OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Ik neem aan dat IIVQ nog met Abellio in zijn hoofd zit: daar hoort immers een klein NS-logootje bij. ;)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

De TBP op spoor 3 te Schiphol kondigde de 5800 aan met als eindbestemming “Amersfoort Vathorst”. Nu is dat geen misser, maar was het niet de bedoeling om Amsterdam Centraal erbij te tonen? De 15800 is niet voor niks weer onderdeel van de s5800…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

umbusko schreef: wo 02 nov 2022, 09:27 Ik neem aan dat IIVQ nog met Abellio in zijn hoofd zit: daar hoort immers een klein NS-logootje bij. ;)
Idd. Dat bedoelde ik. Ik was alweer vergeten dat dat daar niet meer rijdt.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Milco schreef: wo 02 nov 2022, 21:06 De TBP op spoor 3 te Schiphol kondigde de 5800 aan met als eindbestemming “Amersfoort Vathorst”. Nu is dat geen misser, maar was het niet de bedoeling om Amsterdam Centraal erbij te tonen? De 15800 is niet voor niks weer onderdeel van de s5800…
Doet mij terugdenken aan de oude tijden waar boven op Plaza 2-regelige CTA's hingen, met daarop aangekondigd "Lelystad / via Weesp". Aan die informatie had je niet zo veel als je naar Zuid* wilde.
(Kies maar asdz of dmnz)
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Bij binnenkomst in Utrecht werd omgeroepen dat er een aanrijding met een persoon is tussen Utrecht en Ede-Wageningen en dat reizigers naar Arnhem daarom het beste kunnen omreizen via Amersfoort en de Valleilijn.

De aanrijding is echter bij Wolfheze, dus omreizen via de Valleilijn heeft geen enkele zin...
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Tja dan in Amersfoort maar blijven zitten en in Apeldoorn of Deventer maar overstappen richting Zutphen en Arnhem.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ovforens »

Kennelijk is de Brabantliner op zaterdag uitbesteed. Ik zag een aftandse Citaro van TCR of opvolger staan in Utrecht. Eindbestemming: Oosterhoud
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De Protos waarmee ik vanmiddag van Ede-Wageningen terug naar Amersfoort reisde toonde geen tijden bij de volgende stations op de schermen, maar wel de startbalk van Windows 7 :mrgreen:
Volgens die startbalk was het trouwens ook 26 oktober 2022 vandaag :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Lijn 45 »

De Protossen waar ik van de zomer in heb gezeten hadden ook allemaal geen correcte reisinfo. :p
ovforens schreef: za 05 nov 2022, 17:44 Kennelijk is de Brabantliner op zaterdag uitbesteed. Ik zag een aftandse Citaro van TCR of opvolger staan in Utrecht. Eindbestemming: Oosterhoud
TCR rijdt tegenwoordig een paar ritten op zaterdag. De rest wordt door Arriva gereden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

ovforens schreef: za 05 nov 2022, 17:44 Kennelijk is de Brabantliner op zaterdag uitbesteed. Ik zag een aftandse Citaro van TCR of opvolger staan in Utrecht. Eindbestemming: Oosterhoud
Op zaterdag word er sinds september in de ochtend 2 keer per uur gereden vanaf Oosterhout naar Utrecht en in de middag van Utrecht naar Oosterhout vanwege het grote aanbod van passagiers. Deze extra ritten worden door TCR (BusiNext) gereden
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Vanaf vandaag minder treinen.
Dan is het misschien wel zo handig om de gele vertrekstaten ook aan te passen in Ut op spoor 3 hangen nog de exemplaren van oktober.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Over een maand zijn ze vervangen :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Ik wist dat er veel vertraging is bij NS, maar een maand is wel erg veel .... ;)
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Tja, deze wijzigingen zijn dan ook buitenom het normale wijzigingsblad gemaakt. Dat verklaard ook waarom ze (nog) niet vervangen zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De NS-app verslikt zich finaal in de snelbus tussen Gn en Leer. Als ik een reis van Gn naar Leer plan, krijg ik weliswaar de juiste vertrek- en aankomsttijden van die snelbus (16:30-17:25, 18:30-19:25 en zo), maar in het reisadvies staat dan ineens als vertrekstation "Den Haag HS, spoor P". De bus is overigens ook ineens een Arriva Stoptrein.

Complimenten voor 55 minuten rittijd van Gv naar Leer, dat is erg netjes :Y

En ja, als ik naar een volgend/vorig reisadvies swipe en dan weer terugswipe, valt alle info onder de speciale mededeling "Treinvervangende snelbus. Rijdt nonstop naar Leer (D) Bahnhof" weg, waaronder de aankomsttijd en prijs. Maar die bug zit al eeuwen in de app bij alle BTM met speciale mededelingen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Ik vraag me af of je die bugs uit de reisplanner weggeprogrammeerd krijgt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

NS heeft alweer maanden geleden de storingsberichten aangepast. Blijkbaar zijn de app en website van NS International vergeten bij deze update, want dat er bussen rijden tussen Breda en Noorderkempen vanwege de aanrijding bij Prinsenbeek is nergens te vinden op de site en app.

Dit is de tekst op de website en de NSI-app:

Afbeelding

Dit staat er bij de binnenlandse storingen op de site en app van NSI:
Afbeelding

Maar als je de app van NS opent staat er wel informatie over de bus tussen Breda en Noorderkempen.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door CamilleKreemers »

Michael schreef: ma 07 nov 2022, 09:48
ovforens schreef: za 05 nov 2022, 17:44 Kennelijk is de Brabantliner op zaterdag uitbesteed. Ik zag een aftandse Citaro van TCR of opvolger staan in Utrecht. Eindbestemming: Oosterhoud
Op zaterdag word er sinds september in de ochtend 2 keer per uur gereden vanaf Oosterhout naar Utrecht en in de middag van Utrecht naar Oosterhout vanwege het grote aanbod van passagiers. Deze extra ritten worden door TCR (BusiNext) gereden
Is T100 niet verplicht op de Brabantliner? Daarnaast, waarom rijdt Arriva dat niet zelf met hun BrabantLiner bussen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Geen idee of T100 verplicht is. En er zullen wel bepaalde redenen achter zitten waarom het uitbesteed is maar die redenen weet ik niet.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Er is een storing in een tunnel tussen Bijlmer ArenA en Breukelen (dat kan dan alleen Abcoude zijn, maar dat is juridisch gezien geen tunnel).

NS.nl:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Sinds wanneer hebben ze de Amsterdamse metro doorgetrokken naar Breukelen trouwens.
(Antwoord: niet, want daar zag ik net een overvolle 120 langskomen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanmiddag op Utrecht Centraal, nadat de storing in de reisinformatie al opgelost zou zijn. Lekker grote lettertjes in elk geval wel...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Commendatore »

Het is mij de afgelopen dagen opgevallen dat werkzaamheden extreem vaak worden omgeroepen op meerdere stations, zo vaak dat het echt irritant wordt. Is dit misschien ook een storing?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TffpaA »

Geen idee, maar vraag het eens aan een psycholoog.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Commendatore schreef:Het is mij de afgelopen dagen opgevallen dat werkzaamheden extreem vaak worden omgeroepen op meerdere stations, zo vaak dat het echt irritant wordt. Is dit misschien ook een storing?
Ben op meerdere stations geweest dit weekend: er zin heel veel werkzaamheden, daarom hoor je veel omroepen. Er zijn per individuele werkzaamheid echter niet meer omroepen dan normaal.

En wat voor de een irritant is, is voor de ander nuttig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten