OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De 3700 ontbreekt a.s. zaterdag over het gehele traject, wat tussen Eindhoven en Venlo wat missende treinen oplevert.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

NS weet nu al dat de 2800 de hele dag wordt afgeschaft en stuurt mij daarom morgen met de bus naar Utrecht. Alleen laat de reisplanner van hullie mij in Dordrecht onnodig terugsteken omdat de halte van de streekbussen niet gekoppeld is aan de haltes van de stadsbus bij Ziekenhuis Dordwijk. :s
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De 2800 rijdt in het weekend niet in het huidige jaarplan.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

De week mag dan wel door midden zijn, maar het weekend duurt nog even hoor :p
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Die haltes zijn wel gekoppeld, maar waarschijnlijk is de aangegeven minimale looptijd langer dan de tijd tussen aankomst van de ene bus en vertrek van de ander. Van de 7 naar de 416 neem ik aan?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Morgen is het donderdag, voor mij is dat absoluut nog geen weekend. ;)

Maar ik zou daar 15 minuten overstap moeten hebben op lijn 416 naar de dam in de Alblas (aankomst 8:26, vertrek 8:41).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Dat levert je per saldo nul reistijdwinst op, want je komt altijd in dezelfde 388 naar Utrecht terecht. Voordeel is wel dat je de chauffeur van de 416 kunt vragen of hij de 388 wil roepen om indien nodig een minuutje te wachten - dat lukt je niet met de trein.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De weergegeven treinsamenstelling in de NS-app is erg misleidend als je vertrekt vanaf een station waar een treinstel wordt afgetrapt voor vertrek: ook het afgetrapte treinstel staat dan nog weergegeven. In de vertrektijden staat dan nog wel de melding "Treinstel xxxx rijdt niet verder dan [dit station]", vaak maar niet altijd aangevuld met "Achterste/Voorste treinstel blijft achter" (wat dubbelop is en tevens niet consequent wordt toegepast), maar in de ritinfo vanuit een reisadvies is dat nergens te zien.

Dit speelt voor zover ik heb getest op alle stations bij alle treinseries en materieelsoorten, en is onafhankelijk van of er voor aanvang van of halverwege de rit wordt afgetrapt. In augustus heb ik het voor het eerst meegemaakt. Erg irritant als je probeert te mikken op een trein met voldoende capaciteit.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ICE105 »

Voor treinsamenstelling zijn er voldoende alternatieve apps en websites. De NS app is hiervoor onbruikbaar. Geplande lengte van een trein 1 tot 3 dagen vooraf weergeven kan de NS app ook niet, geeft dan de samenstelling van vandaag, behoorlijk misleidend.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

DDietzen schreef: wo 05 okt 2022, 19:14 De weergegeven treinsamenstelling in de NS-app is erg misleidend als je vertrekt vanaf een station waar een treinstel wordt afgetrapt voor vertrek: ook het afgetrapte treinstel staat dan nog weergegeven. In de vertrektijden staat dan nog wel de melding "Treinstel xxxx rijdt niet verder dan [dit station]", vaak maar niet altijd aangevuld met "Achterste/Voorste treinstel blijft achter" (wat dubbelop is en tevens niet consequent wordt toegepast), maar in de ritinfo vanuit een reisadvies is dat nergens te zien.

Dit speelt voor zover ik heb getest op alle stations bij alle treinseries en materieelsoorten, en is onafhankelijk van of er voor aanvang van of halverwege de rit wordt afgetrapt. In augustus heb ik het voor het eerst meegemaakt. Erg irritant als je probeert te mikken op een trein met voldoende capaciteit.
De NS app is nog steeds niet bijgewerkt sinds de wijziging in de datastroom een paar maanden geleden. Daar is al genoeg commentaar over geweest, maar blijkbaar heeft men helaas ook op die afdeling onvoldoende mensen zitten om het snel aan te pakken.
Rijden de Treinen geeft het wel goed weer.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Tja is ook niet zo gek als je weet dat er bij NS onder de huidige personeelsaantallen ruim 10% aan vacatures ingevuld moeten worden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Omroep in Gouda: "De stoomtrein naar Dordt in stoom vertrekt om 12:31 van spoor 8". Nu vertrekt daar inderdaad een stoomtrein maar die gaat naar het SSN-depot.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Dan had ik het toch goed gehoord vanmiddag. 8-)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De NS-app zegt vandaag bij de vertrektijden van Es "Kan vertrektijden niet ophalen". Op alle tientallen andere stations die ik heb geprobeerd, worden vertrektijden gewoon getoond zoals altijd, alleen Es is de klos :lol:
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door robert1955 »

Geen misser maar wel nieuw geloof ik: je kan nu op ns.nl vormen van OV [de]selecteren, waardoor je dus [weer] alleen de trein als advies kan krijgen. Nog niet in de app

[nog steeds geen vertrektijden voor Enschede trouwens. Bestaat die plaats nog?]
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door April064 »

Het infoscherm in de 6973 zei dat hij maar tot Gouda Goverwelle ging.
zij/haar/hen/hun
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

De 3 minuten overstaptijd die 9292 rekent op Ed van spoor 5 naar het busstation is niet realistisch, maar mij lukte het wel. Weet iemand een plek waar ik dat constructief kan melden?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

De conductrice riep net Tilburg om als 'Tubburg'.

Die uitspraak heb ik ondanks al die jaren in Tilburg nog nooit gehoord :')
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Bij het plannen van een reis tussen Asd/Shl en Rtd/Bd geeft de NS-app alleen nog maar reisadviezen met IC direct (en dus toeslag). Als je geen zin hebt om die toeslag op te hoesten, moet je tegenwoordig dus maar zelf gaan puzzelen om een reisadvies via Gv of Bkl te fabriceren. Indien dat expres is gedaan om meer reizigers (waaronder wellicht ook veel 'domme toeristen' die blind de planner volgen) naar de IC direct te lokken en toeslag te laten betalen, vind ik dat toch een beetje flauw :|

Daarnaast geeft de planner enkel "€ 2,70 toeslag" weer, ook in de daluren wanneer het €1,62 is voor OV-chipkaartreizigers. Als je die €1,62 weergeeft, wordt het een stukje aantrekkelijker om de IC direct te pakken en/of de spits te mijden. Ik gok immers dat het gros van de reizigers die de planner gebruiken, met OV-chipkaart reist. Voor degenen die de toeslag in de app willen kopen, kan je altijd nog als melding in de ticketkoopmodule zetten dat het in de daluren duurder is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

DDietzen schreef: za 22 okt 2022, 15:26 Daarnaast geeft de planner enkel "€ 2,70 toeslag" weer, ook in de daluren wanneer het €1,62 is voor OV-chipkaartreizigers.
De online Reisplanner geeft (nu) wel een toeslag van €1,62.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

De website geeft ook altijd de prijs van een reis met 40% korting. Dat vind ik eigenlijk een groter probleem dan dat alleen maar reisopties met de ICD worden gegeven als gevolg van werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Dat punt is inderdaad ook erg irritant. Maar je opmerking over werkzaamheden snap ik niet. Ten eerste zijn er toch niet van nu tot einde dienstregelingsjaar iedere dag werkzaamheden op dat traject, ten tweede zouden ook bij werkzaamheden reisopties zonder toeslag moeten worden getoond naar mijn mening (en dat was voorheen dan ook het geval).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 22 okt 2022, 17:13 De website geeft ook altijd de prijs van een reis met 40% korting.
Dat kan je instellen, er is een keuze voor met welk abonnement de tarieven getoond worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Je bent denk ik in de war met de app.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nope, dat kan echt op de website. Ik kan je nu alleen geen screenshot laten zien van hoe want typ dit op m'n telefoon en die opent automatisch de NS app zodra je op de site op plannen klikt.

Edit: toch gelukt, zie rood omcirkeld. Wel foutief erboven dat het de kosten met e-ticket zijn.
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten