OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

241 wordt zo aangeduid, omdat men bij de 241 niet mag uitstappen in Hvs en Amf en men daarvoor 1561 moet nemen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Oh, nou, het stond zo op de borden in Amersfoort. :mrgreen: Ik denk ook niet dat het me er in Asd van weerhouden had in te stappen tenzij dat er specifiek bij zou staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In Amsterdam wordt je weerhouden van instappen doordat Hilversum en Amersfoort daar niet bij de via-stations staan.
Wubbo schreef:Die trein van 16.11 heeft toch ook eindbestemming Dordrecht?
Ik schreef dezelfde eindbestemming, maar bedoelde dezelfde treinserie :oops:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het weghouden van de reizigers uit de volle 241 en naar de 1561 te laten gaan.

Volgende pagina niet gezien :@
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Wacht wat? :')
Is dat alleen ontmoedigingsbeleid of staat het ook echt ergens aangegeven dat je niet in Hvs en Amf mag uitstappen? Bij de Thalys wordt er (of heb ik in ieder geval in het verleden gezien) ook echt op gelet dat er niemand in- dan wel uitstapt waar dat niet mag. Bij deze Pimpel ook?
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

De Thalys heeft 1000 man personeel, de Pimpel 2, hoe zie je precies voor je dat die mensen gaan tegenhouden? :')
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Je mag ook rustig met de 241 reizen, niemand die je tegenhoudt. Maar als je tante Truus en ome Kees (buurvrouw Mien mag ook) op de terugweg van hun dagje Amsterdam door het anders vermelden van deze trein kunt laten uitwijken naar de drie minuten later rijdende 1561 is dat toch mooi meegenomen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Dit scherm in Dordrecht beleeft de wereld eens andersom:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Tja... Dat is een probleem wat de laatste tijd helaas landelijk wat vaker voorbij komt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SLToilet »

De hele 6900-serie, de sprinter naar Geldermalsen, Utrecht C en Den Haag C, bestaat niet als ik de borden op station Den Bosch én de vertrektijden in de app moet geloven. De CTA's op spoor 4a staan op zwart. Er is ook geen bijzonderheid te melden op het spoor ten noorden van Den Bosch en vanuit Zaltbommel lijkt de 6920 gewoon vanuit Den Bosch te rijden als ik de app mag geloven. De machinist is aanwezig, dus hij lijkt gewoon te gaan rijden.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Dat lijkt inderdaad op een bug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

In Den Bosch werd net in de 3600 omgeroepen dat je kon overstappen op de sprinter naar Geldermalsen die +5 had, dat er een aanrijding is tussen Utrecht en Houten en dat 't ding dus niet verder rijdt alsmede dat er daar überhaupt niets rijdt werd compleet verzwegen :X

Fijn voor alle mensen naar Utrecht die dus nietsvermoedend zijn uitgestapt maar veel beter over Arnhem hadden kunnen reizen -o-
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Hij rijdt toch gewoon naar Geldermalsen? Niks aan gelogen dan.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

Wellicht dat tuffy in die sprinter wel weer omriep dat er niet verder dan Geldermalsen werd gereden i.v.m. de aanrijding. Zodat de mensen alsnog met een volgende s3600 naar Arnhem kunnen reizen?

:wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

In Scherpenzeel zag ik dat het lijnnummer van lijn X80 op de DRIP scrollt. Dat moet toch beter kunnen zou je zeggen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Tussen Utrecht en Houten rijden bussen, dat zal san nog steeds sneller zijn dan reizen via Arnhem. De route via Houten komt alleen niet uit de reisplanner, dus dat verklaart waarom de treinen via Nijmegen momenteel overvol zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Ik kon net anders nog prima een plekkie vinden in de 104 die semi-aansloot op mijn [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:In Scherpenzeel zag ik dat het lijnnummer van lijn X80 op de DRIP scrollt. Dat moet toch beter kunnen zou je zeggen.
Dat doet 'ie in Amersfoort en Woudenberg overigens ook (in Leusden-Zuid en Renswoude staan geen DRIPs aan de route van X80). Heb me er al meermaals over verbaasd, maar kennelijk is het met die X erbij net te breed.
Die DRIPs kunnen immers prima drie posities tonen, want 611 scrollt weer niet in Scherpenzeel (en de 280, 298 en de schoolbussen ook niet in Woudenberg)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

De conducteur van de 3144 vanmiddag had het bij het naderen van Db over 'Driebergen en Zeist'. Technisch gezien geen misser overigens. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Bij Arriva hoor je momenteel in de treinen op Almelo - Hardenberg... Eerst de omroepen die ingesproken zijn door de stem die je in vrijwel alle treinen hoort, die het station omroept. Waarna direct een omroep volgt "Let bij het uitstappen goed op de ruimte tussen de trein en het perron". Alleen is deze niet vooraf ingesproken komt deze uit tekst naar Spraak (wat voor geen meter klinkt)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door julsteren »

Ik was vandaag op station Veenendaal-De Klomp.

Afbeelding
upload picture

Ik dacht mooi, rechtstreekse bus naar huis *bus*

Kwam bedrogen uit, verder dan de busbuffer van Utrecht Centraal kwam ik niet -o-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Qbuzz 6152, een elektrische Rosero op de stadsdienst van Dordrecht, heeft het afscheidsbericht van Arriva aan de regio nog steeds permanent op het infodisplay staan...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Dit weekend rijdt er een IC Nijmegen - Utrecht - Amsterdam Bijlmer - Amersfoort Schothorst. Op Utrecht Centraal wordt die in de hal aangekondigd als IC naar Amersfoort Schothorst via Hilversum en Amersfoort. Dat lijkt me nogal verwarrend, ik ben benieuwd hoeveel mensen er in de verkeerde trein uit zijn gekomen en zo gratis +45 hebben gekregen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door julsteren »

Waarschijnlijk een hoop, gisterochtend was er geen omroep over, gistermiddag ineens wel :mrgreen:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Gisteren was er wel een omroepbericht over werkzaamheden tussen Rhenen en Breukelen. Als ik de actuele vertrektijden goed interpreteer is die treinserie een kwartier verschoven, maar daar is dan weer geen werkzaamhedenbericht van (noch een melding op de Argosborden gisteren).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten