende reiziger weet helemaal niet dat er nóg een R-Net-trein bestaat.

Oftewel: je zadelt de gemiddelde onbekende reiziger op met een fout advies, brengt de gemiddelde bekende reiziger in verwarring en straalt naar de überbekende reiziger onkunde uit. Zeg dan gewoon niets...
Laatst gewijzigd door umbusko op do 30 mar 2023, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten