OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ligt eraan waar je in de trein zit. Als je achterin zit en dus ter hoogte van de Noordertunnel uitstapt heb je toch echt minder loopafstand naar halte Daalsesingel.
Dan loop je immers gelijk de goeie kant op in plaats van eerst naar het busstation te lopen en dan een stuk wat je gelopen hebt weer met de bus terug te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

En 4 minuten van trein naar bus is in Utrecht Centraal tamelijk krap.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Iemand per ongeluk een goederentrein in de reisinformatie gezet? :D

https://treinposities.nl/ritinfo/20220401/1
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ZO6176 »

Met de optie: toevoegen aan mijn ritten
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Volgens mij is het weer eens bal bij de reisinfo. Ik zit in de 1628 en in Hvs (vertrek 9:53) gaven alle CTA's op spoor 5 nog de voorgaande 15828 van 9:45 aan. In Dvd gaven de CTA's tijdens mijn haltering (10:10) nog de 11626 van een halfuur eerder (9:40) aan. Bovendien doen de actuele vertrektijden het niet meer in de app.
Da's nu al de tweede keer in ruim een week dat de CTA's op meerdere stations tegelijk blijven steken... :|

Edit 10:28: ah, ik zie nu ook inderdaad een algemene storingsmelding in de app. Zou alleen leuk zijn als deze storing ook op de stations wordt omgeroepen, op Shl vermoed ik dat er heel veel (buitenlandse) reizigers in de verkeerde trein belanden omdat ze op de borden vertrouwen. In de 1828 werd gelukkig wel vlak voor vertrek omgeroepen dat we naar Ledn en Gvc gingen (en niet naar Hfd, wat op de borden stond).
Kunnen de CTA's en TB7's in zo'n geval niet allemaal op afstand op zwart gezet worden? Geen reisinfo lijkt me veel beter dan foutieve reisinfo.

Edit 10:42: ik lees nu in de app dat er op stations helemaal geen info kan worden gegeven (dus aannemelijk ook geen omroep). Het is dus nog erger dan vorige week, toen hoorde ik in Dt wel nog een omroep dat de reisinfo niet klopte.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Ik zit nu ook te kijken naar een TB7-scherm waar de eerst volgende treinen om 09:39, 09:49 en 09:50 gaan, het is echt goed stuk gegaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TffpaA »

't Is een zooitje op in ieder geval Duivendrecht en Amstel. Ook de metrodisplays geven geen actuele info.

Welkom in 2022...
🗣
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dennenboom »

Actie van de vrienden van Vladimir?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door en-es »

Of een bedrijf dat zijn zaken niet op orde heeft.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Laatst zat ik in de intercity naar Maastricht. Vlak voor Roermond, Sittard en Maastricht werd door de omroeper (géén machine) gemeld dat men daar kon overstappen op de trein van een andere vervoerder richting... (en dan de lijst met bestemmingen); en dat reizigers die zulk een overstap maakten eerst moesten uitchecken bij NS en vervolgens inchecken bij die andere vervoerder. Is het normaal dat NS zich in bochten wringt om niet de naam van hun concullega's te hoeven noemen? Los daarvan werd bij Maastricht de bestemming Luik genoemd, en daarvoor is het advies om "in te checken bij de andere vervoerder" beslist onjuist.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Ik hoor inderdaad wel vaker een omroep over het overstappen op een andere vervoerder (het is dus beslist geen eenmalig incident), maar ik hoor ook gewoon conducteurs omroepen dat het om treinen van Arriva gaat. Geen idee of daar nog officieel beleid in is. Wat ik echter nog nooit gehoord heb is het advies om voor Luik bij een ander in te checken, dus dat lijkt me wel een eenmalig incident.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Als eind volgend jaar Arriva door zou kunnen rijden naar Luik is het omchecken niet eens zo'n gek idee. Dan verliezen Randwijck en Eijsden ook de NS paaltjes :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

In Dordrecht wordt meestal gewoon omgeroepen dat je voor R-NET naar Gorinchem moet uit- en inchecken. Helaas doen sommige conducteurs dat ook bij Gouda voor R-NET naar Alphen aan den Rijn waar dat dus weer niet hoeft…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Bij aankomst op Amersfoort Centraal heb ik alledrie de varianten al gehoord: dat je moet omchecken voor een overstap naar een andere vervoerder, voor een overstap naar Connexxion of voor een overstap naar de Valleilijn.

De automatische omroepberichten zijn soms dan toch slechter, met de melding om uit te checken bij NS als je naar een andere vervoerder overstapt net wat te standaard. En dus ook op station waar überhaupt geen andere vervoerder komt.

Tot slot nog eentje in de categorie humor... toen ik vanmiddag met een 3600 in Breda arriveerde riep de HC onder andere om "hier kunt u overstappen op de Sprinter naar spoor 7" (wat wel snel werd gecorrigeerd met "naar Dordrecht")
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

diederickx schreef: za 09 apr 2022, 19:08 Laatst zat ik in de intercity naar Maastricht. Vlak voor Roermond, Sittard en Maastricht werd door de omroeper (géén machine) gemeld dat men daar kon overstappen op de trein van een andere vervoerder richting... (en dan de lijst met bestemmingen); en dat reizigers die zulk een overstap maakten eerst moesten uitchecken bij NS en vervolgens inchecken bij die andere vervoerder. Is het normaal dat NS zich in bochten wringt om niet de naam van hun concullega's te hoeven noemen? Los daarvan werd bij Maastricht de bestemming Luik genoemd, en daarvoor is het advies om "in te checken bij de andere vervoerder" beslist onjuist.
Misschien speelt ook mee dat andere vervoerders soms onder merknamen rijden zoals 'blauwnet'. Het is allemaal een stuk onoverzichtelijker geworden sinds de regionalisering van het spoorvervoer, dus ik kan me voorstellen dat de NS dan gewoon kiest voor het algemeen houden. Ik heb conducteurs overigens ook wel eens dingen horen zeggen als '...en hier kunt u ook overstappen op onze concullega's van Arriva richting...'
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door albertjan96 »

In de Breng-treinen tussen Ah en Dtc wordt het een stuk nauwkeuriger omgeroepen, daar wordt expliciet vermeld dat je eerst UIT dient te checken bij Breng/Arriva, en daarna IN bij NS als je met een NS trein verder wil. Net als in de Valleilijn-trein
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef: za 09 apr 2022, 21:02 Bij aankomst op Amersfoort Centraal heb ik alledrie de varianten al gehoord: dat je moet omchecken voor een overstap naar een andere vervoerder, voor een overstap naar Connexxion of voor een overstap naar de Valleilijn.
Vanavond hoorde ik bij aankomst op Ede-Wageningen de vierde variant: ik moest niet vergeten uit en in te checken als ik wilde overstappen op de Kippenlijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Wellicht iemand die dit forum leest.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

In de NS-app: tussen 8 en 22 april gewijzigd treinverkeer tussen Arnhem en Düsseldorf , kijk voor vertrek in de reisplanner. Om dan vervolgens in de reisplanner verkeerde info te geven. RE 19 rijdt NIET via Oberhausen hbf in deze periode en heeft aangepaste tijden tussen Duisburg hbf en Düsseldorf hbf. De NS-planner geeft de normale drg ....
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

In Vaals hebben de Duitse en Belgische bussen ook de reisinformatie gehaald. Lijn 33 zowaar met als bestemming "Bus". :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Vanochtend rijden er geen treinen tussen Beverwijk en Uitgeest. Volgens het werkzaamhedenoverzicht rijden er bussen, maar die hebben de reisinformatie niet gehaald. Eerder dan 11.05 aankomen op Heemskerk lukt vanochtend dus niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Volgens de NS reisplanner rijden de 5000 en 5100 met ICRm. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Ter compensatie rijdt de 900 met losse drietjes SNG :o

Deze bug bestaat al een tijdje. De reisplanner snapt het verschil niet zo goed tussen SNG-stellen en ICD-stammen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Niet alleen ICD-stammen hebben last van het SNG-virus, ook een 9100 heeft wel eens met SNG in de reisinfo gestaan :lol:
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jossevb »

Meltrain schreef: ma 18 apr 2022, 09:57 Volgens de NS reisplanner rijden de 5000 en 5100 met ICRm. :lol:

Zag het een paar weken geleden ook, toen waren het zelfs 15 rijtuigen aan ICRm volgens de planner :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten