OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IIVQ
Berichten: 883
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Het viel me ook op. Maar als elke keer het advies "plan uw reis in de ep" is dan voegt het 11! keer herhalen weinig toe.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Commendatore »

Dat vooral ja.
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Ik zag net in Dt en Gv op de TBP voor de 11659 dat voor de 4 regels tussenstations (waar plaats was voor 3 regels) helemaal werd doorgescrolld tot enkel de 4e regel ("en Amersfoort C") bovenaan stond weergegeven. Vrij onhandig, want de eerstvolgende tussenstations werden hierdoor slechts 25% van de tijd weergegeven.
Wat ik gewend ben, en ook zag bij de TBP voor de 5057 in Dt, is dat alleen wordt doorgescrolld tot de laatste regel onderin het scherm staat, waardoor er dus geen onnodige witregels vallen.
Wellicht een of andere bug veroorzaakt door het feit dat de 11600 (en natuurlijk ook de 1600) normaal niet in Dt en Gv komt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Heb inderdaad het idee dat dit een bug bij aangepaste bestemmingen is: ook wel eens een TBP met maar twee regels tussenstations zien scrollen, terwijl die gewoon op het scherm zouden passen zonder scrollen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 883
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

De NS heeft vanwege de uitgebreide werkzaamheden bij Amsterdam Zuid de metro als treinvervangende metro van het type trein in de ns-reisinformatie gezet, waardoor je allerlei reisadviespareltjes als dit krijgt:

Afbeelding
Voor de niet-kenners: In plaas van op Duivendrecht over te stappen op de trein "NS Metro i.p.v trein" (zonder puntje na de v!) naar Amsterdam Lelylaan, had je beter vanaf Bijlmer rechtstreeks metro 50 kunnen nemen, die om 8:28 te Lelylaan aankomt. Waarom 9292 je dan deze route geeft ipv lijn 50? Is er een voorkeur voor trein boven metro? Geen idee.

Overigens is de route van deze reis ook goed vastgelegd:
Afbeelding

======
EBS heeft nieuwe displays in de bus. De volgende haltes vind ik wel mooi, al vind ik "omhoog" wat minder duidelijk dan "omlaag":
Afbeelding

De overstapmogelijkheden op de eerstvolgende halte werkte nog niet helemaal lekker: Er werd steeds maar één bus getoond, maar de informatie werd ook niet bijgewerkt. Dwz, vanaf Vinkenrbug in Diemen (8:19) werd de overstapinformatie op de volgende halte (Schouw, Splitsing) getoond, met de eerste bus om 8:20. Maar om 8:29 waren we nog steeds niet bij Schouw, en werd nog steeds de overstapmogelijkheid om 8:20 getoond.
Er was meer mis, want na deze halte werd nog stééds de overstapmogelijkheden vanaf 8:20 op Watergang getoond, maar dan wel weer terug richting Amsterdam ­— alle bussen waar je op over kan stappen, had je ook al op kunnen overstappen op Schouw, Splitsing. Ik zag zelfs op een gegeven moment de 376 in de tegenrichting als overstapmogelijkheid langskomen en dat is zelden nuttig.
Afbeelding

======
Op station Bijlmer hangen 3 12-regelige schemen met eerstvolgende vertrekkende bussen. De eerste 6 regels worden 2x vertoond, en lijn 47 wordt in het geheel niet getoond (Volgens een bevriend buschauffeur al maanden niet)
Afbeelding
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De glitchy overstapmogelijkheden op de volgende halte herken ik, ook in Delft en Den Haag zag/zie ik regelmatig zo'n scherm met veel tijden maar slechts één geheel getoonde bus, vaak ook nog eens in dezelfde of de tegenrichting. Vast een EBS-dingetje?

Bij dat bord op Bijlmer mogen ze wel eens werken aan de uitlijning van de perronletters en vooral de vertrektijden, zonder tijdsaanduiding van elke bus heb je weinig aan dat bord :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: di 15 nov 2022, 20:53 De NS heeft vanwege de uitgebreide werkzaamheden bij Amsterdam Zuid de metro als treinvervangende metro van het type trein in de ns-reisinformatie gezet, waardoor je allerlei reisadviespareltjes als dit krijgt:
Ik vind het ook raar dat bijna de helft van de informatie in het Engels is. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 883
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Dat is because my telefoon is ingesteld in English.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Nicketick »

IIVQ schreef: di 15 nov 2022, 20:53 Op station Bijlmer hangen 3 12-regelige schemen met eerstvolgende vertrekkende bussen. De eerste 6 regels worden 2x vertoond, en lijn 47 wordt in het geheel niet getoond (Volgens een bevriend buschauffeur al maanden niet)
Voor DRIS zaken is er een landelijk meldpunt bij DOVA (samenwerkingsverband OV-autoriteiten). Er is een meldtool https://drismelding.nl en als dat niet lukt kan je contact opnemen met het meldpunt OV-data via mail of telefoon: https://www.dova.nu/contact. DOVA zorgt er dan voor dat de melding wordt opgepakt en bij de juiste partij terecht komt. Handigste is om het nummer van het display (vaak op een sticker ergens) of de locatie (haltenaam, richting, haltenummer) door te geven met een zo'n duidelijk mogelijke omschrijving van het probleem.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

En anders in dit geval contact opnemen met GVB en het probleem uitleggen. Dat werkt meestal het snelst.
robert1955
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door robert1955 »

IIVQ schreef: di 15 nov 2022, 20:53 De NS heeft vanwege de uitgebreide werkzaamheden bij Amsterdam Zuid de metro als treinvervangende metro van het type trein in de ns-reisinformatie gezet, waardoor je allerlei reisadviespareltjes als dit krijgt:

Voor de niet-kenners: In plaas van op Duivendrecht over te stappen op de trein "NS Metro i.p.v trein" (zonder puntje na de v!) naar Amsterdam Lelylaan, had je beter vanaf Bijlmer rechtstreeks metro 50 kunnen nemen, die om 8:28 te Lelylaan aankomt. Waarom 9292 je dan deze route geeft ipv lijn 50? Is er een voorkeur voor trein boven metro? Geen idee.

Wil je per se via LeLyLa? bus 66 naar Bijlmer Arena en dan de IC is net iets sneller.

Overigens krijg de juiste adviezen [inclusief puntjes na de v] wel als ik op ns.nl plan [die kan tegenwoordig ook ander OV]
IIVQ
Berichten: 883
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Ik wil niks, dit kwam er uit rollen. Ik snap er niets van, want metro 53 naar Asa en dan IC is altijd sneller dan via LeLyLa. Maar ik ben naar Provincialeweg gekopen en heb de 376 naar Pmo genomen en daar de Spr naar Hn, dat is (bij goede aansluiting) nog véél sneller.
robert1955
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door robert1955 »

OK, ik dacht dat je het alleen over dat merkwaardige metro advies had. OV9292 doet soms rare dingen
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TLP »

Ik zit nu in de 357 naar Aalsmeer. Daarnet wilde een vrouw bij de halte VUmc instappen, die zich vervolgens bedacht: "Ik wacht op de 347." Leuk, maar ze had in Amstelveen op de 348 over kunnen stappen en de eerstvolgende 347 rijdt niet. Het enige wat de chauffeur kon toevoegen was "Nou fijne reis dan verder", om vervolgens vrolijk verder te gaan met waar hij mee bezig was: de bus als racewagen gebruiken. _O-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

En wat is precies de misser in de reisinformatie? :|

Ook niet echt fout, maar wel overbodig: op de TBP staat dat de 1100 niet in Dordrecht stopt. Ja, dat doet hij nooit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Maar hij rijdt nu daadwerkelijk via Dordrecht.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Te Utrecht Centraal:
"Door werkzaamheden rijden er bussen tussen Sittard en Maastricht en rijden er bussen tussen Sittard en Maastricht".
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Dat komt misschien doordat het twee vervoerders zijn? En rijden NS-snelbussen en Arriva-stopbussen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Meltrain schreef: za 19 nov 2022, 16:17En wat is precies de misser in de reisinformatie?
Dat de buschauffeur de reizigster beter had kunnen adviseren/overhalen mee te rijden tot het busstation van Amstelveen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Uit het ongeschreven wetboek van de buschauffeur:

“Niet ongevraagd aan een reisplan morrelen dat de reiziger zelf heeft bedacht.”

Echt, die fout maak je hooguit één keer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

^^^ :p _O-
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Door een verstoring tussen Utrecht en Den Bosch rijdt de IC niet dus zijn veel reizigers in de 6055 gestapt, want daar staat 's-Hertogenbosch op de displays, maar deze trein gaat toch echt naar Tiel...
Het is volgens de conducteur niet mogelijk de bestemming handmatig aan te passen.
Laatst gewijzigd door reisthijs op zo 20 nov 2022, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tom024 »

nvdw schreef: zo 20 nov 2022, 15:12 Uit het ongeschreven wetboek van de buschauffeur:

“Niet ongevraagd aan een reisplan morrelen dat de reiziger zelf heeft bedacht.”

Echt, die fout maak je hooguit één keer.
_O_

'Gewoon ja zeggen, ze luisteren toch niet.'
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door albertjan96 »

reisthijs schreef: zo 20 nov 2022, 15:52 Door een verstoring tussen Utrecht en Den Bosch rijdt de IC niet dus zijn veel reizigers in de 6055 gestapt, want daar staat 's-Hertogenbosch op de displays, maar deze trein gaat toch echt naar Tiel...
Het is volgens de conducteur niet mogelijk de bestemming handmatig aan te passen.
Verkeerd treinnummer in RIS ingesteld?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Hij staat niet in het lijstje aanpassingen bij NS, maar ik vermoed dat het hier weer ging om een uurdienst naar Tiel en 's-Hertogenbosch wegens personeelstekort.
Dan rijdt de 6000 1x/uur naar Tiel en de 6900 niet voorbij Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten