OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

De 1827 heeft door een defecte bovenleiding 17 minuten vertraging. Maar die defecte bovenleiding is pas voorbij Lelystad en deze trein gaat nu naar Lelystad.
Dus dan kan de defecte bovenleiding toch niet de oorzaak van de vertraging zijn? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Ja, maar hij reed voordat die vertraging er was al niet verder dan Lelystad door een defecte bovenleiding. Dat zat dus als eerste als 'oorzaak' in het systeem. Het systeem kan maar één oorzaak tegelijk tonen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Ik zit in een trein op de Maaslijn en hier hangt nog een poster van het lijnennet met de lijnen S1 t/m S5. Die bestaan ook pas bijna 5 jaar niet meer. :') (En Aachen staat er dus ook niet op, alleen een grijs lijntje tot Herzogenrath.)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ovVeluwe »

Meltrain schreef: di 06 sep 2022, 07:38 Ach, doe Connexxion dat nog steeds? Ik herinner me nog de bestemming "Ridderkerk via Ridderkerk" en dat was al in 2008.
Leukste is nog wel in Eindhoven: 8 "Acht via Acht"
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

umbusko schreef: di 06 sep 2022, 09:25 Ik zit in een trein op de Maaslijn en hier hangt nog een poster van het lijnennet met de lijnen S1 t/m S5. Die bestaan ook pas bijna 5 jaar niet meer. :') (En Aachen staat er dus ook niet op, alleen een grijs lijntje tot Herzogenrath.)
Even doorgeven aan de klantenservice? In zo'n geval liever geen poster dan een foute. (Of het ding gewoon zelf meenemen als dat kan, voor de verzameling). :p
ovVeluwe schreef: wo 07 sep 2022, 19:21 Leukste is nog wel in Eindhoven: 8 "Acht via Acht"
Je hebt zelfs heel lang een lijn 8 naar Acht om 8:08u gehad, ook zo'n leuke. Die is er geloof ik bij de vorige Hermesconcessie uit gesloopt. -0-
🍉
gpvos
Berichten: 586
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Dat is wel een pelgrimage waard, op 8 augustus.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

ICE 1545 staat in Aachen op het bord en in de DB Navigator aangegeven met umgekehrte Wagenreihung... en komt met de normale Wagenreihung binnenzetten. :')

Nu hopen dat dat geintje niet gaat zorgen voor vertraging onderweg, mijn overstap in Dortmund is maar een kwartier.
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JothamvW »

umbusko schreef: ma 05 sep 2022, 23:09 Technisch gezien niet fout... maar ik kwam net een bus tegen van lijn 43 naar "Dieren via Dieren". :')
Cederlaan via Station. Moet je ook maar net weten.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

De Reisplanner geeft nu soms ook adviezen met de bus (als dat iets sneller is). :o
Ik wil op 17 september naar Veendam, maar de NS Reisplanner laat me steeds in Assen overstappen op buslijn 310, omdat ik dan twee minuten eerder aankom. Maar aangezien ik Weekend Vrij heb, ga ik toch liever met de trein via Groningen. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 708
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rooddolfijn »

Op treinposities staat bij de nachttrein naar Zürich dat er niet wordt gestopt op meerdere stations in Duitsland en Zwitserland. Dat klopt uiteraard, alleen staan er ook stations tussen waar wel wordt gestopt, zoals Koblenz Hbf, Frankfurt Hbf, Basel SBB en de eindbestemming Zürich HB.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De trein rijdt rondom de stakingsdagen alleen met zitrijtuigen, die hebben echter een ander treinnummer (t60403). Dus dat bij de 403 alle stops uitvallen klopt wel degelijk.
Voor deze nachttreinen is het gebruikelijk dat de verschillende delen van de trein een ander nummer hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Cas »


Meltrain schreef:De Reisplanner geeft nu soms ook adviezen met de bus (als dat iets sneller is). :o
Eindelijk! Het was natuurlijk redelijk te omzeilen door tussen een of meer adressen te plannen, in plaats van alleen stations, maar dit is heel handig voor de onervaren reiziger op trajecten als Groningen-Emmen of Gorinchem-Utrecht. Genoeg mensen volgen nou eenmaal blindelings de reisplanner.
請勿靠近車門
IIVQ
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Ik vind het anders superirritant. Als ik van Asd naar Dvd wil dan zie ik voornamelijk metroritten, en worden sommige treinritten niet eens getoond (want metro vertrekt (incl looptijd) later en komt tegelijk aan). Maar ik wil per sé per trein, want ik ben al aangekomen te asd per trein en wil niet nog eens betalen voor de metro.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Je kunt de metro ook uitschakelen in de planners.
🍉
Gamma
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gamma »

Hoe dan?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Je kunt de metro niet uitschakelen planners van NS of Rijdendetreinen... Die planners die ik dus juist gebruik als ik alleen met de trein wil reizen... Als ik metro's of bussen wil zien gebruik in 9292!
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Rijden de treinen raakt hier zelfs helemaal van in de war en geeft aan dat je moet omchecken naar "null" voor het lopen van station naar bushalte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef: do 08 sep 2022, 16:53 De Reisplanner geeft nu soms ook adviezen met de bus (als dat iets sneller is). :o
Ik wil op 17 september naar Veendam, maar de NS Reisplanner laat me steeds in Assen overstappen op buslijn 310, omdat ik dan twee minuten eerder aankom. Maar aangezien ik Weekend Vrij heb, ga ik toch liever met de trein via Groningen. (A)
Bij exact dezelfde reis krijg ik nu weer alleen adviezen zonder bus. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Komt dat niet doordat de trein 's avonds en op zondag juist eerder in Veendam aankomt dan de bus?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik was zojuist op station Rotterdam Blaak en daar worden nu op de schermen op de perrons alle stationsnamen volledig uitgeschreven. Dus Rotterdam Zuid in plaats van Rotterdam Z., Rotterdam Lombardijen in plaats van Lombardijen en Schiedam Centrum in plaats van Schiedam C.

Ik kan mij niet herinneren dat dat al lang zo is?

Edit: het is ook niet algemeen doorgevoerd. In Dordrecht is Dordrecht Z. wel aangepast naar Dordrecht Zuid, maar zie ik ook Reeshof, Tilburg Uni. en ‘s-Hertogenb. O. op het scherm staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Het viel me een paar weken geleden ook al in Amsterdam op in elk geval. Maar heel lang is dit nog niet zo inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Het hangt ook wel af van het station dan, want op Amersfoort Centraal kijk ik nu nog uit op een bord waar de trein naar Media Park, Science Park en Lelylaan stopt. :)
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Ik vind de bestemmingsregel op die foto wel zodanig klein geschreven dat het haast niet meer te onderscheiden is van de tussenstations. Maak er dan in dit geval maar liever weer "Amsterdam C -> Hoofddorp" van, dan kan je het wat groter schrijven :mrgreen:
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door tjoektjoek »

Of ze kunnen de regel met de vertrektijd en de eindbestemming(en) met een blauwe achtergrond doen en de tekst wit.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

Zelfs een lijntje trekken onder de eindbestemming zou al helpen denk ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten