OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De 1775 vertrok met ICM-6 uit Den Haag, maar in Amersfoort wordt ineens één van de stellen afgetrapt. Ik zeg "ineens" omdat er totaal niets over is benoemd in de omroep bij aankomst. Dat heb ik al vele jaren niet meegemaakt; als er één ding is waar de laatste tijd consistent uitvoerig over wordt bericht in de omroep aan boord, is het wel het aftrappen van stellen.

Het losse ICM-drietje vertrekt overigens stampvol uit Amf richting het oosten... :N
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Bij aankomst in Zwolle werd omgeroepen dat kan worden overgestapt op de stoptrein naar Apeldoorn. Zeker een conducteur van de oude stempel, die spoorlijn is al sinds 1950 gesloten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Is er een storing bij Mijn NS? Mijn transacties worden namelijk niet getoond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Mijn NS werkt al tijden maar half. M'n claims zie ik soms wel, soms niet in Edge (maar in Chrome werkt het wel altijd) en om recente reishistorie te zien is vaak eerst een F5 nodig.
Dat laatste geldt ook voor de facturen, waarvan ik de omschrijving pas te zien krijg na verversen van de pagina.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Ik heb eigenlijk nooit problemen met Mijn NS, maar misschien komt dat omdat ik het altijd in Chrome gebruik.
Vandaag konden echter mijn reizen niet getoond worden, wat onhandig is, aangezien ik mijn dienstreizen van afgelopen maand nog moet declareren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Het voorste stel van de 5064 wil naar Dordrecht en de achterste twee stellen willen naar Den Haag Centraal. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: di 04 apr 2023, 19:20 Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. :mrgreen:
Zo :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

(Geen idee of dit beter past in de alledaagse spoorgebeurtenissen of hierzo :?: )

Op Asdz liep de reisinfo zojuist niet lekker met de twee IC's naar Lw en Es vlak achter elkaar. Die twee stopten vandaag allebei op spoor 1, en liepen beide pakweg +5 op waardoor ze niet van volgorde wisselden. Bij de 1675 hadden de TBP's die vertraging echter niet door, en dus werd die aangegeven op de borden terwijl de 1875 halteerde (die gelukkig wel netjes Zwolle en Leeuwarden op de zijkant had staan).
De HC van de 1875 heeft vervolgens een paar verwarde reizigers uitgekafferd die, zoekende naar de juiste info, nog in de deuropening stonden tijdens haar fluitsignaal. De reizigers: "De informatie is niet duidelijk, we weten niet waar deze trein naartoe gaat!" HC: "Dan stap je toch in?!" Reizigers: "Maar we willen niet in Almere terecht komen, wij moeten richting Enschede" HC: "Dan kom je toch naar mij toe voor informatie?" Vervolgens kwam één van de verwarde reizigers die iets verderop stond, op haar afrennen, en gooide ze de deur in diens gezicht dicht. :') :')

Aan de vrolijke HC van de 1675 die daarna aan het perron kwam, legde ik het voorval uit, zodat 'ie wist waarom er waarschijnlijk minder reizigers in deze trein zaten. Die HC: "Och, dat is geen probleem, daar komen ze in Amersfoort wel achter, daar kunnen ze nog overstappen" Ik: "Maar die trein gaat juist niet naar Amersfoort, maar naar Almere!" HC: "Nee hoor, de IC naar Leeuwarden gaat via Amersfoort! Bedoelt u soms de Sprinter naar Leeuwarden?" _O-
Zelfs toen ik 'm de routestrip van de 1800 liet zien, wilde het er aanvankelijk bij hem niet in dat de intercity van Amsterdam Zuid naar Leeuwarden via Almere ging. Over de sprinter naar Leeuwarden waar 'ie mee op de proppen kwam, heb ik 'm maar niet verder bevraagd :')
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De HC van de 1738 roept in Amersfoort de overstap op de 240 naar Amsterdam om als een "Intercity direct". Hoeveel reizigers gaan nu op het perron verwoed zoeken naar een toeslagpaaltje? :lol:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

EC 379 had in Praha 70 minuten vertraging. Reden volgens ČD: vertraging vanuit het buitenland. EC 252 (waar ik in zit) heeft +37. Reden volgens DB: vertraging vanuit het buitenland. Zeg dan gewoon niks. :') Overigens is +37 voor de Hungaria nog best netjes. (A)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tom024 »

Er is vanmiddag in Dresden een vliegtuigbom ontmanteld, dat verklaart de vertraging.

Groeten terug uit de 252 (die inmiddels ook al op bijna +60 zit...), zometeen in Dresden maar eens op zoek naar een hotelletje op kosten van de Bahn. (A)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Succes met het vinden van een hotel in Dresden. Er zijn vervelender plekken om te stranden.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Volgens reiseauskunft.bahn.de rijdt er straks zowel een ICE 254 vanaf Karlsruhe als (als Aktuelle Alternative) een ICE 104 vanaf Basel naar Amsterdam, de ene via Mönchengladbach, de andere via Oberhausen. Ik vermoed dat de 254 de echt bestaande van de twee is. In geen van beide is het me gelukt een zitplaats te reserveren, beide met vage foutmeldingen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Volgens de werkzaamheden-info stopt de 3000 dit weekend niet op Veenendaal-De Klomp en rijdt er in plaats daarvan een extra Sprinter (een doorgetrokken 7500).
Ik zit nu echter in een 3000 en niets wijst erop dat we De Klomp gaan overslaan, dat station staat gewoon op de borden en in de apps als stop, maar tegelijkertijd rijdt de extra Sprinter ook gewoon :s
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door sneltram »

Het betreft dit weekend alleen de vroege ochtend en late avond waarin de 3000 niet in Klp stopt, maar de 7500 is de hele dag extra ingelegd. Volgende week gaat het wel om de hele dag (waarbij de 7500 op zondag dan weer een paar uur niet verder dan Db rijdt door extra werkzaamheden). Dat komt omdat de 2900 volgend weekend de hele dag rijdt en vandaag alleen op de normale uren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Tja, dan blijft het een misser dat bij het werkzaamheden-bericht staat: "van 29 april 04.00 t/m 1 mei 02.00" en de extra info die Rijden de Treinen erbij geeft toont ook...
Voor de volledige duur van deze storing:
IC 3000 stopt niet op Veenendaal-De Klomp
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Ik wilde rond 17:30 van Noordwolde naar Ganzenhoef (Amsterdam Zuidoost). 9292 cancelde consequent delk uur de reismogelijkheid over het TVV Meppel-Zwolle (en gaf me als reisadvies Bus 517 Steenwijk-IC Heereveen-314 Emmeloord-140 Lls en vervolgens IC Asdz.
Een paar uur eerder kon ik volgens datzelfde 9292 die reis om 17:30 wel nog maken. Maar ik kon niets zien wat het cancellen zou veroorzaken.
Volgens NS kan de reis wel (behalve om 18:14 omdat de lijntaxi 517 +45 zou hebben)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door sirvinniei »

Wel bijzonder dat het display re19 kan weergeven
Ik heb geen onderschrift
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door April064 »

R-net is ook lekker aan het uitbreiden :P
zij/haar/hen/hun
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Alsof de buschauffeur het even niet meer wist bij het invoeren van de bestemming: Arn- ehm... :lol:
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door bartjemestrom »

sirvinniei schreef: za 29 apr 2023, 23:24 Wel bijzonder dat het display re19 kan weergeven
Kwestie van wat er ingeprogrammeerd wordt
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

De reisinformatie in Zwolle is niet erg geweldig met de treinstremming tussen Zwolle en Meppel. Gisterenmiddag meermaals reizigers vanaf het busstation naar de Hanzelaan moeten doorverwijzen, omdat die op de bushalte hij lijn 40 naar Meppel stonden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

IIVQ schreef: za 29 apr 2023, 20:09[...] 9292 cancelde consequent elk uur de reismogelijkheid over het TVV Meppel-Zwolle [...]
Ik vermoed dat de trein-vervangende bussen niet goed in het systeem van 9292 stonden/staan, en/of dat de dynamische ritgegevens valse negatieven bevatten.
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Dezelfde reizen (dezelfde tijden) waren een paar uur eerder nog wel te plannen. Maar dit TVV geeft geen realtime data (tenminste, niet in OVinfo). Er werd sowieso niet netjes volgens drgl gereden, het was meer bij volle bus rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten