OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De 3250 is bij aansluiting bij Duivendrecht (Dvaw) achter de 2463 gestuurd, die vervolgens 4 minuten gepland stilstaat in Asdz.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Hendrik schreef: ma 16 mei 2022, 16:37Toch toont de NS-reisplanner niet de sprinter. Dat is toch onlogisch, of zie ik nu iets over het hoofd?
Waarschijnlijk snapt de reisinformatie niet dat er maar twee sporen liggen, reisinformatie gaat er meestal vanuit dat vertraging nog (deels) wordt ingelopen maar dat gaat natuurlijk niet als er een tragere trein voor je zit. En dan denkt de reisinformatie dat de intercity alsnog eerder zal aankomen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Dan is de reisplanner in de loop van de tijd wel minder slim geworden... ;)
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Op Gouda - Rotterdam ging dit de laatste 10 jaar bijna dagelijks wel mis als een vertraagde intercity achter een sprinter terecht kwam, zelfs de CTA's gaven soms tot het laatste moment aan dat de intercity eerst zou komen terwijl deze achter de sprinter hing.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Gisterochtend en vanochtend geen automatische omroep in de 3325. Gisterochtend werd alleen Schiphol handmatig omgeroepen. Vandaag kaartte ik dit aan bij controle bij de HC, maar daarna geen handmatige omroep gehoord. Dit kan toch beter?
Beul van de blindegeleidelijn
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Er is een issue met enkele treinstellen waardoor een handmatige omroep niet mogelijk is, ook niet in gekoppelde treinstellen, of de omroep werkt juist alleen in het treinstel zonder de problemen, dus dat zou een reden kunnen zijn.
Er wordt met de allerhoogste prio aan gewerkt om het probleem op te lossen.
Ik hoop echt van harte dat dit issue en het al langer lopende probleem waardoor de automatische omroep/reisinformatie gedurende een deel van de rit niet functioneert heel snel opgelost worden, want dit is voor reizigers onacceptabel en ook zeer frustrerend voor het treinpersoneel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Is mijn eerdere observatie hier ook het gevolg van?
Meltrain schreef: ma 16 mei 2022, 08:34 Het valt me op dat in de omroepen van SNG soms een deel van een woord wegvalt.
"Deze Sprinter rijdt verder naar Almere ....vaarders."
"U kunt hier overstappen op het ...netwerk van Amsterdam."
"U kunt hier overstappen op het metro... van Amsterdam."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Nee. Dat speelt al sinds het begin. Is wel een bekend issue.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Geinig zo, met bestemming en al heb ik ze tijdens eerdere edities nooit op de TBPs in Dordrecht gezien...
Afbeelding

Ook de automatische omroep kondigde keurig "De stoomtrein naar Dordt in Stoom" aan ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Dat is op zich gek, want dan riep ze dus niet de eindbestemming om maar een treinnaam...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Klopt ja, ik moest ook echt even goed luisteren de tweede keer dat ze 'm omriep, want de eerste keer kwam er net een goederentrein door. Maar het was dus echt "naar Dordt in Stoom".
Blijkbaar ook een optie dan als het vertoonde bestemmingsstation iets virtueels is, Ddri zal de omroep wel niet kennen.

Overigens had je ook geen reservering nodig zoals de TBP vermeldde. En werden ze blijkbaar gek van de mensen die de QR-code op hun stoomrondje niet wisten te gebruiken, want aan het eind van de middag stond er maar een poortje open :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Het kan ook best dat ze Ddri in de reisinformatie hernoemd hebben naar Dordrecht Baanhoekweg. Rtng heet ook SSN Stoomdepot namelijk daar :lol:
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

De speciale trein naar Den Helder van 13:16 rijdt niet verder dan Den Helder Zuid. Plan uw reis opnieuw in de app.

En dat bij de Hondekop-rit :X
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Casper »

Volgens mij zijn dat soort speciale omroepen voor Karin altijd al mogelijk geweest. De 28300 wordt op Ut ook altijd omgeroepen als "de trein naar het spoorwegmuseum", in plaats van "de speciale trein naar Utrecht Maliebaan".
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

De grote verandering met de komst van Karin is dat zij behalve namen ook klanken heeft ingesproken waarmee alle woorden gevormd kunnen worden volgens text-to-speech.
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Casper schreef: zo 22 mei 2022, 19:45 Volgens mij zijn dat soort speciale omroepen voor Karin altijd al mogelijk geweest. De 28300 wordt op Ut ook altijd omgeroepen als "de trein naar het spoorwegmuseum", in plaats van "de speciale trein naar Utrecht Maliebaan".
Het ging me meer om het deel "Plan uw reis in de app" dat in dit geval nergens op slaat: die trein staat helemaal niet in de app
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Casper »

Ik ging meer in op wat Daniel zei over de omroep voor Dordt in Stoom, sorry voor het niet quoten. Dat de standaardomroep niet echt aansluit bij opgeheven speciale ritten is me duidelijk.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Lijn 45 »

Ik hoorde laatst wel in Amf 'de dinner train vertrekt van spoor 4a', zonder bestemming dus.

Klein detail, op het moment dat ik die omroep voor het eerst hoorde stond er een plan V op dat spoor :p
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door tsov »

Rijmt wel leuk, diner in een Plan V :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

In de reisinformatie viel mij op dat de 1100 als Intercity direct staat aangekondigd. Is dit nieuw?
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Casper »

Volgens mij wel. Ook op de wiki staat hij er nog in als gewone intercity.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tochjo »

Kennelijk een foutje dat wordt rechtgezet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Het is in een aantal weekenden eerder gebeurd, ik vermoed door werkzaamheden, maar wel slordig dat het nu is blijven hangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Dat zal dan zijn gebeurd in een weekend dat de 1100 in Rotterdam aan de 900 was gekoppeld.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Daar heeft het gelukkig niet mee te maken. Als ik het goed heb begrepen staat de 1100 in één systeem foutief als ICD en door een wijziging wordt sinds kort precies dat systeem gebruikt voor de reisinformatie. Daardoor is het eerder niet opgemerkt. Die data moet dus geüpdatet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten